Alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast op e-mailmarketing
Deze maand publiceert Cialdini zijn nieuwste boek waarin hij een zevende overtuigingsstijl toevoegt aan de eerste zes principes, namelijk: eenheid. In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.
1. Sociale bewijskracht
Mensen zijn sociale dieren en zoeken voorafgaand aan een aankoop bevestiging voor hun keuze. Een effectieve manier om daar als organisatie op in te spelen, is het faciliteren van reviews. Met een review kan iemand een gedane aankoop evalueren en kunnen anderen deze beoordeling online lezen: op een externe website of op de website van de organisatie zelf. Als anderen tevreden zijn over de producten of diensten die je aanbiedt, dan geeft dat een potentiële koper vertrouwen.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg EGUIDE & Emerce 100 opgestuurd