Temu en Shein troeven retailers af met reclamebudgetten
Er is Temu en Shein zo veel aan gelegen marktaandeel te pakken, dat ze zelfs Amerika’s grootste retailers eruit bieden op Google.
Er is Temu en Shein zo veel aan gelegen marktaandeel te pakken, dat ze zelfs Amerika’s grootste retailers eruit bieden op Google.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie wil via de rechter Google-moederbedrijf Alphabet dwingen om zijn internetbrowser Chrome af te stoten. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
Stackit, onderdeel van Schwarz Group, sluit een opmerkelijke overeenkomst met Google. Gebruikers van de Duitse clouddienst kunnen Google kantoordiensten gebruiken, maar de Amerikanen krijgen geen zicht op de data....
Wat merken nieuwsuitgevers ervan als Google hun artikelen níet in de zoekresultaten laten verschijnen? Die test gaat de Europese mediasector
Google is niet meer de betrouwbare aanjager van verkeer naar websites die het twee decennia was. Er zit weinig groei meer in zoekmachineverkeer. AI ontwricht de zoekmachine.
Googles omzet uit reclame-activiteiten groeide niet eerder zo langzaam als nu, nog maar nét tien procent. Daar staat tegenover dat nieuwe business met dertig of meer procenten groeit.
Meer dan een miljard internetgebruikers hebben maandelijks toegang tot de nieuwe vorm van Google zoekresultaten: AI Overviews. De zevenhonderd miljoen in Europa hebben geen flauw idee. Die zien het...
Een groep investeerders steekt gezamenlijk 5,6 miljard dollar in Waymo, de maker van robotaxi’s uit de stal van Google.
Alphabet, het moederbedrijf van Google, zal vanavond vermoedelijk zijn traagste omzetgroei in een jaar rapporteren. De belangrijkste oorzaak lijkt te zijn de toegenomen concurrentie op de advertentiemarkt. Vooral YouTube...
Google tekent een meerjarig inkoopcontract voor energie met Kairos Power. Met het geld dat dat oplevert gaat de start-ups zeven kleine kerncentrales bouwen, die vanaf volgend decennium de stroom...
Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.