5 tips om een top 3-merk te worden op Amazon!
Omschrijving
Amazon groeit als een cruciaal verkoopkanaal, wat Stanley ertoe bracht hun positie in Europa te versterken en het merk strategisch te positioneren. Voorheen was Stanley voornamelijk actief in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maar beperkte middelen en kennis vormden een uitdaging. Daarom werd 10XCREW ingeschakeld om hun aanwezigheid uit te breiden.
Doel
Stanley’s doel was om de mogelijkheden van Amazon volledig te benutten, merkbekendheid te vergroten en een leidende rol te vervullen binnen hun categorie. Dit wilden ze bereiken door het aanbod uit te breiden naar meer Europese landen en productcategorieën. Verder lag de focus op het verbeteren van content en conversie, effectieve marketingcampagnes en het optimaal inzetten van winkelmomenten.
Resultaat
Dankzij de strategieën van 10XCREW, behoort Stanley nu tot de top 3 in de ‘waterbottle’-categorie op Amazon in Europa. De verkoopcijfers zijn in vier jaar tijd met een factor 6,4 gestegen. Deze groei weerspiegelt het succes van hun aanpak en de verbeterde zichtbaarheid en invloed van het merk in de markt.
Deze case is ingezonden door 10XCREW in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over 10XCREW hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond