-

My Jewellery: ‘We groeien elk jaar met ruim honderd procent’

In augustus 2011 begon Sharon Hilgers met de sieradenlijn My Jewellery. Krap vijf jaar later heeft ze vijftien fulltimers en talloze stagiaires in dienst, worden de items op ruim vierhonderd punten in Nederland, België en Duitsland verkocht en is de eerste brand boutique een feit. Wij gingen in gesprek met general manager Marieke van Helvoirt.

Vanuit het 700 vierkante meter grote magazijn in Den Bosch vertelt Marieke enthousiast hoe snel het is gegaan. “Tot anderhalf jaar geleden zaten we in een mooi grachtenpand in het centrum, maar daar zijn we echt uitgegroeid. De combinatie van betaalbare sieraden en een persoonlijke aanpak via diverse sociale media-kanalen zorgt ervoor dat we elk jaar met minimaal honderd procent groeien. En het helpt natuurlijk ook dat bekende Nederlanders als Linda de Mol en Wendy van Dijk regelmatig met onze accessoires worden gespot.”

De focus van My Jewellery ligt nog altijd op de opvallende sieraden, veelal in gipsy Ibiza style. Maar in de loop der jaren zijn hier ook horloges, diverse kledingstukken en tasjes aan toegevoegd. “Onze doelgroep wil er van top tot teen goed uitzien, dus we proberen het complete plaatje te verkopen. Een ander speerpunt is dat we continu vernieuwend zijn. We hebben veel vaste klanten en om hen te blijven prikkelen, komen we wekelijks met nieuwe items.”

We staan nooit stil

Om continu op de radar te blijven, wordt er veel geïnvesteerd in social media. “Het is aardig tijdsintensief om elke dag wat nieuws te posten op de verschillende kanalen, maar het is het dubbel en dwars waard. Social media heeft ons echt groot gemaakt. Inmiddels hebben we ruim honderdduizend fans op Facebook en veertigduizend volgers op Instagram. Maar ook het offline-kanaal vergeten we niet. Naast de verkooppunten in de fysieke winkels, zijn we veel op festivals te vinden. Ook organiseren we regelmatig meet and greets en workshops.”

Afgelopen november opende My Jewellery de eerste brand boutique. “Sinds de eerste dag loopt het als een trein. En het leuke is dat we hier ook een heel nieuwe doelgroep aanboren. Waar we online vooral verkopen aan meiden tot begin twintig, komen in de winkel ook veel vrouwen boven de dertig voor stijladvies. De winkel is pas een aantal maanden open, maar het bevalt zo goed dat we nu al bezig zijn met twee vestigingen buiten Den Bosch.”

2016 is het jaar van de omnichannel

Ondanks de alsmaar toenemende orders, houdt My Jewellery de logistiek in eigen beheer. “We hebben er wel naar gekeken om dit uit te besteden, maar we vinden het prettig om alles in eigen huis te doen. We doen alles zelf: van de fotografie tot en met het inpakken, het voelt heel onnatuurlijk om dit uit handen te geven. Wel hebben we sinds deze week een warehouse manager die alles in goede banen leidt. Het inpakken bleek toch vaak een ondergeschoven kindje.”

Op een drukke dag verwerkt My Jewellery zo’n vierhonderd orders. “Dat we alsmaar blijven groeien is natuurlijk heel fijn, maar we willen voorkomen dat het ons in gaat halen en dat we fouten gaan maken. Vooral qua voorraad is dit heel vervelend. Wanneer er nieuwe producten kwamen, wilden we deze vanwege de drukte vaak zo snel mogelijk verwerken waardoor de voorraad niet altijd klopte. Om dit te ondervangen hebben we sinds kort een koppeling tussen Magento en Exact Online, gemaakt door Dealer4Dealer. Nu worden we gedwongen om alles in een keer goed te doen, omdat het anders niet klopt met de boekhouding. Nu is onze brand boutique nog om de hoek van het magazijn, maar als we straks heel Nederland gaan veroveren met fysieke winkels kunnen we niet even die leuke ringen langs komen brengen, dan moet alles gewoon kloppen.”

Dit bericht is 207 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond