Waardering Klarna naar 11 miljard dollar bij nieuwe investering
De investeerders Silverlake, GIC en Blackrock stappen met 650 miljoen dollar in bij betaalbedrijf Klarna, dat met de transactie wordt gewaardeerd op elf miljard dollar.
De investeerders Silverlake, GIC en Blackrock stappen met 650 miljoen dollar in bij betaalbedrijf Klarna, dat met de transactie wordt gewaardeerd op elf miljard dollar.
Leverancier van online betaaldiensten Klarna boekt in het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 51 miljoen euro. Dat komt met name door investeringen in groei in de VS en het VK, maar ook een verdubbeling in aantal niet-betalende consumenten.
Klarna betreedt bijna 10 jaar na de lancering in Nederland nu ook de Belgische markt. Achteraf betalen met Klarna is in België nu ook direct beschikbaar bij grote webwinkels als H&M, A.S. Adventure en Omoda.
In het afgelopen jaar steeg de aankoop van beautyproducten via webwinkels in Nederland met 130 procent. Dit blijkt uit een […]
Handelsinformatiebureau Focum stopt met zijn achteraf betaaldiensten, een nevenactiviteit, en doet het klantportfolio over aan Klarna.
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.
Technologiebedrijf Klarna, waarmee webwinkels achteraf betalen kunnen aanbieden, kiest voor Amazon AWS als zijn primaire cloud voor de doorontwikkeling van zijn producten.
De klanten van winkelketen HiFi Klubben kunnen er shoppen en zonder te betalen de winkel verlaten. Ze krijgen pas achteraf de rekening thuisgestuurd.
Het Zweedse Klarna, waarmee webwinkels de optie tot achteraf betalen aanbieden, gaat met zijn aandeelhouder VISA een eigen gratis creditcard in de markt zetten. Na introductie op de thuismarkt is nu Duitsland aan de beurt.
Klarna uit Zweden brengt een technisch platform op de markt waarmee andere, ook branchevreemde, partijen digitale financiële diensten kunnen gaan aanbieden.
De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.
H&M Group en Klarna gaan een internationale strategische samenwerking aan. De technologie van het betaalbedrijf komt achter alle H&M’s. De […]
Klarna heeft de Duitse start-up Shop.co overgenomen om zijn groeiplannen in de VS een impuls te geven.
Klarna en Mijnwebwinkel gaan een samenwerking aan waardoor de Klarna-checkout de standaard betaaloplossing wordt.