Yoshi Tuk
  • Yoshi Tuk

  • 611 artikelen
  • 28.273.742 views
  • 469 reacties

Yoshi Tuk

Werkt bij
Emerce
Functie
Redacteur
Twitter
@yoshituk
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/yoshituk
Google+
https://plus.google.com/+YoshiTuk

Yoshi Tuk is redacteur bij Emerce (contact via dit adres). Hij is werkzaam en in te huren als freelance journalist en tekstschrijver. Schrijft onder andere over (online) media, innovatie, technologie en marketing. Deed eerder onderzoek naar media-economen en de rol van hoogleraar als expert in de journalistiek. Daarvoor werkte hij als social media analist.

Artikelen van Yoshi Tuk

  • 24 mei 2017 07:30

Startup in de verkoop: wat een overnamestrijd met zich meebrengt

Menig startup-eigenaar droomt van het moment dat er een aantal grote partijen op de stoep staat om de boel over te nemen. Maar wat brengt zo’n overname(strijd) juridisch met zich mee? En welke voorbereiding is er nu te treffen om een beoogde koop over een jaar soepel te laten verlopen?

  • 19 mei 2017 07:30

Marketingmails in platte tekst: effectief dus waarom niet?

Een marketingmail herken je uit duizenden. Een zeer korte blik is vaak al voldoende om te bepalen dat de e-mail (doorgaans) in de prullenbak thuishoort. Hoe anders is dat als een bedrijf een e-mail in platte tekst stuurt. Plots krijgt het bericht veel meer aandacht. Een optie voor meer marketeers?

  • 17 mei 2017 07:30

Site a.s.r. ingeruild voor chatinterface: de eerste inzichten en resultaten

De verzekeraar a.s.r. heeft de traditionele homepage in één klap volledig ingeruild voor een ‘conversational interface’ – beter bekend als chatbot. Hoe is een computergestuurd gesprek te rijmen met de persoonlijke adviesrelatie die het bedrijf ook belooft? En wat levert deze vrij opmerkelijke keuze op? Nu de site enkele maanden draait dienen zich de eerste inzichten aan.

  • 16 mei 2017 07:30

‘Logistieke services overtuigen Franse e-commerceklant’

Zalando heeft in Frankrijk een ‘probeer eerst, betaal later’-service gelanceerd. Niet zonder reden: in de Franse e-commerce is het nog vrij gebruikelijk om klanten alles vooruit te laten betalen. Zalando probeert zich met vernieuwing in de logistiek en betaalopties te onderscheiden.

  • 11 mei 2017 07:30

‘Veel verbetering mogelijk in order- en verzendbevesting van webwinkels’

Met name de order- en verzendbevesting worden in de klantcommunicatie nogal eens over het hoofd gezien. E-commercebedrijf vergeten bijvoorbeeld de merkbeleving door te trekken tot ná het moment van bestellen of ze laten het na de beschikbare klantdata in te zetten. Dat blijkt uit een onderzoek van OneRetail onder vijftig bekende webwinkelbedrijven. De belangrijkste aandachtsgebieden op een rij.