‘Achteraf betalen blijft groeien’
De Nederlandse consument betaalt graag en steeds vaker niet tijdens het online winkelen maar achteraf. Volgens Afterpay zijn ook de gemiddelde onderwaarden hoger dan bij andere betaalmethodes.
De Nederlandse consument betaalt graag en steeds vaker niet tijdens het online winkelen maar achteraf. Volgens Afterpay zijn ook de gemiddelde onderwaarden hoger dan bij andere betaalmethodes.
Betaaldienst Klarna trekt zwaargewichten aan van PayPal, Alliance Data en Apple Payments om zijn Amerikaanse tak op te tuigen. Het bedrijf bevestigde zojuist de geruchten dat het de hevig concurrerende Amerikaanse markt betreedt.
Het Zweedse betaalbedrijf Klarna maakt zich op voor betreding van de Amerikaanse markt. Dat zou begin volgend jaar moeten plaatsvinden. De onderneming hoopt het verschil te maken met een feilloos werkende kassa op mobiele sites van webwinkels.
Betaaldienst Klarna investeert 125 miljoen euro in het op- en uitbouwen van een positie op de Engelse markt. Bij bewezen succes kan dat een brug naar de Amerikaanse markt vormen.
Engelse consumenten die met Paypal betalen hoeven vanaf nu hun online aankopen niet direct te betalen. Britse webwinkeliers voelen zich ongemakkelijk met achteraf betalen, een verschijnsel waar geen Nederlander van opkijkt.
Met diepe zakken, goede investeerders en een scherpe strategie rolt het Zweedse Klarna zijn betaaldienst internationaal uit. De nieuwe baas van Klarna Nederland, Nederlander Nicolas Debaig (45), is al behoorlijk vertrouwd met achteraf betalen na ontvangst van een order. Daarom schalen de Zweden hier op met een zwaargewicht uit de bankwereld.
Klarna, gespecialiseerd in betalingen achteraf, krijgt Neckermann als klant. Neckermann.com biedt Nederlandse klanten naar verwachting vanaf april de mogelijkheid om af te rekenen met Klarna. De webwinkel wordt maandelijks door ongeveer 1 miljoen Nederlanders bezocht en wil de betaalafhandeling sterk voor hen versoepelen.
Internetbetaaldienst Klarna krijgt met de overname van het Duitse Sofort zo’n tien procent van de Noord-Europese e-commercemarkt in handen.
Klarna, de internationale aanbieder van achteraf betaalmethoden voor e-commerce, zag het aantal gebruikers in een jaar tijd met 25 procent stijgen naar tien miljoen.
Het internationale betaalsysteem Klarna sluit het jaar af met een omzet van 200 miljoen dollar. De Zweedse techniek probeert een trend te zetten in e-commerce door de processen kopen en betalen van elkaar te scheiden. Het mobiele kanaal moet het vliegwiel worden in die ontwikkeling.
Met het oog op de decembermaand houdt Klarna een tv-campagne om zijn betaaldienst onder de aandacht te brengen.
Modewinkel Coccinelle is een van de eerste zaken waar klanten zonder direct te betalen de winkel kunnen verlaten met hun nieuwe aanschaf.
Flip4new is verkozen tot Europa’s snelstgroeiende internetbedrijf. De onderneming helpt consumenten hun tweedehands elektronica en mediadragers verkopen. De enorme toestroom van klanten leverde de hoofdprijs op.
Het investeringsbedrijf van de bedenkers van Skype neemt een klein belang in Klarna, een betaaldienst voor webwinkels.
De twee directeuren die in New York zijn aangehouden, worden niet vervolgd voor sexuele intimidatie.