-

Ben&Jerry’s op Facebook

De Nederlandse pagina op Facebook van Ben&Jerry’s is een lust voor het oog. En omdat het qua vormgeving van het scherm afspettert is het al de moeite waard op de pagina te laten zien zonder dat je er iets bij vermeldt.

Nou vooruit dan. De Facebookpagina bestaat amper twee maanden en telt al bijna 18.000 fans. Momenteel is het staartje van de campagne ‘Free conde day’ actief. Na het Liken van de pagina konden fans stemmen op de stad waar volgens hun gratis ijsjes moesten worden uitgedeeld. Aanstaande dinsdag gaat dat gebeuren in Delft, Groningen en Middelburg, die steden zouden de meeste stemmen hebben verzameld (toevallig, zo mooi verdeeld over Nederland?). De campagne heeft wel veel reuring op het prikbord teweeg gebracht, plus ongetwijfeld veel nieuwe fans. En dat is natuurlijk wat je wil.

De strategen achter de Facebookpagina omscrijven het als volgt: Lik(e) de nieuwe officiële Nederlandse Ben & Jerry’s Facebook pagina. Ondanks het feit dat Ben & Jerry’s het allersociaalste ijsje is – met bijna alle smaken Fairtrade –wil zij nog socialer worden. Dus stort zij zich, met heel haar hart en ijs, volledig op Facebook. Op de Facebook pagina wil Ben & Jerry’s meer met hun fans samen doen en delen. Meer vertellen, meer te weten komen over hun fans, meer hun menig vragen, hen verrassen met nieuwtjes over de smaken, aan het lachen maken met echte verhalen, trakteren op games en nog veel moooooohr! Geef een ‘lik(e)’ op Facebook en Ben & Jerry’s laat je binnen in hun wereld.

Klein aandachtspuntje voor de makers: als je in het menu op fairtrade klikt, krijg je informatie over de huidige campagne, en niet over fairtrade.

Auteur Robert Doggers werkt bij Yune en blogt op Let’sgosocial.nl.

Deel dit bericht

2 Reacties

Job

Ben & Jerry’s is ook zeer actief op Spotify (Free). Erg mooie campagne.

Jur

Robert, dank je wel voor je berichtje. Leuk om te horen natuurlijk. En je kleine aandachtspuntje hebben we direct oplost 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond