Artificial Intelligence

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Artificial Intelligence

Campagnepanel: Knorr maakt creatief gebruik van AI

‘Eat Your Feed’ verandert je Insta-feed in een menukaart. Met recepten die mogelijk worden gemaakt door Knorr. Het merk van Unilever heeft in Engeland een campagne draaien dat gepersonaliseerde maaltijden maakt op basis van iemands specifieke ervaringen. Een AI-tool leest zijn feed uit en zoekt overeenkomsten met een receptendatabase. De draai naar het exotische is het gevolg van een herpositionering van het merk Knorr. De marketeers werken niet enkel meer met demografische kenmerken maar pakken het domein ‘flavour & foodiness’.


Machine learning en SEO verstrengelen: ’Aard van werk verandert’

SEO en machine learning raken steeds meer verstrengeld. Het werk van een SEO-specialist komt hierdoor steeds meer in het teken te staan van samenwerken met zelflerende systemen. Dit vertelt Thomas Rabbie, SEO consultant bij Dept. Machine learning belooft, net als in veel andere marketingdisciplines, de zoekmachine-optimalisatie snel te veranderen. Hoe profiteren Nederlandse SEO-specialisten daar nu al van?


Dela Quist: ‘AI pakt foute denkwijze van mensen aan’

Dela Quist, CEO van Alchemy Worx, is momenteel de meest inspirerende e-mailmarketing-kenner. Hij spreekt op de komende DDMA Email Summit in Amsterdam. Hij daagt marketeers altijd uit om ‘normale’ zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. “Het versturen van het perfecte bericht op het perfecte moment naar die ene klant of prospect. Dat gaat een machine dus niet doen.”


‘Nieuwe rol conversational interface: focus op basale menselijke behoeften’

De rol die chatbots en andere varianten op de conversational interface spelen, verandert drastisch. De focus mag nu nog op de functionele aspecten liggen, binnen één tot twee jaar zijn deze oplossingen veel meer als vrienden. Dat stelt althans David Mattin, Head of Trends & Insights bij Trendwatching. De verklaring hiervoor is simpel. Deze ‘virtual companions’ weten steeds beter in te spelen op basale behoeften en emoties.


B2B-sector en komst AI zorgen voor flinke groei marketing automation

Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.


Meer artikelen in Artificial Intelligence

Channel Artificial Intelligence

In dit channel lees je alles over de ontwikkelingen binnen Artificial Intelligence. Cases en interviews over AI, en achtergrondartikelen over wat AI en Machine Learning kunnen betekenen voor online ondernemingen.

Interessant in gerelateerde channels