More stories

Zo maak je big data daadwerkelijk ‘big’

Je bent actief in een organisatie waar veel creativiteit aan campagnes wordt verwacht. Daarnaast ben je ook actief aan het werk met data. En je hebt inmiddels de beschikking over een aardige hoeveelheid data. Puristen zullen – terecht – zeggen dat een grote dataset niet gelijk staat aan big data. Deze vier stappen helpen om data slimmer in te zetten, ook zonder budget.

Strategy

Technologietak MWM2 verder als Crowdtech

De technologietak van marktonderzoeksbureau MWM2 gaat voortaan verder onder de naam Crowdtech. Crowdtech is de naam van het internationale label […]

Digital Agencies

Actionable Intelligence: het maken van de juiste analyses

De invloed van Big Data, Internet of Things (IoT) en Artificial Intelligence (AI) op Business intelligence (BI) afdelingen wordt steeds groter. Het gaat inmiddels verder dan het maken van analyses alleen. Deze whitepaper gaat in op hoe je buiten de standaard kaders van BI kijkt en hoe je klantdata actiegericht in kunt zetten.

Analytics

Het algoritme van Instagram ontrafeld; blijven we onze vrienden zien?

Nadat in 2016 het algoritme van Instagram – een omgekeerd chronologische feed – aan de kant werd gezet en er een nieuw algoritme voor in de plaats kwam, waren onze vriendschappen weer veilig gesteld – zo beweert het online platform. Voordat deze algoritmeverandering plaatsvond, misten Instagramgebruikers 70% van alle posts en 50% van de posts van vrienden. In een tijd waarin vriendschappen gebouwd zijn op tags, likes en comments lag het vorige algoritme ten grondslag aan de ondergang van onze relaties.

Social

Het verzamelen, analyseren en valideren van klantdata

Het intelligent verzamelen, analyseren en interpreteren van data biedt data driven organisaties en hun klanten vele mogelijkheden. In deze whitepaper wordt ingegaan op hoe je grote hoeveelheden data op de juiste manier verzamelt en hoe je deze data gebruikt in de customer journey.

Analytics

Nieuw bureau helpt bedrijven met datastrategie

Floris van Lelyveld en Dennis Stolk hebben een nieuw bureau The Data Agency opgericht om organisaties te helpen met hun datastrategie.

Marketing

Drie excuses om niet te hoeven meten

Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.

Analytics

Intuïtie of informatie: hoe maak je de beste marketingbeslissing?

Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?

Analytics

Omzet Adobe blijft maar stijgen

Adobe heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2,2 miljard dollar omzet gedraaid, 24 procent meer dan een jaar geleden. Over een jaar gemeten zit het bedrijf ruim boven de 8 miljard.

Webdesign

KLM maakt voorsprong te gelde samen met BCG

KLM en The Boston Consulting Group (BCG) gaan samen een tool op de markt brengen die luchtvaartmaatschappijen helpt om hun operatie efficiënter te organiseren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie die big data analyseert en daar actiematige inzichten aan koppelt.

Artificial Intelligence

Zo track je meertalige websites via Google Tag Manager

Bij meertalige websites wil je natuurlijk per taal in Google Analytics kunnen meten wat je websitebezoekers hebben gedaan op je website. Met deze stappen is een meertalige website te tracken met slechts één Google Tag Manager container. Dit scheelt veel tijd met het inrichten van je Google Tag Manager.

Webdesign

Juiste boodschap op het juiste moment dankzij DMP

Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.

Conversie

Nieuwe master HU wil brug slaan tussen technologie en creativiteit

Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.

Analytics

Vijf voorwaarden voor succesvolle marketing automation

Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.

Marketing automation

‘Valencia populairder dan Barcelona voor een citytrip’

Google heeft onderzocht op welke termen Nederlandse reizigers het meest zoeken. Het opvallendste resultaat is dat Valencia populairder is geworden als citytripbestemming dan Barcelona.

Search