More stories

Hoe onderscheid je je in e-commerce dat wordt gedomineerd door algoritmes?

Hoe onderscheid je je nog als de marketing, verkoop en afhandeling slim en geoptimaliseerd door een advertisingplatform wordt gedaan? Marketplaces, voice en AI zijn de drie grootste e-commerce advertisingtrends van 2019. Ze hebben niet alleen grote invloed op het adverteren, maar ook op de rol van de marketeer en op het verdienmodel erachter. 

Online advertising

Hoe creëren we een rooskleurige AI-toekomst?

Wat is AI nou eigenlijk? Wat kunnen we met AI, maar wat zouden we er ook vooral niet mee moeten […]

SxSW

Accenture sluit Cloud-deal met Google

Accenture wordt grootgebruiker van Google Cloud Platform en richt zich met zijn dienstverlening daarmee op bedrijven uit Fortune 2000. Enterpriseklanten kunnen strategisch advies en bouwwerk gaan inhuren bij het bedrijf. Automatisch schakelen ze daar AI en Googles data management bij in.

Cloud

EU presenteert ethische richtsnoeren voor kunstmatige intelligentie

De Europese Commissie heeft volgende stappen gezet voor het scheppen van vertrouwen in kunstmatige intelligentie. Een deskundigengroep ‘op hoog niveau’ heeft naar eigen zeggen essentiële vereisten opgezet. Geen wetgeving, maar vrijblijvende richtlijnen.

Artificial Intelligence

Column: Nep!

Het nieuws blijft nep, app installs zijn nep, zelfs webstatistieken zijn harstikke nep. En die video van Jennifer Lawrence met […]

Strategy

AI: Alle hotelreserveringen van Postillion worden gedaan door ‘Michiel’

Wat als je als hotelgroep maandelijks tienduizend e-mails moet beantwoorden? Snel, foutloos en liefst inspelend op alle commerciële kansen die daar in zitten? Daar waar zeventien medewerkers zich hier op stuk beten, is de gehele afhandeling nu in handen van één man. En hij doet dat vlekkeloos. Maak kennis met Michiel, de AI-reserveringsmedewerker van Postillion hotels.    

Customer Service

Open de ‘black box’ van AI met GlassBox: een toolkit voor transparantie in articifial intelligence

AI-modellen kunnen zo complex worden dat we de uitkomsten niet meer begrijpen. Dit ondermijnt het vertrouwen van zowel bedrijven als klanten. Daarom introduceert Deloitte GlassBox: een toolkit waarmee je kunt kijken in de spreekwoordelijke ‘black box’ van op AI gebaseerde algoritmen.

Artificial Intelligence

Guido van Nispen (Uitgever PCE): ‘Een baan geeft mensen waardigheid’

Onze samenleving staat aan de vooravond van grote veranderingen. Technologie gaat ervoor zorgen dat veel banen gaan verdwijnen. Wanneer we er niet voor zorgen dat diezelfde technologie ook bijdraagt aan oplossingen zal de toekomst voor jongeren er onzeker uit komen te zien. In het boek The People Centered Economy draait het om de vraag hoe je de economie moet vormgeven in een nieuwe tijd. Daarbij zal AI een grote rol gaan spelen, meent uitgever Guido van Nispen. 

Recruitment

Een oproep tot verklaarbare AI: Transparantie en verantwoordelijkheid binnen Artificial Intelligence

Artificial Intelligence (AI) wordt steeds vaker gebruikt voor beslissingen die ons dagelijks leven beïnvloeden – mogelijk zelfs beslissingen over leven en dood. Deloitte roept daarom op tot transparantie en verantwoordelijkheid binnen AI: AI die verklaarbaar is voor medewerkers en klanten en die overeenstemt met de kernbeginselen van een bedrijf.

Artificial Intelligence

Google transcribeert podcasts voor Search

Google investeert stevig in de bouw van een technisch en commercieel ecosysteem voor podcasts. Een belangrijke stap wordt nu gezet met het automatisch transcriberen van podcasts.

Search

Informatiebeheer vraagt om contentanalyse en contentfederatie

Trendwatcher John Naisbitt deed jaren geleden de befaamde uitspraak: “Trends, like horses, are easier to ride in the direction they are going”. Dit jaar zetten drie trends in de wereld van informatiebeheer zodanig door dat je maar beter in die richting kunt meebewegen. Hoe beïnvloeden deze trends organisaties?

Contentmarketing

Albert Heijn test bezorgrobot in Eindhoven

Albert Heijn gaat de komende tijd testen doen met een Duits/Zwitserse bezorgrobot op de High Tech Campus Eindhoven. Overigens niet met het plan om hem ook meteen de straat op te sturen.

Artificial Intelligence

TU Delft en ING bundelen fintech en AI kennis

De TU Delft en ING bundelen hun kennis en expertise op het gebied van kunstmatige intelligentie binnen de financiële sector in het AI for FinTech Lab (AFL). Het doel van de samenwerking is om met kunstmatige intelligentietechnologie de effectiviteit en doelmatigheid van data- en software-analyse te vergroten.

Artificial Intelligence

Emotionally Intelligent Design-expert Pamela Pavliscak: ‘Design verandert op subtiele wijze hoe we zijn’

Technologie die onze emoties kan lezen en erop inspelen is een groeimarkt van tientallen miljarden. Groei die door integratie in veelgebruikte platformen de komende jaren zal versnellen. Met een belofte voor onder andere veiligheid, gezondheid en educatie. Mits we nu de juiste weg inslaan, aldus Pamela Pavliscak, Emotionally Intelligent Design-expert en oprichter van Change Sciences.

Tech

De digitale wereld van RTL/Videoland: Hoe een omnichannel-strategie succes moet brengen

RTL investeert naast de activiteiten op tv ook fors in het kijken op online platformen, zoals Videoland. De koers is glashelder: het verschil maken met verhalen voor Nederland die raken in hoofd en hart. Het luisteren naar de consument is hierbij nog belangrijker.

Strategy