More artikelen

Coca-Cola grootste op Twitter voor de Spelen

De dag voor het begin van de Olympische Spelen was Coca-Cola de meest besproken sponsor van het mondiale sportevenementen.

Coca-Cola mikt via Tumblr op tieners

Coca-Cola heeft digitaal bureau 360i ingeschakeld voor een marketingcampagne op Tumblr. Daar zit het tienerpubliek dat het bedrijf graag wil bereiken.

MWC: Coca-Cola aarzelt met mobiele reclame

Coca-Cola investeert nog niet actief in mobiele reclame omdat de randvoorwaarden en rendementen daarvan onduidelijk zijn. Baas Interactief Tom Daly: “Het kan toch niet dat consumenten het als een upgrade zien wanneer ze tegen betaling van een app geen reclame meer hoeven te zien? Dan doen we iets verkeerd”.

Coca-Cola stuurt bloggers op jachtige wereldreis

De nieuwe sociale media-campagne van Coca Cola draait om 3 bloggers die een gehaaste reis om de wereld maken. Maar liefst 206 landen worden in een jaar bezocht door de schrijvers.

Coca-Cola brengt eerste release uit van Rec/Release

Tot nu toe hebben jongeren 5500 zelfgemaakte songs op het muziekplatform Rec/Release van Coca-Cola Nederland gezet. Rapper Brainpower heeft met twee van de beste deelnemers een eerste nummer opgenomen, dat te downloaden is via de site. Het is de bedoeling dat in totaal tien nummers worden opgenomen die verschijnen op een CD.

Hoofdrol Nederlandse shotcodes in Coca Cola-campagne

Afgelopen maandag is in Mexico een campagne van Coca Cola van start gegaan waarin 'shotcodes' van het Nederlands/Zweedse bedrijf Op3 een hoofdrol spelen. In totaal zijn 40 miljoen flesjes Sprite voorzien van een ronde barcode. Wie deze shotcode met een mobiele telefoon scant, wordt direct doorgelinkt naar de mobiele actie-webpagina, waar prijzen te winnen zijn.

Coca-Cola gaat mobiel banneren

Voor de promotie van zijn online muziekplatform Rec/Release gaat Coca-Cola in Nederland banners plaatsen op een mobiele website. De drankfabrikant heeft niet de primeur. Onder meer Sanoma en Sara Lee passen in Nederland deze vorm van mobiel adverteren al toe.

Fanta en TMF starten videowedstrijd

Fanta en TMF starten woensdag de actie 'Bamboocha the movie' die draait om het 'dubben' van bestaande filmpjes. Dat betekent dat jongeren aan videofragmenten een eigen ingesproken tekst kunnen toevoegen. Alle ingezonden video's zijn te zien op een actiesite en bezoekers bepalen welke filmpjes winnen.

Coca-Cola start online muziekplatfom in Nederland

Met het nieuwe online muziekplatform Rec/Release wil Coca-Cola Nederlandse jongeren bereiken. Op de site kunnen jongeren hun eigen hip-hop en R&B songs uploaden. Jongeren beoordelen elkaars songs en de bekende Nederlandse rapper Brainpower selecteert de uiteindelijke tien winnaars.De winnaars gaan samen met Brainpower de studio in om een CD op te nemen.

Coca Cola met gratis peer-to-peer video’s

Coca-Cola is een website gestart waarop gratis exclusieve videoclips beschikbaar zijn van bekende artiesten. Om clips te downloaden moet gebruik worden gemaakt van peer-to-peer netwerken. De speciaal voor Coca-Cola gemaakte video's zijn niet alleen beschikbaar via de speciale actiesite, maar worden ook actief gedistribueerd via chatrooms, social networking sites en youtube.com.

‘Ludieke actie’ weblogger met Coca-Cola

Coca-Cola start een wereldwijd marketinginitiatief onder de naam iCoke, waarmee het jongeren meer aan zich wil binden. Marketingfacts-weblogger Erik van Roekel legde eind vorige week iCoke.nl vast. Hij spreekt van 'een ludieke actie'.

Britten werken aan hitparade voor downloads

Het idee is al vaker geopperd, maar de Britten gaan het al eerste in de praktijk brengen. Er wordt namelijk gewerkt aan een zogeheten hitlijst voor downloads. Hoe vaker een nummer gedownload wordt, hoe hoger het eindigt in de hitparade.

Cebit: mobiel, Coca-Cola notebook en houten pc’s

Het is mobiel waar de meeste aandacht naar uitgaat op de eerste dag van de technologiebeurs Cebit in Hannover. Deutsche Telekom en Vodafone hebben de meest imposante stands. Ook het gevecht op de markt voor lcd-televisies is voelbaar. En uit de categorie opmerkelijk: de houten pc is in aantocht en Coca-Cola wordt mogelijk ook een notebookmerk.

Muziekdownloads op 2 in Engelse markt

In de maand januari zijn er in het Verenigd Koninkrijk 150 duizend muziekdownloads verkocht, op cd-singles na is het daarmee het meest verkochte formaat voor een enkele muziektrack. MyCokeMusic, de Engelse downloadsite van Coca-Cola, verkocht in de eerste week 50 duizend tracks.

Coca-Cola opent online muziekwinkel in Engeland

Coca-Cola zal in januari in Engeland een eigen online muziekwinkel openen. Het is de eerste grote 'fast mover' die zich zelfstandig richt op verkoop van muziek via internet. Concurrent Pepsi werkt samen met de iTunes Musicstore van Apple.