More stories

Firefox schoffeert uitgevers en adverteerders in een poging haar nieuwe browser te promoten

Vorige week kwamen de enorme risico’s van incomplete en inconsistente web analytics data door tracking preventie instellingen in browsers en door het toenemende gebruik van adblockers aan het licht. Nog geen week later kan een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd aan het ‘gevecht’ tussen uitgevers en adverteerders enerzijds en browsers anderzijds. Firefox introduceert op haar blog een functie waarmee gebruikers bewust de data van adverteerders en uitgevers kunnen vervuilen. 

Analytics

Meten was weten. Dit is de nieuwe werkelijkheid rond privacy

Standaard privacy-instellingen in browsers vormen een bedreiging voor e-commerce websites en uitgevers, maar er lijkt nog weinig besef van de ernst. De strijd om privacy woekert voort over de rug van de onwetende consument. Aanbieders van browsers spelen handig in op het sentiment rondom privacy. Door te schermen met krachtige “privacy”-instellingen proberen zij klanten voor zich te winnen. 

Analytics

1,3 miljoen euro voor data-analist Daltix

De Belgische data-analist Daltix heeft 1,3 miljoen euro opgehaald om verdere groei te kunnen financieren. Het technologiebedrijf helpt retailers en […]

Analytics

Zo maak je winkelbezoek zichtbaar met Google Store Visits

Je kunt met online paid advertising invloed uitoefenen op het aantal fysieke bezoeken dat je in je winkel krijgt. Een perfect voorbeeld van hoe je online- en offline marketingactiviteiten kunt integreren voor beter resultaat. Hoe werken Google Store Visits,  en hoe maak je winkelbezoeken in Google Ads zichtbaar en optimaliseer je je campagnes? 

Analytics

Infographic: Big Data trends in 2019

De noodzaak om ongestructureerde data te analyseren is de laatste jaren sterk toegenomen, met name ten behoeve van marketing. Veel bedrijven zie Big Data als de meest disruptieve ontwikkeling van de laatste jaren. De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig de cloud voor het bewerken van Big Data. Streaming analytics, afkomstig van apparaten, is eveneens aan het opkomen. In 2023 moet de Big Data industrie wereldwijd al een omvang van 77 miljard dollar hebben bereikt (foto: Pixabay).

Analytics

Wordt open data onder- of overgewaardeerd?

Open data speelt geen grote rol bij Business Intelligence (BI) of Data Analytics-implementaties en -programma’s binnen het bedrijfsleven. Waarom niet? Op het web zijn enorme hoeveelheden openbare datasets te vinden, beschikbaar gesteld door voornamelijk publieke organisaties.

Data

Salesforce koopt BI-expert Tableau voor 15,6 miljard dollar

Het Amerikaanse Tableau komt voor 15,6 miljard dollar in handen van Salesforce. Het bedrijf verdwijnt daarmee van de beurs. Daar stond het sinds 2013 genoteerd.

Analytics

3 tips voor een enhanced e-commerce check

Wanneer je (enhanced) e-commerce hebt geïmplementeerd op je website, is het fijn en handig als je zelf kan checken of alles goed staat. Maar hoe doe je dat en waar moet je op letten? 

Analytics

Google koopt analytics start-up voor 2,6 miljard

Google legt 2,6 miljard dollar contant op tafel om start-up Looker te kopen. Dat is gespecialiseerd in business intelligence en big data analytics. De diensten van het bedrijf worden geïntegreerd in Google Cloud.

Venture

Foursquare neemt Placed over van Snap

Foursquare, het sociale netwerk dat betere tijden heeft gekend, heeft 150 miljoen dollar opgehaald en daarnaast maar gelijk een branchegenoot Placed overgenomen voor een onbekend bedrag.

Analytics

SoundCloud koopt digitale rechtenspecialist

De ‘YouTube voor audio’ Soundcloud wil het vier jaar oude Repost Network uit Los Angeles kopen. Daarmee breidt het zijn dienstenpakket uit met digitaal rechtenbeheer, crossplatform distributie, analytics en digitale marketingdiensten.

Venture

Pure opent een eigen Usability Lab in Arnhem

Pure Internet Marketing heeft een usability lab in Arnhem geopend. In een speciaal daarvoor ingerichte ruimte kunnen online usability onderzoeken afgenomen worden, met behulp van eye-tracking, GSR en EEG.

Analytics

Analytische volwassenheid: van data newbie naar data innovator

Met nieuwe marketingkanalen en technologieën die elke dag verschijnen, moeten marketeers hun analyticsstrategie en de bijbehorende activiteiten continu optimaliseren. Big data is het fundament van een goed geïnformeerde besluitvorming. Hierdoor bevinden marketeers en hun organisaties zich in een spectrum van analytische volwassenheid. Maar wat is de analytische volwassenheid van jouw marketingorganisatie? En hoe wordt je een data innovator? Lees het antwoord in deze whitepaper. 

Analytics

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media

In vijf stappen naar een culture of analytics

Zou je willen dat je marketeers niet terugdeinzen voor het gebruik van data maar juist zelf op zoek gaan naar bruikbare inzichten? Dan heeft je marketingorganisatie een ‘culture of analytics’ nodig. Dit bereik je in vijf stappen.

Analytics