More stories

Analytische volwassenheid: van data newbie naar data innovator

Met nieuwe marketingkanalen en technologieën die elke dag verschijnen, moeten marketeers hun analyticsstrategie en de bijbehorende activiteiten continu optimaliseren. Big data is het fundament van een goed geïnformeerde besluitvorming. Hierdoor bevinden marketeers en hun organisaties zich in een spectrum van analytische volwassenheid. Maar wat is de analytische volwassenheid van jouw marketingorganisatie? En hoe wordt je een data innovator? Lees het antwoord in deze whitepaper. 

Analytics

Veertig procent mediaconsumptie via digitale kanalen

Bijna veertig procent van de tijd die Nederlanders aan media besteden vindt plaats via digitale kanalen. Vooral de kijktijd is stevig aan verandering onderhevig, maar over de volle breedte digitaliseert alle genoten mediatijd wel.

Media

In vijf stappen naar een culture of analytics

Zou je willen dat je marketeers niet terugdeinzen voor het gebruik van data maar juist zelf op zoek gaan naar bruikbare inzichten? Dan heeft je marketingorganisatie een ‘culture of analytics’ nodig. Dit bereik je in vijf stappen.

Analytics

Johan Vrancken is de nieuwe directeur van Nielsen België en Nederland

Johan Vrancken heeft de rol van algemeen directeur van Nielsen België en Nederland overgenomen.

Analytics

Nieuw platform voor metingen influencer campagnes

Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform aangekondigd voor het analyseren van de resultaten van influencer marketingcampagnes.

Influencer marketing

Publicis brengt bod uit op datamarketingspecialist Epsilon

Reclamereus Publicis Group brengt een bod uit op het in datamarketing gespecialiseerde Epsilon, zo heeft het bedrijf bevestigd. Epsilon is […]

Analytics

Dit zijn de verschillen in analyticstools: Google Analytics, Piwik PRO & Webtrekk

Veel organisaties gebruiken de gratis versie van Google Analytics of en hebben hier voldoende aan. Er zijn ook diverse betaalde analyticstools (o.a. Analytics 360, Piwik PRO en Webtrekk) in de markt die meer te bieden hebben dan de gratis Google Analytics? Maar wanneer wordt het interessant of zelfs nodig om over te stappen naar een betaald analyticsplatform? Welke mogelijkheden zijn hiervoor en wat moet er gebeuren om deze overstap te maken?

Analytics

Radio luisteren wordt steeds digitaler

Nog maar tweede derde van de radioluisteraars hoort programma’s via de FM of de kabel. DAB+ en internet zijn goed voor de rest van de horende oren.

Analytics

Media intelligence, het fundament van een sterke markt- en concurrentieanalyse

Het fundament van de concurrentiestrijd tussen Pepsi en Coca-Cola is media intelligence. Bij de bedrijven vertrouwen en hierop en combineren dit met rigoureus marktonderzoek om elkaars sterke en zwakke punten te identificeren. Deze concurrentieanalyse heeft bij beide merken grote veranderingen veroorzaakt, met name op het gebied van productontwikkeling, merkmarketing en consumentenreclame. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een goede concurrentie-benchmark.

Analytics

Consumentenbond blij met optreden tegen cookiewalls

De Consumentenbond is blij dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat optreden tegen cookiewalls. Bedrijven mogen bezoekers die hun tracking cookies niet accepteren, de toegang tot hun website niet ontzeggen.

Analytics

Landelijk volg-me-nietregister voor wifitracking

Bureaus die passanten in winkelgebieden volgen aan de hand van wifisignalen, komen voor de zomer met een gezamenlijk register waarmee burgers zich kunnen uitschrijven. Dat belooft in ieder geval Wim van Slooten, directeur van de brancheverenging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics (MOA), vandaag aan NU.nl.

Privacy

SKO pauzeert rapportage online kijkcijfers

Stichting Kijkonderzoek rapporteert sinds de jaarwisseling geen online kijkcijfers meer. Rond de zomer moet het publiceren van de digitale kijkcijfers worden hervat.

Analytics

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

Nieuwe samenwerking voor analyse big data in voetbal

De Universiteit Twente en de FootballEquals Foundation gaan samenwerken op het gebied van sportdata. Eind februari tekenden beide partijen een samenwerkingsovereenkomst. Tijdens een demowedstrijd op de campus worden de prestaties van de voetballers live gemeten met sensoren.

Analytics

Apple sloopt advertentiesoftware uit Shazam

Apple blijkt allerlei externe software uit Shazam te hebben verwijderd. Deze werd gebruikt voor het analyseren van gebruikersgedrag en het tonen van advertenties.

Analytics