-

Review Zoef.com: een snelle blik op verhuur

Iedereen kent wel momenten waarop je iets nodig hebt en dat wilt huren. Omdat huren tijdelijk en goedkoper is, er geen vaste opslagruimte voor nodig is of omdat je slechts van een éénmalige dienst gebruik wilt maken. Dankzij startup Zoef.com is er sinds kort één adres waar je veel uiteenlopende artikelen en diensten kunt huren. In dit artikel wordt het platform verder onder de loep genomen.

Wat is het?
Op de website van Zoef.com kun je alles huren voor een verbouwing, feesten, fun en evenementen. Geeft jouw bedrijf bijvoorbeeld een feest, organiseert het een bedrijfsuitje of staat het op een beurs en je hebt beeld- en geluidsapparatuur, een infozuil, buffet, een bar of chauffeurs nodig, dan kun je bij Zoef.com terecht. Ook wanneer je met vrienden in het weekend naar een thema-feest gaat en je hebt naast kostuums speciaal vervoer nodig. En ga je thuis klussen waarvoor je speciaal gereedschap nodig hebt, kun je dat ook direct huren op de site.

De website
De consument staat centraal bij de website van Zoef.com. Op basis van een heldere hoofd- en subnavigatie kun je als consument snel en gemakkelijk de artikelen vinden. Bij elk artikel wordt vervolgens direct duidelijkheid gegeven over de huurprijs per dag, meerdere dagen of weekend, over het ophalen of laten bezorgen van het artikel en is er in veel gevallen uitgebreide informatie over het artikel zelf terug te vinden. Per artikel kun je bovendien jouw ervaring delen aan de hand van het bekende 5-sterren model. Dit zorgt er natuurlijk voor dat zowel Zoef.com als haar verhuurders scherp moet blijven in hun dienstverlening.

Met het onderdeel ‘Thema’s’ heeft Zoef zich verder verdiept in jouw vraag als consument door mee te denken over wat je zoal nodig kunt hebben bij speciale gelegenheden. Het gaat hierbij om thema’s als een kinderfeestje, trouwerij, Kerst of een Oranje evenement (Koningsdag, voetbal, Olympische spelen), maar ook steeds populairder wordende evenementen zoals het Oktoberfest of Halloween. Per thema worden verschillende categorieën van te huren artikelen voorgesteld waar je aan kunt denken wanneer je een evenement organiseert of er aan deelneemt. Bij het thema Oktoberfest zijn dat bijvoorbeeld categorieën als meubilair, glaswerk, tenten, kleding of taps en bars.

Wanneer je als consument daarentegen direct op de pagina van een artikel (bijvoorbeeld een geldtelmachine of consumptiemunten) terechtkomt, wordt er op dit moment geen suggestie gedaan richting een speciale gelegenheid zoals het Oktoberfest of artikelen uit een andere categorie die vaak in combinatie worden gehuurd. Indien deze optie wel zou worden toegevoegd en de website in de toekomst wordt uitgebreid met nog meer artikelen en thema’s, kan het de gebruikerservaring verder vergroten evenals de cross-en upselling binnen de website.

Het verdienmodel
Het verdienmodel van Zoef.com is betrekkelijk eenvoudig en gebaseerd op volume. De verhuurder van artikelen betaalt eenmalige opstartkosten en draagt bij iedere order een percentage af. Extra kosten worden in principe niet aan de consument, de huurder, doorberekend. Om het volume te vergroten heeft Zoef.com de ambitie om binnen enkele jaren honderdduizend artikelen aan te bieden en naar het buitenland uit te breiden. In 2014 zal de eerste stap naar België worden gezet.

Punt van kritiek
Een gemiste kans is dat de website geen gebruikmaakt van Responsive Web Design of een app aanbiedt voor een optimale gebruikerservaring op verschillende schermgrootten zoals tablets en smartphones. Juist het concept van Zoef.com is bij uitstek geschikt voor gebruik met een tablet of smartphone die je altijd bij de hand hebt. Op het moment dat je het bedenkt, wil je het direct makkelijk en eenvoudig kunnen huren. Temeer je Zoef.com ook kunt volgen via Facebook en Twitter om op de hoogte te blijven van de nieuwste artikelen en laatste tips.

De aanschaf en het gebruik van apparaten zoals tablets en smatphones nemen namelijk nog steeds in een razend tempo toe, de betaalmogelijkheden ervan worden verbeterd en worden er steeds vaker online aankopen mee gedaan.

Eindoordeel
Kortom, alle seinen staan op groen voor succes. Een uniek, slim concept dat voorziet in de behoefte van consumenten en bedrijven, ontzorgt, schaalbaar is en in de basis goed is uitgewerkt. Dit wordt ondersteund door de positieve reacties op diverse forums van consumenten die al gebruik maken van Zoef.com.

Zoef.com heeft dan ook alles in zich om de naam te worden waar je aan denkt wanneer je snel iets wilt huren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond