More stories

Heilig geloof in datagestuurde marketing (infographic)

Datagestuurde marketing wordt de toekomst, blijkt uit onderzoek van GlobalDMA en de Winterberry Group onder 3000 marketing professionals. 77 procent voelt zich al vertrouwd met deze vorm van marketing en verwacht er in de toekomst veel van. Geen wonder dat de uitgaven aan deze marketingvorm met 63 procent is gestegen. Dit jaar bedraagt die groei 74 procent.

Analytics

Kamp wil standaard cookie-meldingen

Er komt wellicht een standaard voor eenduidiger cookiemeldingen, dit met het doel de vrij abstracte wettelijke regels te concretiseren. Dat laat minister Kamp van Economische Zaken aan de Kamer weten.

Analytics

Salesforce doet nog even niks met Big Data

Salesforce doet voorlopig niets met Big Data. Dat vertelde Parker Harris, de tweede man van het Amerikaanse bedrijf, vanmiddag op vragen van journalisten in Amsterdam. “Bedrijven zijn daar nog niet aan toe, ze willen eerder meer doen met de data die ze nu hebben.”

Analytics

Website-optimalisatie: het mysterie dat gebruiker heet

Wie de gebruikers van je website zijn en wat zij willen is in beginsel verborgen. Toch is er steeds meer informatie beschikbaar over wat gebruikers op jouw website doen. De beschikbare methodes om deze informatie aan het licht te brengen zijn zo divers dat het soms moeilijk is om te bepalen waar je moet beginnen. Dit artikel vertelt je wat je nodig hebt om je gebruikers beter te leren kennen en begrijpen.

Analytics

Consument wil online controle

Van zorgen om privacy en een hang naar online anonimiteit focust de consument zich nu steeds meer op het verbergen of veranderen van zijn online footprint. 57 procent van de consumenten zegt zelf te willen kiezen hoe lang gedeelde info online blijft staan. Controle, dat is wat de online consument wil.

Analytics

Big Data in vizier van Nederlandse bedrijven, maar nog weinig richting

Een groot deel van de Nederlandse organisaties heeft concrete plannen voor Big Data-projecten in 2015. Dat blijkt uit onderzoek van hostingbedrijf Rackspace. Toch is de noodzakelijke kennis niet echt aanwezig.

Analytics

Nieuwe zoekmachine toont buzz rond merken

BuzzTalk lanceert met Buzzcovery.com naar eigen zeggen een unieke zoekmachine die ‘betekenis’ moet geven aan online zoekresultaten. De semantische zoektechnologie geeft aan wat er is gebeurd rond bijvoorbeeld een merk, evenement, thema, persoon of industrietak.

Analytics

Stappenplan (CBP) Instellen Privacy Instellingen Google Analytics

De Eerste Kamer heeft ingestemd met de aangepaste cookiewet. Hiermee is het beleid met betrekking tot analytische cookies versoepeld. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) heeft een handleiding opgesteld met een stappenplan om je site klaar te maken voor het zonder toestemming vragen van analytische cookies bij gebruik van Google Analytics.

Analytics

Twitter gaat tweets massaal aan adverteerders verkopen

Twitter wil meer verdienen met de verkoop van tweets aan adverteerders die daarmee gebruikersprofielen kunnen samenstellen. Dat vertelt directeur data Chris Moody van Twitter aan de Britse krant The Guardian.

Analytics

Netprofiler lanceert nieuwe feed management-systeem

Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Analytics

Wel of geen toestemming nodig voor Google Analytics?

Sinds afgelopen woensdag is de nieuwe cookiewet in werking getreden. Voorafgaand informeren en toestemming vragen hoeft niet langer voor cookies die de kwaliteit en effectiviteit van een website in kaart brengen én privacyvriendelijk zijn. Dit brengt ons tot de vraag: hoe zit het nu met Google Analytics?

Analytics

De nieuwe marketeer: Het belang van Digitaal en Data (3)

Waar moet marketing vooral in investeren en waarom? Het gat tussen hoe marketeers ooit werkten en wat ze vandaag de dag zouden moeten doen, kan niet groter dan nu het geval is. Dit sentiment komt goed tot uiting in de onderzoeksresultaten van The rise of the marketer, een onderzoek onder CMO’s wereldwijd van The Economist. Op de vraag in welke marketingvaardigheden geïnvesteerd zou moeten worden, komen ‘digital engagement’ en ‘marketing operations/technology’ op een gedeelde eerste plek, op de voet gevolgd door ‘kennis over strategie en planning’.

Online marketing

ACM gaat nieuwe cookiewet actief handhaven

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat de nieuwe cookieregels, die vandaag van kracht zijn geworden, actief handhaven. De cookieregels vereisen dat de gebruiker actief toestemming moet geven voor het plaatsen van cookies op zijn computer of mobiele telefoon. Voor de analytische cookies die vrijwel geen inbreuk maken op de privacy van de gebruiker is in de nieuwe regels nu een uitzondering gemaakt.

Analytics

Minister Kamp wil cookies gebruiksvriendelijker maken

Minister Kamp is met een groot aantal marktpartijen en toezichthouder ACM in gesprek om te komen tot het gebruiksvriendelijker maken van de cookiemeldingen en het geven van toestemming. Dat schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer.

Analytics

Google lanceert nieuwe tools voor game-ontwikkelaars

Google heeft nieuwe analytics tools gelanceerd voor gameontwikkelaars van Android. Zij kunnen daardoor beter inzicht krijgen in het gedrag van spelers.

Analytics