More stories

Marketeer weet zich geen raad met data

Marketingafdelingen zijn onvoldoende toegespitst op de kansen die data biedt. Marketingafdelingen snakken daarom naar data minded marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. Dit blijkt uit de DM Barometer – De marketeer in 2015, een initiatief van DDMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Analytics

Nieuwe analyticsoplossing bundelt klantinformatie

PostNL is een van de bedrijven die een nieuwe analytics oplossing van het Londense GoSquared uitproberen. Die moet het bezwaar van gefragmenteerde systemen wegnemen. Informatie van betaalsystemen, webcare, webanalytics en klantrelatiesoftware wordt gebundeld via een gemeenschappelijke webinterface People Analytics.

Analytics

Google Tags en de valkuil van het bouncepercentage

Van de standaard statistieken die Google Analytics biedt, is het bouncepercentage misschien wel de waarde die het meest eenvoudig is te misinterpreteren. Google Tags biedt oplossing.

Analytics

Nieuwe cookiewet door de Eerste Kamer

De cookiewet is dinsdag als hamerstuk aangenomen in de Eerste Kamer. Wanneer de wet precies in werking treedt, is echter nog niet duidelijk. Deze datum zal binnenkort in het Staatsblad worden gepubliceerd.

Analytics

Nieuw initiatief om Hadoop veiliger te maken

Hortonworks wil samen met klanten Target, Merck en Aetna en SAS de populaire open source Big Data-software Hadoop veiliger maken. Zij hebben daartoe het Data Governance Institute opgericht.

Analytics

Microsoft Power BI wordt freemium

Microsoft heeft zijn business intelligence programma Power BI als een freemium product opnieuw gelanceerd. Power BI is gratis te gebruiken door mensen met een Amerikaans zakelijk e-mailaccount.

Analytics

SKO gaat online videocommercials meten

Stichting Kijkonderzoek gaat nog dieper het gebruik van online video in Nederland meten. Behalve de online uitzendingen van tv-zenders, en die van Sanoma, vallen daar nu ook videocommercials onder.

Analytics

DDMA opent in het voorjaar Data Academie

Branche-organisatie DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) opent in het voorjaar de deuren van de Data Academie. Dit wordt een ‘huis’ waar allerlei opleidingen worden ondergebracht, relevant voor data minded marketeers en CMO’s die de ogen voor datakansen niet langer kunnen sluiten.

Analytics

Plannen Graduate School Data Science in volgende fase

De TU Eindhoven en Tilburg University gaan verder met hun plannen om volgend jaar een nieuwe Graduate School in ’s-Hertogenbosch op te zetten. De haalbaarheidsstudie wijst uit dat een nieuwe masteropleiding op het gebied van Data Science en ondernemerschap in ’s-Hertogenbosch veel kans van slagen heeft.

Analytics

Website-optimalisatie: hoe bepaal je realistische targets?

Om een webshop te verbeteren moet je eerst bepalen wat ‘goed’ is en wat ‘slecht’. Dit klinkt als een ingewikkeld ethisch vraagstuk. Waar het in dit geval om gaat, is in welke mate jouw webshop moet én kan bijdragen aan de overkoepelende doelen van de organisatie. Welke waarden geven inzicht in het succes van je webshop en waar moet je die waarden mee vergelijken? Met deze informatie kun je bepalen hoe je webshop er voor staat en welke verbetering je kunt realiseren.

Analytics

Analyticsbedrijf AppsFlyer haalt 20 miljoen dollar op

Het Israëlische AppsFlyer, dat analyses levert voor mobiele advertenties, heeft deze week 20 miljoen dollar opgehaald in een serie B-financiering.

Analytics

Apple koopt analyticsbedrijf uit Londen

Apple heeft voor een onbekend bedrag analyticsbedrijf Semetric uit Londen overgenomen, bekend van de dienst Musicmetric. Dat blijkt uit gegevens van de Britse Kamer van Koophandel.

Analytics

Vers geld voor Big Data-bedrijf Dataiku

Het Franse Big Data-bedrijf Dataiku heeft 3,2 miljoen euro opgehaald in een Serie A financiering onder leiding van Alven Capital en Serena Capital.

Analytics

Cross device tracking in Universal Analytics: wat is het en wat kan ik ermee?

Eén van de spannendste features van Universal Analytics is het volgen van gebruikers over verschillende apparaten heen, oftewel cross device tracking. Op deze manier is het mogelijk de customer journey in kaart te brengen op gebruikersniveau, ook als deze gebruiker eerst via een mobiel apparaat iets in het mandje doet en vervolgens de transactie per desktop afrondt. Lang verwacht en inmiddels ook daadwerkelijk beschikbaar in Universal Analytics. Maar wat kun je er nu echt mee? En wat niet? Een toelichting op deze spannende, maar nog niet erg vaak gebruikte feature én de nodige disclaimers.

Analytics

55 miljoen dollar voor appbureau App Annie

App Annie, het Amerikaanse bedrijf dat vorig jaar mobiele marktanalist Distimo uit Utrecht overnam, heeft 55 miljoen dollar in een serie D-financiering opgehaald. Dat geld kwam onder meer van Sequoia Capital, Greycroft Partners en IDG Capital Partners.

Analytics