Meer Artikelen

Thuiswinkel.org: liever geen bemoeienis van EC

Thuiswinkel.org is geen voorstander voor wetten en regels vanuit de Europese Commissie om het winkelen over de grens in Europa te stimuleren. “We hebben veel liever dat de markt, de webwinkels, de banken en de vervoerders zelf de situatie in de hand nemen”, aldus Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.

Premium

Thuiswinkel juicht protestactie eBay toe

De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie juicht eBay’s protestactie tegen oneerlijke handelpraktijken toe.

Thuiswinkel teleurgesteld na NMa-onderzoek

De belangenbehartiger van Nederlandse webwinkels, Thuiswinkel.org, is verbaasd en teleurgesteld dat de NMa geen bewijs kreeg om prijsdiscriminatie bij webwinkels aan te tonen. Fabrikanten zouden internetondernemers namelijk verplichten bepaalde verkoopprijzen te hanteren.

Webwinkels helpen postorders om zeep

‘Kopen op afstand’ is synoniem geworden met webwinkelen, omdat bestellen via post, telefoon of fax amper meer gebeurt. Een kleine 11 procent van de aankopen op afstand gebeurt nog niet via het web.

Nederlandse webwinkelmarkt groeit een kwart

Nederlandse consumenten gaven vorig jaar voor 4,85 miljard euro uit bij webwinkels en postorderaars. De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie verwacht dat die groei dit jaar aanhoudt en uitkomt op 6 miljard euro.

‘Faillissementsgolf webwinkels op komst’

[VIDEO] Branchevereniging Thuiswinkel.org verwacht dat er in 2010 en 2011 een fors aantal webwinkels over de kop zullen gaan. “Dat hoort bij het volwassen worden van de markt. De branche komt daar uiteindelijk beter uit”, aldus directeur Wijnand Jongen.

Scherper toezicht op bescherming persoonsgegevens

In het verleden heeft Thuiswinkel.org niet gecontroleerd op de bescherming van persoonsgegevens bij webwinkels. Vanaf januari, zo belooft de keurmerkorganisatie, gaat dat wel gebeuren.

Premium

NMa ondervraagt webwinkels over prijsdiscriminatie

De Nederlandse Mededingingsautoriteit ondervraagt 100 webwinkeliers om uit te vinden of leveranciers op prijs discrimineren tussen fysieke winkels en webwinkels.

Aanbetalingswetgeving in e-commerce roept vragen op

De vele vragen die webwinkeliers hebben bij de nieuwe voorwaarden van de Consumentenbond in samenwerking met Thuiswinkel.org komen voort uit onbekendheid met de wetgeving in de e-commerce. “Er zijn veel webwinkeliers die zich blijkbaar niet bewust zijn van de algemene voorwaarden”, aldus Léon Mölenberg, senior beleidsmedewerker van Thuiswinkel.org.

Webwinkeliers verdeeld over voorwaarden Thuiswinkel

De nieuwe voorwaarden van de Consumentenbond en Thuiswinkel.org voor de leden van de branchevereniging roept veel vragen op bij de webwinkeliers in Nederland. Vooral het besef dat de consument niet verplicht is meer dan 50 procent aan te betalen stuit op weerstand.

Nieuwe voorwaarden webwinkelen strop voor branche

De nieuwe voorwaarden van Thuiswinkel.org, die gelden voor kopen op het web zouden wel eens de doodsteek kunnen zijn voor veel webwinkeliers. Dat meent Qshops, een organisatie die een keurmerk geeft aan internetwinkels.

Premium

Omzet webwinkels richting 5 miljard

Nederlandse webwinkeliers zetten voor 2,3 miljard euro om in de eerste helft van 2008. Naar verwachting eindigen ze het jaar boven de 5 miljard.

CBS: 20 procent omzetgroei webwinkels

Nederlandse consumenten beginnen de winkelstraten te mijden en ruilen de fysieke winkels overduidelijk in voor digitale winkels voor hun aankopen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

39 miljoen euro fraudeschade Nederlandse webwinkels

Nederlandse webwinkeliers lijden jaarlijks bijna 40 miljoen euro schade als gevolg van frauderende klanten. De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie roept de politiek op nu eindelijk eens spijkers met koppen te slaan.

‘Webwinkelomzet 2008 loopt op tot 5 miljard euro’

Nederlandse webwinkels zetten afgelopen jaar voor circa 3,8 miljard euro om, een stijging van 35 procent. De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie verwacht dat dat cijfer in 2008 tussen de 4,5 en 5 miljard euro uitkomt.