-

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Het doel: IT'ers werven.

  • Campagnesite: techdata.klm.com
  • Klant: KLM
  • Bureau: Kaliber
  • Gebruikte media: interne lancering in Eye Amsterdam voor KLM IT'ers, YouTube, Facebook, Instagram (breed bereik binnen doelgroep), LinkedIn (gericht bereik op gezochte profielen), niche kanalen zoals StackOverflow en Tweakers
  • Doel van de campagne: heel veel IT'ers werven en KLM als IT-werkgever profileren
Omschrijving

KLM Tech & Data is het nieuwe submerk van KLM, speciaal uitgerold om IT-talent te laten zien aan welke uitdagingen je bij de luchtvaartmaatschappij kunt werken. IT'ers werken verspreid over de organisatie, niet op één afdeling. Daarom is het lastig externen aan te spreken. En dus bundelen ze de IT-vacatures op één site onder een submerk: KLM Tech & Data. De lancering gaat gepaard met een nieuw contentplatform en de grootschalige campagne ‘UP FOR IT’. Het is de eerste fase van een meerjarig project.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!