More stories

Winkels veranderen in alles-in-één hubs voor klanten

De winkel is allang niet meer alleen een plek om iets te kopen. Voorraadbeheer, online orders verwerken, persoonlijk advies geven […]

Fulfillment

Foute cookiebanners aangepast na ingrijpen AP

Vijf niet nader genoemde Nederlandse websites hebben hun cookiebanners aangepast. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) startte in 2024 vijf onderzoeken naar cookiebanners van Nederlandse websites. In alle gevallen overtraden de organisaties met deze websites de wet. Na ingrijpen van de AP pasten de organisaties de cookiebanners aan, zodat hun websites wél aan de wet voldoen.

Analytics
Premium

Eyk Data legt fundament voor internationale expansie

Het Rotterdamse analyticsplatform voor e-commerce Eyk Data sluit een technische samenwerking met Stape, een van ’s werelds grootste aanbieders van serverside trackinghosting. De move past in Eyks ambitie om wereldwijd te concurreren met grote Amerikaanse spelers en e-commercebedrijven volledige controle te geven over hun marketingdata.

E-commerce

‘Betere waarborging publieke waarden nodig bij neurotechnologie’

Technologie waarmee de hersenactiviteit is te meten en beïnvloeden (neurotechnologie) wordt ontwikkeld en getest in steeds meer maatschappelijke domeinen, zoals het onderwijs, defensie en de rechtspraak. Daarbij moet meer aandacht komen voor publieke waarden die op het spel staan, zoals mentale privacy. Dat stelt het Rathenau Instituut in de Rathenau Scan Neurotechnologie.

Analytics

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is het cosmeticabedrijf Rituals geworden. Dat trok aan het langste eind in de categorie Innovation.

Analytics

Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata

Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.

Analytics

FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2024

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. De categorie Data Transformation wordt niet uitgereikt.

Analytics

EDAY: De toekomst van online analytics

Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.

Analytics

Na Scoupy ook Hiiper naar Woolsocks

Effective Media & Marketing verkoopt zijn meerderheidsbelang in data- en insightsplatform Hiiper aan Woolsocks, het Zwitserse cashbackplatform.

Marketing

Havas verwerft databureau DMPG

Teneinde zijn gegevens- en analysemogelijkheden te vergroten, heeft Havas databureau DMPG overgenomen en ondergebracht bij het Havas Media Network, CSA.

Analytics

Boete van 600.000 euro voor tracking cookies op Kruidvat.nl

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 600.000 euro opgelegd aan het bedrijf achter drogisterij Kruidvat. Kruidvat.nl volgde consumenten met tracking cookies, zonder dat zij dat wisten of daarvoor toestemming hadden gegeven. A.S. Watson verzamelde en gebruikte daarmee tegen de regels in gevoelige persoonsgegevens van miljoenen websitebezoekers.

Analytics
Premium

LinkedIn mag van rechter niet zonder toestemming tracking cookies plaatsen

LinkedIn mag niet zonder toestemming zogenoemde tracking cookies plaatsen, zo heeft de rechtbank Amsterdam bepaald.

Analytics

(Emerce TV): CDP-markt wordt complex door explosie features

Customer data platform ondergaan een innovatiegolf door AI. Fijn voor de klant, stelt Vincent de Winter van Piwik Pro, maar dan moet deze wel goed zijn wensen leren formuleren.

Marketing

(Emerce TV): Kamera Express blijft internationaal dicht bij huis

Kamera Express wil internationaal ‘dicht bij huis blijven’. Dat zegt dataspecialist Sharif Hussainali in de videocollectie Customer Data. “We merken dat het lastig is om internationaal dezelfde strategie te voeren’.

Analytics

(Emerce TV): Volvo deelt testresultaten met concurrenten

Volvo deelt zijn testresultaten met andere fabrikanten. Dat vertelt datamanager Bas van den Bouwhuijsen van de videocollectie Customer Data. “Wij zijn daar uniek in, omdat we denken dat we met zijn allen de veiligheid kunnen verbeteren.”

Analytics