-

Een nieuwe digitale identiteit voor onze oudste dierentuin: ARTIS

Omschrijving
Voor ARTIS, Micropia en het Groote Museum heeft Dept® een nieuwe digitale omgeving ontworpen. Het project omvat de ontwikkeling van een vernieuwde identiteit, website en app die bezoekers een geïntegreerde ervaring biedt. De opzet bevat een interactief platform met een plattegrond, audiotours en verhalen rondom het merk. Content wordt verspreid via narrowcasting, allemaal centraal beheerd via een CMS. De interface is ontworpen om het ritme en de patronen van de natuur te weerspiegelen.

Doel
Het doel was om bezoekers een naadloze ervaring te geven die zowel informatief als betrokken is. Door alle digitale touchpoints te verbinden, werd een meer vloeibare en gebruiksvriendelijke omgeving gecreëerd. De focus lag op het bieden van een platform dat niet alleen de beleving in ARTIS, Micropia en het Groote Museum verbetert, maar ook bijdraagt aan educatie en bewustwording van de natuur.

Resultaat
Sinds de lancering is het aantal actieve gebruikers met 50-60% gestegen. Donaties zijn met 300% toegenomen, en de interesse in evenementen is aanzienlijk gegroeid, met 40% meer aanmeldingen. Deze resultaten benadrukken de effectieve samenwerking tussen ARTIS en Dept®. “De samenwerking was erg prettig en resultaatgericht. We zijn trots op het eindresultaat,” aldus Bram Mans, Projectmanager Data & Digitalisering bij ARTIS.




Deze case is ingezonden door Dept® in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over Dept® hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond