More stories

Boete van 600.000 euro voor tracking cookies op Kruidvat.nl

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 600.000 euro opgelegd aan het bedrijf achter drogisterij Kruidvat. Kruidvat.nl volgde consumenten met tracking cookies, zonder dat zij dat wisten of daarvoor toestemming hadden gegeven. A.S. Watson verzamelde en gebruikte daarmee tegen de regels in gevoelige persoonsgegevens van miljoenen websitebezoekers.

Analytics
Premium

LinkedIn mag van rechter niet zonder toestemming tracking cookies plaatsen

LinkedIn mag niet zonder toestemming zogenoemde tracking cookies plaatsen, zo heeft de rechtbank Amsterdam bepaald.

Analytics

(Emerce TV): CDP-markt wordt complex door explosie features

Customer data platform ondergaan een innovatiegolf door AI. Fijn voor de klant, stelt Vincent de Winter van Piwik Pro, maar dan moet deze wel goed zijn wensen leren formuleren.

Marketing

(Emerce TV): Kamera Express blijft internationaal dicht bij huis

Kamera Express wil internationaal ‘dicht bij huis blijven’. Dat zegt dataspecialist Sharif Hussainali in de videocollectie Customer Data. “We merken dat het lastig is om internationaal dezelfde strategie te voeren’.

Analytics

(Emerce TV): Volvo deelt testresultaten met concurrenten

Volvo deelt zijn testresultaten met andere fabrikanten. Dat vertelt datamanager Bas van den Bouwhuijsen van de videocollectie Customer Data. “Wij zijn daar uniek in, omdat we denken dat we met zijn allen de veiligheid kunnen verbeteren.”

Analytics

(Emerce TV): Prins Petfoods stelt dierenprofielen centraal

Binnen de wereld van diervoeding is een omnichannellandschap niet meer weg te denken. De consument switcht steeds vaker tussen kanalen om niet alleen een product voor hun geliefde huisdier te kopen, maar ook om informatie voor en over hun huisdier te weten te komen.

Analytics

In plaats van Google Analytics: ‘full-suite’ of ‘best-of-breed’?

Een alternatief voor Google Analytics: ga je voor een best-of-breed– of een full-suite-strategie en wat zijn daarvoor de afwegingen?

Analytics

(Emerce TV): Omoda gaat hoge retourpercentages te lijf

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en  algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.

Customer Experience
Premium

RetailMedia.One publiceert tot nog toe onbekende inzichten

RetailMedia.One introduceert NORM, een onafhankelijk retailmedia intelligenceplatform dat consumentengedrag bij winkels en tankstations structureel vertaalt naar waardevolle inzichten.

Retailmedia

Marijke Wiersma naar Annalect Nederland

Omnicom Media Group stelt, per 1 mei 2024, Marijke Wiersma aan als Managing Director van hun data-, tech- en analytics label Annalect Nederland.

Analytics

Het eind van Google Analytics Universal: hoe je je data het beste exporteert

Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.

Analytics

Emerce Conversion & Analytics: ook duurzaamheid kan datagedreven zijn

Afgelopen jaar heeft NS Stations en Rijksvastgoedbedrijf het Paris Proof Commitment van Dutch Green Building Council (DGBC) ondertekend. Dit gebeurde op het podium tijdens het Paris Proof Congres 2023 in Den Haag. Zij voegden zich bij de grote groep marktpartijen uit de bouw- en vastgoedsector die zich committeren aan de doelstelling om het energiegebruik in de gebouwde omgeving met twee derde te verlagen. En daarmee ook de daarbij horende CO₂-emissies terug te brengen. Aan het proces ging een uitgebreide datastudie vooraf die je niet zo snel van het spoorwegenbedrijf zou verwachten.

Conversie
Premium

‘Twee op de drie webshops overtreedt nieuwe cookiewet’

Maar liefst 66 procent van de toonaangevende webshops in Nederland voldoet niet aan de nieuwe regelgeving voor cookies die sinds afgelopen week van kracht is. Dit blijkt uit onderzoek van performance marketing bureau PaperDigits.

Analytics

Adyen, NS, Ziggo en MyJewellery naar Emerce Conversion & Analytics

De eerste sprekers van Conversion & Analytics zijn bekend. Kom op 18 april 2024 naar Amsterdam en voeg je bij ruim driehonderd conversie- en analytics specialisten.

Conversie

Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.

Online marketing