More artikelen

E-commerceomzet eerste kwartaal: 5 miljard euro

De Nederlandse consument gaf in het eerste kwartaal van 2016 voor 4,9 miljard euro uit aan aankopen bij webwinkels. Dat is 13 procent meer dan het jaar ervoor. Acht procent van de aankopen gaat per mobiele telefoon, een plus van zestig procent.

Retail

iDEAL het grootst in 2015, creditcard en PayPal groeien

Driekwart van alle online aankopen in Nederland worden betaald met iDEAL, creditcard of PayPal. Dat is zes procent meer dan in 2014. Inmiddels wordt ook zes procent van alle online aankopen via mobiele telefoons gedaan.

Payment

Europees klachtenloket E-commerce vleugellam

Het klachtenloket E-commerce dat de Europese Commissie bedacht, werkt niet. Althans, het is niet af omdat vijf landen niet meedoen, waaronder twee van de drie grootste markten: Duitsland en Frankrijk.

Retail

16 webwinkels winnen Thuiswinkel Publieksprijzen XS 2016

De winnaars van de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen XS 2016 zijn bekend. In 16 categorieën koos de consument zijn favoriete webwinkels tot winnaar. De winnaars kregen hun Award uitgereikt door Jan Joost van Gangelen in Inn Style, Utrecht.

Retail

Thuiswinkel.org: Feestdagen brengen 30 procent extra omzet

Thuiswinkel.org en GfK verwachten dat webwinkels in de weken rond Sinterklaas en kerstmis tot dertig procent meer omzet boeken dan in gemiddelde weken.

Retail

Online bestedingen Nederlandse consument verdubbelen tot 2020

De Nederlandse consument shopt al makkelijk online, maar een onderzoek van ShoppingTomorrow laat zien dat dat nog eens verdubbelt tot 2020. Een derde van de consumenten verwacht zelfs minder de stadscentra te bezoeken tegen die tijd.

Retail

Nederland shopt voor 8 miljard eerste helft 2015

De Nederlandse consument heeft in de eerste helft van het jaar voor 7,96 miljard euro gewinkeld op internet, dat is 18,4 procent meer dan in 2014.

E-commerce

Nederlander doet meer en vooral kleinere online aankopen

De Nederlandse consumenten deed in het eerste kwartaal 35,6 miljoen aankopen bij webwinkels, een stijging van negentien procent. De omzetstijging is lager dan dat. Dat wijst erop dat online shoppen gangbaarder wordt, ook voor kleine boodschapjes.

Retail

Milieuschade Nederlands e-commerce naar 10 miljoen euro

Het vervoer van pakketjes die online zijn besteld levert Nederland jaarlijks tussen de vijf en tien miljoen euro aan milieuschadekosten op.

E-commerce

Thuiswinkel.org: Mobiel is iDEAL niet dé favoriet

De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.

E-commerce

Nederlander geeft 14 miljard uit aan e-commerce

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 13,96 miljard euro uit bij webwinkels. De verhouding tussen producten en diensten is fifty-fifty en drie procent van de uitgaven kwam in het buitenland terecht, overwegend in China.

E-commerce

Jaaromzet webwinkels naar 14 miljard euro

Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor 13,7 miljard euro om. In het nu lopende, vierde, kwartaal komt dat bedrag op 3,9 miljard euro.

E-commerce

Thuiswinkel.org zet eerste stappen plannen verzendmateriaal

Thuiswinkel.org en de werkgroep Verzendmaterialen zullen namens de e-commercesector met een plan komen voor verzendmateriaal. Vanaf 2015 zijn webwinkels verplicht om duurzaamheidsambities na te streven.

E-commerce

Thuiswinkel.org genomineerd voor Mans Lejeune Award

Thuiswinkel.org is genomineerd voor de Mans Lejeune Award 2014. Deze prijs is beschikbaar gesteld door Lejeune Association Management ter gelegenheid van haar 50-jarig bestaan en is vernoemd naar de oprichter van de onderneming.

E-commerce

‘Europees keurmerk webwinkels in 2015’

Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.

E-commerce