More stories

Commerce in content, logisch toch?

In deze podcast ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano). Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is? De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Affiliate marketing

‘Binnen 5 jaar is affiliate marketing de grootste traffic driver’

Zo begon Bas Weiler, Head of affiliate Europe bij Adidas, zijn keynote bij de Affiliateblogger Sessions. Om affiliate marketing ook daadwerkelijk de grootste traffic driver te laten worden, moet er wel een hoop veranderen binnen de affiliate wereld. Maar wat?

Affiliate marketing

Affiliate marketing: wat kun je ermee?

Affiliate marketing is volwassen geworden en kan niet langer worden weggezet als een pusherige manier om klanten tot conversie te brengen, een ‘cowboykanaal’. Dit zijn de belangrijkste trends waar je als merk en webshop je voordeel mee kunt doen.

Affiliate marketing

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?

In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.

Affiliate marketing

‘Handhaving regels spam affiliatemarketing blijft uitdaging’

Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.

Affiliate marketing

GDPR: Eerlijk is het nieuwe stiekem

In deze podcast van Emerce & Awin in discussie met Christof Coenders (Euroclix) en Harmke Lankhorst (SOLV). Zij bediscussiëren waar bedrijven rekening mee moeten houden en vooral welke kansen de AVG/GDPR biedt. Zij gaan onder andere in op de vragen ‘Is de consument GDPR-ready?’ en ‘Kan de AVG/GDPR het klantvertrouwen herstellen?’

Affiliate marketing

Future proof: Go big and go niche or go home

Amazon komt naar Nederland, Google zal niet meer het startpunt van de consument zijn en same day delivery wordt de standaard. En wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak noodzakelijk?  Krijn Schuurman bespreekt het met FashCom-oprichter Stijn Kruijssen in de nieuwe, maandelijkse podcast van Emerce en Awin.

Affiliate marketing

Affiliate marketing in 2020 betekent vooral automatiseren

Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.

Travel

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing