2 Artikelen
34.546 Views
3 Reacties

Ton Soddemann

Ton Soddemann is sinds augustus 2015 werkzaam als Senior Marketing Consultant bij 2bMore. 2bMore helpt organisaties met grote klantdatabases met het verbeteren en versnellen van marketingprocessen door het leveren van kennis en softwareoplossingen. Hiervoor was hij verantwoordelijk voor de afdeling Customer Interaction (Online-, E-mail- en Database Marketing en Research) binnen Amsterdam RAI waar hij in 2005 is begonnen als Database Marketeer.

Na zijn studie HEAO / CE is hij zijn carrière gestart bij een Database- en Direct Marketing adviesbureau waar hij voor het eerst in aanraking kwam met het vak. Hierna heeft hij de overstap gemaakt naar Sony Broadcast & Professional waar hij verantwoordelijk is geweest voor het implementeren (en verder uitbouwen) van CRM binnen de organisatie.

Vervolgens heeft hij zich bij Dell Benelux (de direct seller pur sang) verder gespecialiseerd in met name Database Marketing en ROI. Binnen Dell Europe is hij verantwoordelijk geweest voor de implementatie van een ROI-applicatie in 12 landen, waarmee alle below- en above-the-line campagnes van Dell meetbaar gemaakt kunnen worden.

Daarna heeft hij zich bij Renault Nederland, naast de traditionele DM, hard gemaakt voor het verder uitbouwen van de e-mail activiteiten.

In 2005 was Ton een van de 3 genomineerden voor de DeMeter award voor zijn inzet voor het vak.

Specialties: Online Marketing, Database Marketing Email Marketing, Marketing Automation and Business Intelligence