Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace
Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.
Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.
Booking.com voert dagelijks meer dan 800 experimenten gelijktijdig uit met zijn apps. De reactiesnelheid is zelfs bewust vertraagd om te zien wat de tolerantiegrens is. Dat vertelt Jorden Lentze van Booking in de videocollectie Conversion & Analyics.
AI gaat ook voor DPG Media grote veranderingen teweegbrengen in de manier waarop we werken. In plaats van te leunen op domeinexpertise, zullen we steeds meer gaan vertrouwen op voorspellingen door machines. Maar mensen zullen nodig blijven om te beoordelen of dingen in lijn liggen met de bedrijfsdoelstellingen en waarden, zegt Joshua Kreuger van DPG Media in de videocollectie Analytics & Conversion.
Om klantgroepen te kunnen blijven bereiken heb je ‘first-party’ data nodig. Maar niet iedereen kan een grote first-party data stack opbouwen.
De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. Energieleverancier Eneco trok aan het langste eind in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.
92 procent van de Nederlandse organisaties gebruikt data om het bedrijf op zowel korte als lange termijn te sturen. Dat lijkt hoog, maar als we specifiek naar marketingactiviteiten kijken, blijkt het gebruik van data nog beperkt. Dit concludeert branchevereniging DDMA in zijn Data-Driven Marketing Onderzoek 2023, waarvoor in samenwerking met onderzoeksbureau GfK 506 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd.
Grote veranderingen in zoiets fundamenteels als data- en webanalyse is lastig. Met een zorgvuldig ‘discovery’-traject maak je de transitie weg van Google.
Wat is Amazon Marketing Cloud? Waarom en hoe kun je die gebruiken? Wat is het nut in Nederland? Een vijftal praktische toepassingen en voorbeelden.
De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Enterprise strijden Eneco en Louwman om de winst. In de categorie Data Challenger gaan Omoda en Het Concertgebouw de strijd met elkaar aan. Op 7 november presenteren alle genomineerden hun case tijdens een speciale Digital Talk, op 30 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT.
Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.
De Duitse mediaexploitant Ströer overweegt de verkoop van Statista. Eind dit jaar komt het online statistiekenplatform met een eigen GPT-achtige tool.
Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.
Techbedrijf TAPP brengt een dataplatform uit waarmee horecaondernemers hun eigen prestaties kunnen benchmarken met de gehele Nederlandse horecabranche.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
A/B-testen kan op twee manieren: client-side en server-side. Wat de beste keus is hangt af van de vereisten en het gebruik binnen je organisatie.