More stories

Attributiemodel in Google Ads: dit is de impact op je biedstrategie

In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een attributiemodel in Google Ads een grote impact op de prestaties van jouw biedstrategie. Maar als je nog niet aan de slag bent gegaan met Google Ads attributie, is deze blogserie geschreven om je op weg te helpen. 

Conversie

Wie jouw rapportage leest, moet tot actie over kunnen gaan

Presentaties of rapportages maken is een belangirjke taak. Jij hebt dan immers invloed op hoe inzichten worden weergegeven. Data-visualisatie specialist Lea Pica beschrijft vier kernpunten om te komen to rapportages die meer aanzetten to actie en overzicht.

Analytics

Yougov koopt social analytics-specialist

De internationale marktonderzoeker Yougov uit Engeland koopt de social analytics-specialist Portent.io.

Analytics

Wifi-tellingen in binnensteden stilgelegd

Het bedrijf Locatus is per direct gestopt met wifitracking na een publicatie van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Bezoekers van onder meer Deventer, Zutphen, Apeldoorn, Arnhem, Groningen en Leeuwarden worden niet meer ongevraagd via hun mobiele telefoon gevolgd.

Analytics

Exterion Media met impactvoorspeller outdoorreclame

Exterion Media heeft met Memo2 een impactvoorspeller ontwikkeld die adverteerders nauwkeuriger moet vertellen welke impact outdoorreclame voor hen heeft.

Analytics

Analytics: het aandeel van de dark socials groeit hard

Als jij regelmatig in de analytics van je website duikt, dan zul je merken dat een (groot) gedeelte van je verkeer wordt aangegeven als ‘direct’ verkeer. Maar zo direct is dat verkeer vaak helemaal niet. Het kan toch haast niet dat consumenten al die lange en complexe linkjes van je website direct intypen in hun browser? Grote kans dat ze op je website terecht zijn gekomen via dark socials. Een inkijkje in deze marketingtrend.

Analytics

Het Emerce Martech-onderzoek 2018: Welke marketing tools worden waarvoor gebruikt?

Door de snelheid van de ontwikkelingen is het moeilijk voor bedrijven te bepalen of ze nu voor- of achterlopen met hun marketingtechnologie en of ze in de juiste trends investeren en andere beter over kunnen slaan. Met die vraag in het achterhoofd heeft Emerce besloten het eerste grootschalige onderzoek te starten naar gebruik van en investeringen in marketingtechnologie.

Analytics

KPN, DELA en Zilveren Kruis Achmea finalisten DDMA Customer Data Award

KPN, DELA en Zilveren Kruis Achmea zijn als finalisten geselecteerd voor de DDMA Customer Data Award 2019. De genomineerden presenteren zich tijdens de DDMA Data Dag 2019 op 24 januari in de Kromhouthal in Amsterdam.

Marketing

Emerce GAUC: De foto’s

Voor het eerst werd in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam gisteren Emerce Google Analytics gehouden. Bezoekers hoorden de laatste ontwikkelingen op het gebied van het verwerken en analyseren van data voor het optimaliseren van business beslissingen. Sprekers op Emerce GAUC waren onder meer Niek Bronswijk van Albert Heijn Online en Volkert Wilkens van Google. De foto’s zijn van Peter Boer.

Analytics

Emerce organiseert Google Analytics User Conference

Emerce organiseert op 21 november de Google Analytics User Conference in Amsterdam.

Analytics

Zo voorspelt Google Firebase het gedrag van app-gebruikers

Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.

Analytics

Maximaliseer de waarde van je data in 5 slimme stappen

Ieder bedrijf heeft een zee aan klantendata beschikbaar, daar is niets onderscheidends aan. Het gaat erom hoe je je data inzet. Met deze vijf slimme stappen haal je meer waarde uit je data.

Strategy

Janneke van den Heuvel (Trylikes): ‘Wij meten feedback in een fysieke ruimte’

In navolging van de likes en dislikes online, worden mensen steeds vaker gevraagd hetzelfde te toen in de fysieke wereld. Probleem: wanneer je iets liked of disliked is niet altijd direct duidelijk waar het betrekking op heeft. Een dislike in een wc kan bijvoorbeeld zeggen dat de wc vies was, dat het stonk, dat het wc papier op was of dat het te druk was. Trylikes biedt je de mogelijkheid om dat aan te geven. ‘Wij geloven in de eenvoud van feedback vragen’, aldus medeoprichter Janneke van den Heuvel. Niet door bij de uitgang van een winkel één algemene vraag te stellen, maar voor door de winkel heen gerichte vragen te kiezen.

Customer Experience

Gentse CoScale naar New Relic

Het Belgische technologiebedrijf CoScale wordt overgenomen door zijn Amerikaanse concurrent New Relic. New Relic maakt software waarmee de data van apps kunnen worden geanalyseerd.

Analytics

‘Premieverhogingen woonhuisverzekeringen door big data’

De Consumentenbond zegt dat premieverhogingen van woonhuisverzekeringen voornamelijk zijn toe te schrijven aan de samenwerking die verzekeraars aangaan met het big data-bureau Infofolio.

Analytics