More stories

Premium

(Emerce TV): ‘Een icoontje wijzigen kan al grote gevolgen hebben’

Booking.com voert dagelijks meer dan 800 experimenten gelijktijdig uit met zijn apps. De reactiesnelheid is zelfs bewust vertraagd om te zien wat de tolerantiegrens is. Dat vertelt Jorden Lentze van Booking in de videocollectie Conversion & Analyics.

Conversie
Premium

(Emerce TV) ‘AI gaat ons werk zeker vergemakkelijken’

AI gaat ook voor DPG Media grote veranderingen teweegbrengen in de manier waarop we werken. In plaats van te leunen op domeinexpertise, zullen we steeds meer gaan vertrouwen op voorspellingen door machines. Maar mensen zullen nodig blijven om te beoordelen of dingen in lijn liggen met de bedrijfsdoelstellingen en waarden, zegt Joshua Kreuger van DPG Media in de videocollectie Analytics & Conversion.

Conversie

Twee concrete oplossingen zodra third-party cookies zijn verdwenen

Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.

Data
Premium

Eneco en Omoda winnen de DDMA Customer Data Awards 2023

De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.

Marketing
Premium

DDMA: 9 op de 10 gebruikt data om organisatie te sturen, maar in beperkte mate voor marketingdoeleinden

92 procent van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dit concludeert branchevereniging DDMA in zijn Data-Driven Marketing Onderzoek 2023, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 506 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.

Analytics

Hoe stap je als groot bedrijf over van Google UA 360 naar nieuwe ‘digital analytics’?

Grote veranderingen in zoiets fundamenteels als data- en webanalyse is lastig. Met een zorgvuldig ‘discovery’-traject maak je de transitie weg van Google.

Analytics

Het praktische nut van Amazon Marketing Cloud

Wat is Amazon Marketing Cloud? Waarom en hoe kun je die gebruiken? Wat is het nut in Nederland? Een vijftal praktische toepassingen en voorbeelden.

Analytics
Premium

Eneco, Louwman, Omoda en Het Concertgebouw genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2023

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Enterprise strijden Eneco en Louwman om de winst. In de categorie Data Challenger gaan Omoda en Het Concertgebouw de strijd met elkaar aan. Op 7 november presenteren alle genomineerden hun case tijdens een speciale Digital Talk, op 30 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT.

Analytics

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics
Premium

‘Eigenaar overweegt verkoop Statista’

De Duitse mediaexploitant Ströer overweegt de verkoop van Statista. Eind dit jaar komt het online statistiekenplatform met een eigen GPT-achtige tool.

Venture

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics
Premium

TAPP lanceert nieuw dataplatform voor horecaondernemers

Techbedrijf TAPP brengt een dataplatform uit waarmee horecaondernemers hun eigen prestaties kunnen benchmarken met de gehele Nederlandse horecabranche.

Venture
Premium

Google trekt stekker uit Universal Analytics

Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g

Analytics

A/B-testen: de voor- en nadelen van ‘client-side’ versus ‘server-side’

A/B-testen kan op twee manieren: client-side en server-side. Wat de beste keus is hangt af van de vereisten en het gebruik binnen je organisatie.

Web performance
Premium

EU stelt eisen aan fusie NielsenIQ en GfK

De geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK, die in juli 2022 werd aangekondigd, kan alleen plaatsvinden als GfK zijn consumentenpanel verkoopt. Die voorwaarde stelt de Europese Commissie.

Analytics