Retailmedia: een stappenplan voor retailers
Retailmedia in de praktijk brengen kan ingewikkeld zijn: je hebt de juist winkel nodig, evenals planning, investeringen en organisatorische aanpassingen.
Retailmedia in de praktijk brengen kan ingewikkeld zijn: je hebt de juist winkel nodig, evenals planning, investeringen en organisatorische aanpassingen.
Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van 'first-party' data gerichte doelgroepen bereiken).
De vrijdag na het Amerikaanse Thanksgiving staat nagenoeg bij alle grote retailers en merken op de agenda.
Affiliate marketing staat steeds meer onder druk. De performance verslechtert of groei is nauwelijks meer mogelijk.
Een verscheidenheid aan grote dilemma’s confronteren momenteel affiliate marketing. Privacyfuncties in browsers zetten de traditionele trackingsmodellen onder druk en het consumentenvertrouwen in online adverteren staat op een nieuw laagtepunt. De industrie heeft bovendien een identiteitscrisis. Hoe ziet de...
De klantreis gaat over meer digitale kanalen dan ooit tevoren. Gecombineerd met nieuwe privacyfuncties in browsers is het bijhouden van data moeilijker geworden voor marketeers. Wat betekent dat voor...
Scrum wordt meer en meer gemeengoed. Niet alleen developmentteams werken volgens deze methode, ook andere afdelingen zien de meerwaarde. Bij affiliate netwerk Awin werken alle afdelingen nu agile, ontdekte...
In de telecom geldt in het algemeen: hoe minder interactie nodig is tussen klant en provider, des te beter. Maar dat betekent ook dat je als telecompartij de spaarzame...
Een beetje retailer doet mee aan Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen? Wat vraagt het van je...
Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal...
Het traditionele model van affiliate marketing is het doorverwijzen van verkeer vanaf een publisher naar een adverteerder. Maar de opkomst van nieuwe technologieën en samenwerkingsverbanden zorgen ervoor dat het...