-

Case: interactieve website en AR rond nieuwe stadion van Sydney FC

Toen Sydney FC zijn gerenoveerde stadion eindelijk kon openen, kon een hypermoderne website niet achterblijven. Om die te realiseren, schakelde de Australische voetbalclub Herbert Digital in, met de vraag om een website te creëren die de hype rondom het nieuwe stadion nog verder kon opzwepen.

Het prachtige nieuwe stadion is het visitekaartje van de club. Na vier jaar op andere plekken te moeten spelen, keerde Sydney FC dit jaar eindelijk terug naar zijn thuisbasis. Die had ondertussen een complete metamorfose ondergaan. Zo zorgt het gloednieuwe gewelfde dak ervoor dat het geluid van supporters in het stadion blijft. En hoeven de fans zich geen zorgen te maken over een regenbui.

Geen stress, snel aanpassen is mogelijk

Bij een nieuw stadion hoorde ook een nieuwe website. Maar er was weinig tijd om de website af te ronden: drie maanden om precies te zijn. En de vereisten van Sydney FC werden nog tijdens het project aangescherpt. De belangrijkste vereisten waar in die korte tijd aan moest worden voldaan? Eenvoudige toegang tot nieuwe API’s, integratie met andere technologieën, flexibel om kunnen gaan met content en het zo simpel mogelijk in gebruik nemen van de website. Herbert Digital koos voor een oplossing die makkelijk te integreren was.

Als je werkt met strakke deadlines en zeker wilt zijn van het succes van aanpassingen, is een preview van je wijzigingen onmisbaar. Zo zorg je ervoor dat iedereen met gemak kan werken met de nieuwe oplossing. Voor Sydney FC was die functionaliteit binnen het CMS van Storyblok dan ook een echte gamechanger. Zo kon het content-team snel schakelen en met slechts een paar uurtjes training zelf aan de slag. Ruim voor de deadline wisten ze de hele one-stop shop voor het nieuwe stadion in te richten. De meest uitdagende puzzel in dat geheel is de Experience Selector. Door vragen te beantwoorden, krijgen bezoekers een advies over de ideale zitplaats en type seizoenskaart. Maar er is meer.

Baanbrekende functies

Om de terugkeer naar het stadion een extra impuls te geven, ontwikkelde Herbert Digital een aantal unieke features voor Sydney FC. Zo heeft de club de primeur van de eerste augmented reality-stadionbeleving in Australië. Fans kunnen op hun telefoon een 3D-model van het stadion binnenlopen. Dit kunnen ze ook projecteren op een vlakke ondergrond, zoals een keukentafel. Met die projectie stappen fans het stadion virtueel binnen, waarna ze over het veld kunnen lopen en hun ervaring met familie en vrienden delen.

Wil je als fan weten wat voor jou de beste plek is in het stadion? Of wil je zakenrelaties of medewerkers de beste hospitality-ervaring bieden? Dan is de microsite van het stadion de ideale plek om een antwoord op al je vragen te vinden. Dankzij krachtige JAM Stack-software is de website ook nog ontzettend snel.

Uitgaan van je mogelijkheden

Herbert Digital werkt graag met een headless CMS. Naast de technische mogelijkheden en eenvoudige integratie met andere systemen, is er vooral veel informatie om snel aan de slag te kunnen in de vorm van handleidingen. Dat betekent voor de bouwers van de website dat ze makkelijk aanpassingen doorvoeren, maar ook Sydney FC zelf kan eenvoudig items of informatie toevoegen.

In hun aanpak gaat Herbert Digital dan ook vooral uit van de IT-capaciteiten en -behoeften van hun klanten. Door dit eerst uit te zoeken komt Herbert Digital er snel achter wat ze wel en niet uit handen moeten nemen. Op die manier realiseren ze de meest concrete voortgang voor klanten die willen digitaliseren. Het headless CMS biedt precies die flexibiliteit – door technologische integraties makkelijk te maken, kun je met een website je klanten een unieke ervaring bieden.

Over de auteur: Ana Ilievska is Partner content specialist bij Storyblok.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op sociale media: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond