More stories

Hoe integreer je optimaliseren en valideren binnen de organisatie?

Als je organisatie gestart is met beslissen op basis van A/B-testen, dan wil je dat dit doorgaat. Hoe zorg je dat A/B-testen permanent verankerd wordt?

Analytics

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.

Analytics

Gesjoemel met KPI’s en het belang van marketingattributie

Marketingattributie wordt vaak niet expliciet benoemd maar wel impliciet toegepast. Hoe stel je objectief vast of je marketingcampagne echt een succes is?

Attributie

Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022

Leen Bakker, Rabobank en Randstad zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast maken Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen kans op de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.

Analytics

Adform en Ipsos MMA kondigen analytics partnership aan

Adform en Ipsos MMA gaan samenwerken om adverteerders customer-journeyanalyses te bieden zonder cookies van derden. De aankondiging komt voor veel bedrijven op een belangrijk moment nu steeds meer advertentieplatforms (DSP’s en ad servers) third-party ID’s afschaffen en adverteerders de effectiviteit van hun mediacampagnes niet meer op eenvoudige wijze kunnen monitoren.

Analytics

Onmisbaar in het datatijdperk: de toegevoegde waarde van call-tracking

Wat zijn de do’s en dont’s, de uitdagingen, de resultaten en de laatste trends op het gebied van call tracking? En waarom is dit zo urgent voor B2B?

Analytics

Meet het succes van je digitale campagne door de aandacht in kaart te brengen

Bij het meten van je digitale campagnes is kijken naar standaard kpi’s niet langer voldoende. Aandacht, daar draait het om. Maar hoe meet je dat?

Analytics

Neuromarketingkennis om online en offline campagnes beter te maken

Hoe gebruik je neuromarketing om een effectieve online en offline campagne vorm te geven? Drie optimalisatievoorbeelden om je campagne effectiever te maken.

Analytics

Marketing Mix Modeling nieuwe stijl: effectiever door meer data en ‘machine learning’

Marketing Mix Modeling is al jaren een goed instrument, maar was ook traag en duur. MMM nieuwe stijl is effectiever dankzij meer data en ‘machine learning’.

Analytics

De tien belangrijkste instellingen voor Google Analytics 4

Dit zijn de tien belangrijkste instellingen in Google Analytics 4 die je moet kennen (en aanpassen) om de nieuwe versie zo effectief mogelijk te gebruiken.

Analytics

Twijfel bij klant in de webshop te lijf met Machine Learning

Het opsporen en tegengaan van twijfel bij klanten in je webshop is een belangrijk middel om je conversie te verhogen. Machine Learning kan daarbij helpen.

Analytics

Reddit doet overname in contextual analytics

Sociaal platform Reddit koopt een AI-bedrijf dat is gespecialiseerd in het herkennen van content, publiek en emoties in de omringende sferen. Het bedrijf sorteert voor op de introductie van meer reclameproducten.

Analytics

Google wacht met uitfaseren third party cookies in Chrome

Google wacht toch langer met het uitfaseren van cookies van derden in zijn browser Chrome. Aanvankelijk was dat voor 2022 gepland, daarna werd de deadline verschoven naar 2023. Nu komt daar weer een jaar bij.

Analytics

DDMA organiseert nieuw congres over digital analytics

Branche-organisatie DDMA organiseert 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale sprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, privacy, organisatie en cultuur.

Marketing

Ierse waakhond legt Meta databeperkingen op

De data-autoriteit in Ierland is van plan om Instagram en Facebook te verbieden om data van gebruikers naar de VS te sturen. Doordoor wordt moederbedrijf Meta mogelijk gedwongen om te stoppen met het leveren van haar diensten in Europa.

Privacy