-

Hoe we Leiden bewegen naar anders parkeren

Hoe creëer je ruimte in Leiden?
De stad Leiden staat voor de uitdaging om ruimtegebrek aan te pakken terwijl de druk door auto’s en fietsen toeneemt. De Parkeervisie 2020-2030 biedt oplossingen voor zowel auto- als fietsparkeren. Dit creëert nieuwe mogelijkheden voor wonen, ondernemen en recreatie. Een verandering in parkeergedrag is daarbij essentieel.

De campagne
New Story heeft de campagne ‘Maak ook ruimte voor Leiden’ ontwikkeld. Deze campagne is gericht op het informeren en activeren van specifiek gekozen groepen, zoals bewoners en ondernemers. Door gebruik te maken van een multichannelstrategie en een hyperlokale mediaplanning, worden de boodschappen gericht en effectief verspreid. Het BSR-model helpt om de inhoud nauwkeurig aan te passen aan de doelgroep.

Doelstelling
Het doel is om begrip te kweken en de weerstand tegen veranderingen te verminderen. Hierdoor kunnen parkeerders eenvoudiger de juiste plek vinden. De lokale gemeenschap wordt betrokken bij het verbeteren van de leefbaarheid en het aanpakken van het ruimteprobleem in de stad.

Resultaat
Met de gerichte aanpak van de campagne zien we een toename in begrip en minder weerstand bij de parkeerders. De strategie ondersteunt het vinden van de juiste parkeerplekken, wat bijdraagt aan een leefbaardere en beter georganiseerde stad.




Deze case is ingezonden door New Story in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over New Story hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond