Meer Artikelen

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B Digital

Wat is het belangrijkste ingrediënt van het succesvolle retentiemodel van Sightful?

Hoe realiseer je nieuwe klanten die ook loyaal zijn? Niet eenvoudig als je producten letterlijk overal op het internet te vinden zijn.

Customer Engagement
Premium

Dekbed Discounter sluit strategisch pact met Yellowgrape

Het moederbedrijf van Dekbed Discounter, Koopjedeal, De Arend en WoonQ sluit een strategische samenwerking met e-commercebureau Yellowgrape.

Online marketing
Premium

Flinders schroeft marketing op met Yellowgrape

Woonwinkel Flinders schakelt de expertise van e-commercebureau Yellowgrape in om zijn groei te helpen versnellen.

Marketing

Zo ontwikkel je persoonlijke customer journeys

Een geïntegreerde martech stack en het ontwikkelen en distribueren van hyperrelevante content zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een moderne retailmarketing-strategie. Wanneer je databronnen op de juiste manier weet te koppelen en je jouw klanten op elk platform persoonlijke content aanreikt, kan dit zich uitbetalen in een significante conversie boost. Maar hoe doe je dat? Door het ontwikkelen van persoonlijke customer journeys.

E-commerce

Van basis e-mailmarketing naar slimme e-mailpersonalisatie

In deze casestudy wordt beschreven hoe Wijnvoordeel, in samenwerking met Yellowgrape, personalisatie naar een hoger niveau heeft weten te tillen door samenhang te creëren tussen productaanbevelingen, notificatie, slimme e-mailpersonalisatie en on-site personalisatie op de website van Wijnvoordeel.

E-mailmarketing