Integratie Google Search Console en BigQuery maakt betere data-inzichten mogelijk
De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.
De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.
Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.
Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam....
SEO-gegevens zijn ook voor het hogere management relevant, maar daarvoor moet je ze wel op een geschikte manier presenteren: tips voor hoe je dat aaanpakt.
Het loont om zelf met scripts aan de gang te gaan. Zelfs eenvoudige scripts kunnen je inzicht geven in campagne-uitgaven of je helpen met zoektermen.
Gaat Google Analytics verboden worden? Hoe en wanneer begin je aan een alternatief? Vier scenario's voor data verzamelen bij een toekomstig verbod.
Google Optimize gaat verdwijnen en daarmee een veelgebruikte tool om te A/B-testen. Wat waren de voordelen en wat zijn de vervolgstappen?
In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?
Als je organisatie gestart is met beslissen op basis van A/B-testen, dan wil je dat dit doorgaat. Hoe zorg je dat A/B-testen permanent verankerd wordt?
Marketingattributie wordt vaak niet expliciet benoemd maar wel impliciet toegepast. Hoe stel je objectief vast of je marketingcampagne echt een succes is?
Wat zijn de do’s en dont’s, de uitdagingen, de resultaten en de laatste trends op het gebied van call tracking? En waarom is dit zo urgent voor B2B?