-

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

1. Gebruik voor elke uitleganimatie hetzelfde thema

winnaarJe weet dat je de komende tijd veel gaat plaatsen via Facebook. Het is niet alleen zaak om ervoor te zorgen dat je publiek jouw inspanningen gaat opmerken, maar vooral dat ze ze ook gaan herkennen. Het gebruik van een doorlopend thema draagt hieraan bij en ook uitleganimaties zijn hiervoor uitermate geschikt.

In de uitleganimatie kies je een stijl die bij jouw merk of product past. Dit thema laat je bij elke video of afbeelding terugkomen. Wil je het echt goed aanpakken? Zorg er dan voor dat je hele branding is afgestemd op de stijl van de uitleganimaties. Dit hebben we bij Cooler Media goed aangepakt voor een grote klant van ons, Verzekeruzelf.nl. Alle video’s op Facebook, YouTube en ook op de eigen website dragen hetzelfde thema. Mensen zien in één oogopslag dat het om Verzekeruzelf gaat.

2. Sluit de uitleganimatie af met een duidelijke call to action

Het is leuk als mensen jouw uitleganimatie via Facebook bekijken, maar wat je echt wil is natuurlijk dat ze naar de website doorklikken. Zorg er daarom voor dat je de kijker vertelt wat hij moet doen. Als de uitleganimatie is afgelopen en er komt geen call to action, dan is de kans groot dat ze het venster sluiten. Sluit dus af met een duidelijke, en vooral slimme (voor de kijker), vervolgstap. De kijker moet na het kijken van de video het idee hebben dat hij er goed aan doet om op de link te klikken. Je hebt gedurende je uitleganimatie (ongeveer 60 – 90 seconden) de tijd om dit duidelijk te maken.

3. Een duidelijke vervolgweg richting de website

Je hebt een leuk thema uitgezocht en laat dit in elke uitleganimatie terugkomen. Ook heb je in de video’s duidelijk vermeld wat de voordelen voor de kijker zijn en waarom hij naar jouw website moet komen. Wat nu? Zorg ervoor dat de kijker op jouw website ook precies de voordelen tegenkomt die hij in de uitleganimatie heeft gezien. Je hebt nu verwachtingen geschept die waargemaakt moeten worden. Zorg er ook voor dat de weg naar een bestelling, offerte, telefoontje, et cetera (volledig afhankelijk van de business) duidelijk is en niet te lang duurt. Hoe meer stappen er tussen de uitleganimatie en de bestelling zitten, hoe meer punten er zijn waarop je potentiële klanten kunt verliezen.

racecar

Als je deze drie stappen goed doorloopt moet het helemaal goed komen met jouw nieuwe Facebook campagne. Je conversieratio zal omhoog gaan omdat er meer kwalitatieve leads binnenkomen. Wie wil dat niet?

*) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van likeconomics.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Daan Viergever | Animotus

Goed stuk. Het klopt wat je zegt. Wij bij Animotus verpakken de uitleganimaties (explanimations) in zes losse stappen waardoor het nóg duidelijker wordt en er een 100% tevredenheid is bij de klant

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond