More stories

Hoe profiteer je optimaal van Black Friday?

Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal fenomeen: op 23 november zitten de koopjesjagers al om middernacht klaar achter hun computer om hun slag te slaan. Wat kun je als publisher en adverteerder met dit fenomeen? 

Affiliate marketing

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland.

Affiliate marketing

Dynamiek stimuleert innovatie in affiliate model

Het traditionele model van affiliate marketing is het doorverwijzen van verkeer vanaf een publisher naar een adverteerder. Maar de opkomst van nieuwe technologieën en samenwerkingsverbanden zorgen ervoor dat het affiliate model veel dynamischer is geworden. En dat werkt innovatie in de hand.

Affiliate marketing

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie

Apple stopt affiliateprogramma voor App Store

Apple stopt per 1 oktober met het affiliateprogramma voor de App Store. Marketingpartijen krijgen voor het doorverwijzen van consumenten naar […]

Affiliate marketing

Onderzoek: online shoppers kopen vaker internationaal

Recent onderzoek van DHL en bpost wijst uit dat 63 procent van de Belgische online shoppers over de grens winkelt, vergeleken met 34 procent van de Nederlandse consumenten. Daar liggen dus kansen voor internationale expansie. En België is niet de enige markt met veel potentie.

Cross Border

1 miljoen euro voor blockchainplatform affiliate marketing

De Amsterdamse startup Attrace heeft in een private sale 1 miljoen euro binnengehaald van investeerders voor een marktplaats voor affiliate marketing op basis van blockchaintechnologie. Uitgevers en sitebeheerders kunnen via het systeem rechtstreeks afspraken maken met adverteerders.

Affiliate marketing

E-commerce: belangrijkste uitdagingen bij internationale expansie

Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?

Affiliate marketing

Affiliate programma nieuw leven inblazen: 8 praktische tips

Affiliate marketing programma’s zijn vaak slapend. Het programma loopt op zich wel, er komt wat sales binnen, je stuurt af en toe een mailing, maar het overgrote deel van de sales komt uit een klein groepje publishers. Tijd om je affiliate programma nieuw leven in te blazen en publishers te activeren.

Affiliate marketing

Commerce in content, logisch toch?

In deze podcast ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano). Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is? De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Affiliate marketing

‘Binnen 5 jaar is affiliate marketing de grootste traffic driver’

Zo begon Bas Weiler, Head of affiliate Europe bij Adidas, zijn keynote bij de Affiliateblogger Sessions. Om affiliate marketing ook daadwerkelijk de grootste traffic driver te laten worden, moet er wel een hoop veranderen binnen de affiliate wereld. Maar wat?

Affiliate marketing

Affiliate marketing: wat kun je ermee?

Affiliate marketing is volwassen geworden en kan niet langer worden weggezet als een pusherige manier om klanten tot conversie te brengen, een ‘cowboykanaal’. Dit zijn de belangrijkste trends waar je als merk en webshop je voordeel mee kunt doen.

Affiliate marketing

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?

In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.

Affiliate marketing

‘Handhaving regels spam affiliatemarketing blijft uitdaging’

Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.

Affiliate marketing