Yoshi Tuk
  • Yoshi Tuk

  • 780 artikelen
  • 35.417.502 views
  • 556 reacties

Yoshi Tuk

Werkt bij
Emerce
Functie
Redacteur
Twitter
@yoshituk
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/yoshituk
Google+
https://plus.google.com/+YoshiTuk

Yoshi Tuk is redacteur bij Emerce (contact via dit adres). Hij is werkzaam en in te huren als freelance journalist en tekstschrijver. Schrijft onder andere over (online) media, innovatie, technologie en marketing. Deed eerder onderzoek naar media-economen en de rol van hoogleraar als expert in de journalistiek. Daarvoor werkte hij als social media analist.

Artikelen van Yoshi Tuk

  • 4 april 2018 11:31

Spielwork: ‘Ruimte voor nieuw soort jobboard – openheid loont’

Er blijkt verrassend genoeg nog ruimte te zijn voor een nieuw soort jobboard. Op het recent gelanceerde Spielwork zijn de standaard, door een HR-afdeling gefabriceerde, vacatureteksten uit den boze. En komen bedrijven er niet mee weg als ze slechts twee regels wijden aan dat wat ze zelf te bieden hebben. Spielwork – in feite een vacaturesite en contentbureau in één – vraagt bedrijven eerlijk te zijn over het werk. Onder meer KPN, Elsevier en Vopak gingen het experiment aan en gaven de touwtjes deels uit handen.

  • 28 maart 2018 13:00

Waarom Unilever blockchain test voor programmatic reclame

Unilever en IBM hebben bekendgemaakt te experimenteren met een blockchaintechnologie voor de handel in advertenties. De bedrijven doen dit omdat ze denken er transparantie mee te creëren in de automatische, programmatic, inkoop. Wat is precies het probleem en wat denken de bedrijven ermee op te lossen?

  • 26 maart 2018 13:12

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.