Gentse Engagor in Amerikaanse handen
Het Amerikaanse Clarabridge lijft zijn Belgische branchegenoot Engagor in. Engagor analyseert berichten op sociale media.
Het Amerikaanse Clarabridge lijft zijn Belgische branchegenoot Engagor in. Engagor analyseert berichten op sociale media.
KPMG stelt wereldwijd een data-analyticsplatform beschikbaar, waarmee ondernemingen meer rendement uit Big Data moeten kunnen halen.
Erik Grimm volgt Peter Wiegman op als directeur onderzoek van VINEX. Hij zal de lancering van het onlangs aangekondigde Nederlands Online Bereiksonderzoek begeleiden.
Razorfish krijgt een eerste Chief Intelligence Officer, die zich internationaal specifiek gaat bezighouden met data-analyses. Samih Fadli krijgt de leiding over het onderdeel Data Intelligence Practice.
Coosto rolt zijn social media-analyse uit voor de wereldwijde markt. De data van Coosto omvat hiermee 200 landen en 150 talen en is voortaan voor iedere multinational ter wereld te gebruiken.
Apple heeft zijn nieuwe analyticsprogramma opengesteld voor alle geregistreerde iOS ontwikkelaars. App Analytics biedt ontwikkelaars inzicht in het gebruik van apps, de installatie ervan en aankopen binnen de app.
De branchevereniging voor marketing DDMA publiceert vandaag een cookie compliance kit. Daarin staat voor welke cookies men toestemming moet vragen en hoe de consument geïnformeerd moet worden. Daarnaast is een Cookiechecker beschikbaar, een Chrome plugin, waarmee men kan bekijken welke cookies vanuit een bepaald domein geplaatst wordt.
Branchevereniging IAB wil dat in de toekomst 100 procent van alle verhandelde advertentie-impressies als zichtbaar worden gemeten. Dat is op dit moment nog niet de realiteit. De huidige technologie om zichtbaarheid van campagnes te meten toont nog teveel variatie in resultaten, zo staat te lezen in een nieuwe whitepaper van IAB Nederland.
Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt
App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft wederom een branchegenoot ingelijfd. Het betaalt 55 miljoen dollar voor Mobidia in een poging om een soort ‘Nielsen van de digitale wereld’ te worden.
De impact van Big Data is enorm. 90 procent van alle data ter wereld is de afgelopen twee jaar gecreëerd. Data is big en data is fast. Wie succesvol wil zijn, moet de mogelijkheden van big data omarmen. Voor het te laat is.
Het nieuwe online bereiksonderzoek NOBO (Nederlands Online Bereiks Onderzoek) is vandaag officieel van start gegaan. Men gaat digitaal bereik meten op alle apparaten en dat combineren met data van onder meer de Stichting Kijkonderzoek.
Bij driekwart van de Europese ondernemingen verwacht veel rendement van Big Data en analytics. Dat blijkt uit een inventarisatie van Forrester in opdracht van Xerox.
Websites in Nederland hebben gemiddeld 35 procent van hun verkeer via telefoons en tablets. Bij de meest mobiel geoptimaliseerde sites is dat 49,2 procent, aldus Europees onderzoek van Adobe.
Het Nederlandse marktonderzoeksbureau Newzoo, dat met grote regelmaat de gamingmarkt doorlicht, gaat samenwerken met het Chinese TalkingData. Er bestond al een samenwerking op het gebied van marktgegevens voor Android games, maar nu willen beide partners gezamenlijk optrekken.