-

Vijf manieren om ook nú op te vallen op LinkedIn

Iedereen is online. We videobellen wat af en handen schudden zit er voorlopig niet meer in. Des te belangrijker is het om na te denken hoe je online overkomt! Het medium hiervoor bij uitstek is natuurlijk LinkedIn, het zakelijke social netwerk dat al sinds 2002 zorgt voor online verbinding. In dit artikel vind je vijf up-to-date strategieën om op te blijven vallen in je eigen netwerk op LinkedIn. Pen je mee?

#1 Update je headline/kopregel

In de meeste gevallen vinden mensen je profiel omdat je in een rijtje staat tussen bijvoorbeeld “people also viewed” of in de LinkedIn app onder “you may also know”. Of ze komen je tegen wanneer je een reactie achterlaat onder een andere post ergens op LinkedIn, bij iemand die zij al wel kennen. Hoe dan ook is je headline of kopregel allesbepalend voor je eerste indruk.

Wanneer heb je voor het laatst goed gekeken wat daar bij je staat?

Wanneer heb je voor het laatst goed gekeken wat daar bij je staat? Om je op gang te helpen met een beter werkende headline, kun je misschien eens nadenken over het antwoord op deze vraag: Welke waarde voeg je toe? Hoe help jij anderen? En… is dat anders in deze tijden van fysieke afstand?

#2 Voeg een call-to-action (CTA) toe aan je headerphoto

Als mensen eenmaal op je LinkedIn profiel komen, zien ze ook een achtergrondfoto: “header photo” in jargon. Sommige mensen hebben géén foto gekozen en daar zie je dan een standaardachtergrond staan. Maar dat kan natuurlijk pakkender. Kijk eens naar deze drie verschillende voorbeelden. En hoe kun je dit zelf toepassen? Bied je nu webinars aan om thuis te volgen? Of ben je beschikbaar voor online een-op-een meetings die mensen kunnen inplannen? Zet dit dan (subtiel) in je achtergrondfoto met een duidelijke call-to-action.

#3 Reageer op andere mensen

Wat is een sociaal netwerk zonder sociale activiteit? Dit is een uitgelezen kans om te reageren op je zakelijke contacten die je nu even niet offline kunt zien. Voordat je urenlang zit te scrollen… hier is hier een handige hack voor: je kunt in de adresbalk achter iedereens profiel heel simpel “/detail/recent-activity” plakken. Bijvoorbeeld bij het LinkedIn profiel van Mediaweb-hoofdredacteur Eric. Na de url https://www.linkedin.com/in/ericvvanhall/ kun je eenvoudig naar “https://www.linkedin.com/in/ericvvanhall/detail/recent-activity/“. Toe aan een volgend contact? Wijzig dan de naam en in de meeste gevallen kom je direct bij iemands recente berichten uit.

#4 Wat zijn je top-3 skills?

De belangrijkste vaardigheden zijn de drie die bovenaan verschijnen. Op dit moment zie je zelfs alleen maar deze drie top skills, voor de rest moet een bezoeker van je profiel verder scrollen! Zorg er dus voor dat je goed kiest welke dit zijn. Wist je dat je zelf kunt bepalen wat de volgorde is van weergegeven vaardigheden op je profiel? Bovendien kun je binnen deze skills nog aangeven wat je “Top Skills” zijn door ze vast te pinnen. Hier vind je hoe dat precies werkt.

#5 Last but not least: ontvolg oninteressante mensen

Hier kun je hard in zijn: voegt iemand in je ogen weinig waarde toe aan je overvolle LinkedIn tijdlijn? Dan kun je ervoor kiezen om wel verbonden te blijven als connectie maar de content van een specifiek persoon niet meer te zien? Dit kun je makkelijk zelf aanpassen. Een connectie ontvolgen doe je bij een bericht van deze persoon bij de drie bolletjes bovenaan. Ook goed om te weten: hier krijgt de ander geen notificatie van.

Met deze vijf nieuwe strategieën kom je nog beter uit de verf op LinkedIn. Neem de tijd voor elk van deze stappen en besteed oprechte aandacht aan de mensen in je netwerk. Je zult zien dat de kwaliteit van je connecties hiermee toeneemt.

Over de auteur: Oliver de Leeuw is online communicatieregisseur bij CheckLinkedIn.nl.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond