-

Geslaagde migratie van pakketbezorgdienst

Omschrijving
In oktober 2023 veranderde DHL Parcel naar DHL eCommerce. Wij assisteerden DHL met de SEO-migratie om het organische verkeer via zoekmachines te behouden op het nieuwe domein. Onze focus lag op een zorgvuldige technische migratie zodat de non-branded posities stabiel bleven. Na de overgang merkten we echter schommelingen bij branded zoektermen. Dit werd veroorzaakt door meerdere DHL-websites die in de zoekresultaten verschenen. Om dit probleem aan te pakken, pasten we de contentstrategie aan, met nadruk op support, linkbuilding en URL-uitsluitingen.

Doel
Het belangrijkste doel was het vasthouden van het organische zoekverkeer en de zichtbaarheid van DHL in zoekmachines na de domeinwisseling. Hoewel de technische migratie geslaagd was, bleef het een uitdaging om de branded zoektermen te stabiliseren. Door onze strategie aan te passen, wilden we ervoor zorgen dat DHL niet alleen zijn positie behield, maar ook versterkte in de zoekresultaten.

Resultaat
Als resultaat van onze aanpak zagen we een sterk herstel in de zichtbaarheid. De positie van de term ‘DHL’ verbeterde van 8 naar 2. ‘DHL tracking’ klom van 9 naar 2. ‘DHL punt’ steeg van 6 naar 1 en ‘DHL pakket versturen’ ging van 5 naar 1. Dit versterkte de positie van DHL aanzienlijk in de zoekresultaten en hielp hen de zichtbaarheid te vergroten na de migratie.




Deze case is ingezonden door Heers in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over Heers hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond