Dit zijn de 7 vernieuwingen op LinkedIn Pages
Deze week kondigde LinkedIn ‘the new LinkedIn Pages’ aan. Dat LinkedIn de naam van bedrijfspagina’s wijzigt van LinkedIn Company Pages naar LinkedIn Pages mag geen vernieuwing heten, maar de inhoudelijke veranderingen aan Pages maakt het bouwen van een community eenvoudiger.
De waarde van communities
Binnen een community op LinkedIn heb je medewerkers, klanten, business partners en sollicitanten. Zij zijn allemaal schakels die de groei van een organisatie kunnen stimuleren. Het is dus zaak om de community betrokken en actief te houden: dat is de basis voor succes op LinkedIn. Hoe werk je aan die betrokkenheid? Maak kennis met het nieuwe LinkedIn Pages.
Zeven vernieuwingen
De zeven vernieuwingen binnen de nieuwe LinkedIn Pages zijn gericht op het activeren van communities, het genereren van engagement en het stimuleren van conversaties tussen werknemers, klanten en volgers van een organisatie. De uitgangspunten die LinkedIn hierbij in gedachten houdt, zijn:
- Het direct kunnen anticiperen op ontwikkelingen
- Inzicht krijgen in wat mensen op LinkedIn bezighoudt
- Eenvoudiger de community betrekken en beheren
Wat is er dan nieuw?
1. Beheerders regelen vanaf nu ook alles vanuit de app
Het was lange tijd een punt van frustratie: de iOS en Android app van LinkedIn waren beiden erg beperkt in functionaliteiten voor beheerders van bedrijfspagina’s. Daar komt verandering in met LinkedIn Pages. Alle functies van de website zijn ook beschikbaar in de app. Zo kun je voortaan altijd en overal updates en reacties plaatsen en blijf je up-to-date en betrokken bij de prestaties en conversaties rondom je merk en content.
2. Volg hashtags voor inzichten
Weten wat er speelt in jouw doelgroep? Als paginabeheerder kun je jouw pagina nu koppelen aan hashtags. Hiermee wordt ‘social listening’ op LinkedIn eenvoudig gemaakt. Je krijgt inzicht in gesprekken over je organisatie of relevante onderwerpen die je volgt en je kunt er direct op inspringen door je te mengen in de conversatie.
3. Contentsuggesties door LinkedIn
Een van de grootste uitdagingen is het bepalen wat waardevolle content is voor je community. Om organisaties hiermee te helpen, is ‘Content Suggestions’ gelanceerd. Content Suggestions geeft een overzicht van onderwerpen en inhoud die populair zijn bij je doelgroep.
In de basis zal de functie suggesties doen om specifieke artikelen te delen. Maar je kunt deze informatie natuurlijk ook gebruiken om je eigen content te creëren. Zo kun je er zeker van zijn dat je scoort met je content.
4. Deel meer soorten content
Voorheen was je als organisatie beperkt tot het delen van afbeeldingen, (native) video’s en platte tekst op je bedrijfspagina. Het delen van content wordt nu uitgebreid met meerdere contentvormen, zoals Powerpoint-presentaties, Word-documenten en PDF’s. Hiermee wordt het makkelijk gemaakt om visueel spannendere content te delen en je merkverhaal beter over te brengen. Maar ook om bijvoorbeeld je nieuwste whitepaper te delen of een officiële aankondiging middels een PDF rechtstreeks op LinkedIn Pages te plaatsen. Ik ben wel benieuwd of het er visueel net zo aantrekkelijk uit komt te zien als PointDrive binnen Sales Navigator, inclusief de insights die daarbij horen.
5. Employee Advocacy krijgt een boost
Werknemers als ambassadeurs van je organisatie zijn een big plus. Content gedeeld door een persoon wordt beter gewaardeerd dan content gedeeld door een bedrijf. LinkedIn onderkent dat en maakt het binnen de nieuwe Pages mogelijk om content opnieuw te delen die al openbaar door een werknemer van de organisatie gedeeld is.
Daarbij introduceert LinkedIn ook de mogelijkheid om als organisatie berichten te delen waarin de organisatie genoemd wordt. Dit kan bijvoorbeeld een testimonial van een klant zijn, of een productrecensie door een andere partij. Dit geeft organisaties de kans om (positieve) conversaties uit te lichten die door de LinkedIn community over hen gevoerd worden.
6. Nieuwe mogelijkheden voor recruitment: Career Pages
Behalve de verbeteringen voor je bedrijfspagina met de lancering van LinkedIn Pages, zijn ook de Career Pages aangepakt. Het nieuwe ontwerp van de Career Pages biedt meer mogelijkheden om informatie te delen over je organisatie, de cultuur, werknemers en openstaande vacatures.
Daarbij kunnen baanzoekers voortaan job alerts aanmaken voor je organisatie en wordt er bij vacatures aangegeven wie al een zelfde functie heeft binnen het bedrijf.
7. Koppeling met Hootsuite
Hootsuite is de eerste socialmedia-tool die een API-koppeling heeft met LinkedIn. Dat maakt het makkelijker om in de dagelijkse werkzaamheden ook LinkedIn, naast andere social media accounts, te beheren vanuit één omgeving. Binnen Hootsuite kunnen beheerders nu meldingen ontvangen wanneer er activiteit is op hun LinkedIn pagina.
Alle vernieuwingen worden in de komende weken uitgerold. Wij kijken er naar uit om de testimonials van onze medewerkers en klanten te delen op ónze LinkedIn Page en blijven uiteraard onze contentstrategie aanscherpen op basis van hashtags en contentsuggesties.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond