Yoshi Tuk
  • Yoshi Tuk

  • 683 artikelen
  • 30.816.107 views
  • 514 reacties

Yoshi Tuk

Werkt bij
Emerce
Functie
Redacteur
Twitter
@yoshituk
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/yoshituk
Google+
https://plus.google.com/+YoshiTuk

Yoshi Tuk is redacteur bij Emerce (contact via dit adres). Hij is werkzaam en in te huren als freelance journalist en tekstschrijver. Schrijft onder andere over (online) media, innovatie, technologie en marketing. Deed eerder onderzoek naar media-economen en de rol van hoogleraar als expert in de journalistiek. Daarvoor werkte hij als social media analist.

Artikelen van Yoshi Tuk

  • 21 september 2017 07:30

McDonald’s restaurant van de toekomst: individualisering centraal

McDonald’s ontwikkelt zich op digitaal vlak. Behalve in de VS, zijn er ook in Duitsland stappen gezet. Een mobiele bestelapp, bezorgservice en personalisatie zijn belangrijke ingrediënten voor het fastfoodrestaurant van de toekomst. Dat vertelde Susan Schramm, CMO van de Duitse vestiging op het marketingcongres Dmexco.

  • 19 september 2017 07:30

BMW en Microsoft: de auto als digitaal kanaal

Een auto lijkt al lang geen voertuig alleen meer. De auto belooft je inmiddels een ‘digitale ervaring’, het is een platform. Maar wat betekent dat concreet? In ieder geval dat de auto een nieuw digitaal ‘touchpoint’ is waarop bedrijven hun klanten kunnen bereiken. Dat vertelt Dieter May, SVP Digital Services & Business Models bij BMW Group.

  • 18 september 2017 14:00

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

  • 18 september 2017 12:30

Niels Baas over nieuw NLziet: ‘Totaaldienst als wapen tegen concurrentie’

Deze zomer is streamingdienst NLziet een bètatest gestart voor een nieuwe web- en mobiele app. Het bedrijf test daarmee functies voor livetelevisie en replay-tv. Dit najaar voegt NLziet de features definitief toe aan het platform. Hoe denkt Managing Director Niels Baas in te spelen op de behoeften van ‘millennials’ en welke rol ziet hij voor het platform?

  • 15 september 2017 12:00

Dax Dasilva (Lightspeed) wil online en fysieke retail beter integreren

Lightspeed mag een groot aantal retailers en horecabedrijven tot de klantenkring rekenen. Bedrijven die stuk voor stuk kijken hoe een fysieke vestiging de groei kan versnellen, vertelt Dax Dasilva, de CEO van het Canadese bedrijf. In ieder land leidt dat in zijn ervaring weer tot andere uitdagingen.

  • 14 september 2017 16:30

CMO Allianz: ‘Sponsoring digitale sporten levert meer op’

De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.

  • 14 september 2017 15:17

CMO IKEA: ‘Niet ‘wat’ maar ‘hoe’ centraal in content’

Niet zo zeer de ‘wat’ maar de ‘hoe’ staat centraal in IKEA’s contentstrategie. Dat vertelde CMO Claudia Willvonseder zojuist op marketingcongres dmexco. ‘Het gaat er niet alleen om klanten te laten zien wat onze producten kunnen, maar zeker ook hoe ze in iemands leven passen.’

  • 14 september 2017 07:30

Blockchain levert nieuwe beveiligingslaag voor data-opslag

Blockchain-technologie zou bedrijven weleens kunnen helpen bij het veilig opslaan en backuppen van data. Er wordt al even gesproken over en onderzoek gedaan naar de inzet van blockchain hiervoor. Eén van de bedrijven dat in ieder geval een bruikbaar prototype denkt te hebben is Acronis. Het heeft de software al ingebouwd in de backupoplossing.

  • 12 september 2017 09:00

Magento focust op progressive web apps: ‘Toekomst van het web’

Magento gaat zich richten op progressive web apps (PWA). Het ontwikkelt op dit moment tools waarmee webwinkels makkelijk beschikbaar zijn te maken als PWA – het alternatief voor de native applicatie. Welke stappen worden er precies gezet en waarom zouden winkeliers een PWA moeten overwegen?