-

Verfijnde storytelling met Scotch & Soda

In het wekelijkse Social War onderzoek bespreken we deze week de sales door storytelling van Scotch & Soda. Het Amsterdamse high end fashion merk startte onlangs een online promotie campagne rond de ‘story of things’ video. Hoe Scotch & Soda door storytelling haar nieuwste kledinglijn promoot en tegelijkertijd een engagement stijging van meer dan 280 procent meepakt.

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.29.55

The story of things

Scotch & Soda’s nieuwe campagne speelt zich af rond een 120 seconden durende video. De video volgt de reis van een ‘sheffield razor blade’, dat ongewild middelpunt is in een ontmoeting tussen twee reizigers. Zaria en Charlie ontmoeten elkaar in een kleine barbier in Noord-Italië.

Met de video laat Scotch & Soda de reis zien die de twee samen maken. Het zijn twee bloedmooie avonturiers die de wereld ontdekken. Uiteraard gekleed in de nieuwste Scotch & Soda collectie. Met het Sheffield blade speelt Scotch & Soda direct in op de laatste trends. Van de barbier tot de hernieuwde mannelijke aandacht voor grooming.

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.30.01

(Video)

Charlie & Zaria

Het Facebook account van Scotch & Soda laat je nader kennis maken met de twee hoofdpersonen uit ‘The story of things’ door eerst in te zoomen op de levens van Zaria en Charlie.

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.30.16

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.30.31

Na een voorstelrondje op Facebook gaat het voorstellen van Charlie en Zaria verder op de website van Scotch & Soda. Hiermee zorgt Scotch & Soda dat zij de traffic van social halen en direct naar hun eigen website leiden.

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.30.45

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.30.57

De website van Scotch & Soda geeft je de mogelijkheid nog meer te weten te komen over de twee stijliconen. Wanneer je meer te weten wilt komen over je favoriete Scotch & Soda personage dan kan dat in de webshop.

Screen-Shot-2015-06-01-at-17.31.08

Van engagement verhoging tot verhoogde sales

In de week van 22 tot 29 mei meten wij een engagementverhoging van 285 procent bij Scotch & Soda. Met de introductie van ‘The story of things’ weten zij niet alleen een verhaal neer te zetten rond hun eigen merk. Het zorgt ook voor een verhoogde engagement die extra traffic naar haar webshop weet te leiden. Het vertelt dus niet alleen een verhaal, het verhoogt ook de betrokkenheid van de achterban bij Scotch en Soda en zorgt voor een verhoogde verkoop. Een knap staaltje social media marketing.

*) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van IIZT.

Dit bericht is 60 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond