Thomas Lapperre
  • Thomas Lapperre

  • 63 artikelen
  • 2.589.634 views
  • 22 reacties

Thomas Lapperre

Werkt bij
Bloeise
Functie
Ondernemer en blogger vanuit Bloeise
Twitter
@bloeise
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/thomaslapp...
Google+
https://plus.google.com/u/0/+ThomasLap...

Thomas Lapperre is ondernemer en blogt voor Dutch Cowboys en Emerce. Schrijft onder meer over customer loyalty, analytics, contentmarketing en online marketing ontwikkelingen. Met zijn bedrijf Bloeise helpt hij bedrijven met online groeien. Heeft eerder gewerkt als hoofd marketing & communicatie bij VVV Texel.

Artikelen van Thomas Lapperre

steven-van-vessum_ContentKing_
  • 7 augustus 2017 09:45

‘Traditionele SEO-tools schieten enorm te kort’

Zoekmachines crawlen je website continu. De meeste onlinemarketeers doen dat zelf niet, waardoor kritische SEO-fouten in hun website ongezien hun zoekposities kunnen beïnvloeden. “Je vult je website met content. Maar als je dat vervolgens niet monitort op fouten in de techniek en content, haal je niet het maximale uit je content”, stelt Steven van Vessum, Chief Customer Officer bij de startup ContentKing. “We begonnen met het idee van een tool voor websites waarmee je SEO-problemen real time monitort. Want we ontdekten dat dit er nog niet was. En we zijn altijd nog de enige, trouwens.”

melanie-gorka-info-nl
  • 17 november 2016 09:50

Info.nl: ‘Ontwerp IoT voor mensen en niet voor technologie’

“Er zijn al honderden miljoenen connected devices en dat aantal zal blijven groeien. Maar veel devices zijn niets meer dan een stuk plastic met een chip. Zonder doel worden ze niet gebruikt”, stelt Melanie Gorka van Info.nl. “Ontwerpers hebben een grote verantwoordelijkheid om doelgericht te ontwerpen voor menselijk gedrag, niet voor de technologie zelf.”

danijel-bonacic-dept
  • 16 november 2016 09:32

Dept: ‘Digital is the enige plaats waar je je branding kan doen’

“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”

paul-versteeg-mirabeau
  • 15 november 2016 12:59

Mirabeau: ‘AI voor betere interaction design’

“AI is per definitie niet bedreigend. Maar het wordt lastig wanneer AI met alle kennis en skills ook zelfbewust wordt”, stelt Paul Versteeg van Mirabeau op de Dutch Design Week. “Technologie blijft zich ontwikkelen, of we dat nu willen of niet. We hebben er wel invloed op. En dat is het moeilijke voor AI: het gaat om de regels die we het meegeven.”

marlies-de-gooijer-in10
  • 14 november 2016 09:58

IN10: ‘Digital hospitality voor zakelijke en klantbehoeften’

“Alle merken worden digitaal en de klantverwachtingen worden vloeibaar. Na één keer Uber verwacht je dezelfde service en intuïtieve werkwijze overal”, stelt Marlies de Gooijer, Brand Strategy Director bij IN10. “Digital evolueert zich rondom mensen, en daarom moeten mensen op de eerste plaats staan.”

querine-van-casteren-fabrique
  • 10 november 2016 14:36

Fabrique: ‘Van wayfinding naar dayfinding in museum Tate’

Het Britse museum Tate vroeg Fabrique voor het ontwerpen en bouwen van een wayfinding experience om het publiek te laten navigeren door de hoeveelheid aan activiteiten en kunst in Tate’s vier locaties. UX designer Querine van Casteren vertelt over de app: “Wanneer je met kunst bezig bent, moet een app daar niet tussen komen. De digitale wereld moet de echte wereld juist verrijken.”

frank-kolkman
  • 9 november 2016 17:07

Frank Kolkman: ‘De woonkamer als interface’

In zijn keynote voor ‘DDW goes Digital’ schetst Frank Kolkman de woonkamer van de toekomst als kader voor de discussie over technologie: “Smart technologie zal alle stress van het huishouden kunnen wegnemen. Maar een huis is geen machine om in te wonen, eerder een emotioneel geladen wieg waarin we wonen.” Kolkman identificeert ook de valkuilen die smart technologie met zich mee kan brengen.

katie-koch-sdgc-door-manuel-kniepe-2
  • 3 november 2016 13:00

Spotify en de rol van service design in productteams

Sinds januari dit jaar past Spotify service design toe als differentiator. Senior service designer Katie Koch vertelde op het negende Service Design Congres in Amsterdam over de rol van de service design in een productgestuurde organisatie. “Service designers werken steeds vaker in productteams waar het tempo en de manier van werken heel anders is”, stelt […]

Marko Kruijer - Fabrique
  • 3 augustus 2016 12:00

Fabrique: Hoe technologie het creatieve proces definieert

Marko Kruijer van Fabrique sprak op Campus Party Europe over de rol van technologie in het creatieve proces: “Je hebt creatieve engineers nodig die technologie begrijpen en weten toe te passen. Zij formuleren het probleem en weten wat er technisch gezien wel en niet mogelijk is. Uiteindelijk bepaalt technologie de ervaring van de eindgebruiker.”