Analytics

Nieuwsbrief

Vacatures

 

Artikelen in Analytics

Conversieoptimalisatie: de Bayesian vs Frequentist-methode

Het blijft belangrijk je impact statistisch te testen. Momenteel zijn er twee stromingen van de statistiek die hiervoor voornamelijk gebruikt worden: Frequentist en Bayesian​. Wat zijn de eigenschappen van deze twee stromingen binnen de teststatistiek? Bayesian lijkt beter geschikt voor conversieoptimalisatie vanwege de heldere communicatie, het gebruiksgemak en de flexibiliteit van deze methode. 


Individuele targeting: laat je data voor je werken

De meeste bedrijven maken gebruik van de bekende plug ‘n’ play analytics tools die op de markt zijn. Maar als iedereen met dezelfde tool werkt, kom je niet tot vernieuwende inzichten over je doelgroep die zijn toegespitst op je eigen bedrijf. Wie dus verder wil komen met data, zal zelf een model moeten bouwen.


SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.


Mozilla blokkeert Facebook trackers

Mozilla, de non profit-organisatie achter de webbrowser Firefox, richt zijn pijlen wederom op Facebook. Nadat Mozilla een petitie in het leven had geroepen om Facebook te herinneren aan zijn privacyverplichtingen en de organisatie een advertentiestop had afgekondigd, is dinsdag een nieuwe tool vrijgegeven die advertentietrackers van Facebook blokkeert.


Meer artikelen in Analytics

Channel Analytics

In het Emerce Topic Analytics vind je best practices, tips & tricks rondom analyse van data uit digitale media. De artikelen geven nieuwe inzichten in webanalyse, effectievere applicaties, conversie en ontwikkelingen in tooling. Ook bijdragen aan dit Topic:? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in gerelateerde channels