Universiteit van Amsterdam krijgt eerste MBA in Big Data & Business Analytics
De Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam start de eerste MBA in Big Data & Business Analytics in Nederland.
De Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam start de eerste MBA in Big Data & Business Analytics in Nederland.
Webwinkels kunnen op 10 december de allerdrukste dag van het jaar verwachten. Op die dag zullen ze volgens Adobe gezamenlijk voor 94 miljoen euro omzetten. Dan zal ook blijken wie goed is voorbereid op de mobiele transitie die de consument doorloopt.
De waarde van datagedreven marketing wordt hoog ingeschat. Dat blijkt uit een onderzoek van Global DMA in samenwerking met Winterberry Group naar de rol, inzet en invloed van datagedreven marketing in 17 landen.
Er zijn ruim 20.000 aanmeldingen uit 165 landen voor de gratis online cursus (Massive Open Online Course, MOOC) van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). De cursus biedt de kans analysetechnieken te leren waarmee men waardevolle inzichten uit Big Data haalt. Inzichten die bijvoorbeeld kunnen helpen ziektekosten terug te dringen, fraude tegen te gaan of informatiesystemen beter af te stemmen op klanten
Big Data bedrijf Tableau Software heeft een goed kwartaal afgesloten en zag zijn omzet stijgen naar 105,5 miljoen dollar, een groei van 71 procent ten opzichte van vorig jaar. Niettemin wordt nog steeds 4,6 miljoen dollar verlies geleden.
Tandem, een startup van voormalige werknemers van Grooveshark, heeft iets minder dan 1 miljoen dollar opgehaald voor zijn analytics aanbod.
Verzekeraars hebben zeer veel data tot hun beschikking. Hoe gaan die straks om met de kansen van al die gegevens? Wat kan er nu en wat wordt verwacht van de toekomst? De Nationale Denktank staat dit jaar in het teken van Big Data.
Online marketingbedrijf Clansman opent een kantoor in Toronto en zoekt buitenlandse groei onder de naam Basebuilder.
Salesforce lanceerde vorige week zijn langverwachte Analytics Cloud, samen met een groot aantal partners die zelf ook oplossingen voor business intelligence (BI) aanbieden. Het nieuwe product Wave komt voort uit de overname van EdgeSpring vorig jaar. Er is fors geïnvesteerd in gebruikersgemak. Is Wave echt de noviteit waar de markt op zit te wachten?
Hoe verwerken bedrijven anno 2014 hun Big Data? Zeker een op de vier ondernemingen gebruikt hiervoor het opensource platform Apache Hadoop, zo blijkt uit deze infographic van Solix. De populariteit is flink gegroeid, want in 2012 ging het nog om een op de tien bedrijven. Zestig procent gebruikt Hadoop als aanvulling of vervangen van bestaande data-omgevingen.
Google Ventures en Nvidia, fabrikant van grafische chips, stoppen samen met particuliere investeerders 1,5 miljoen dollar in Map-D Technologies, bouwer van wat het zelf noemt ’s werelds snelste data aanlytics en visualisatieplatform.
Infostrada Sports heeft tijdens het WK een analyticsplatform van de TU Eindhoven gebruikt. Informaticastudent Marijn Grootjans studeerde een dezer dagen af op zijn onderzoekswerk.
Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.
Vijftien jaar geleden begon Salesforce met vijftien man personeel. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf in alle opzichten megagroot. Letterlijk: Salesforce bouwt het hoogste kantoor van San Francisco, hoger dan de Eiffeltoren. Voor zijn jaarcongres deze week huurde het bedrijf dan ook gewoon een hele straat af.
Om het gebruik van location-based analytics te stimuleren, zijn SAP en Esri een nieuwe samenwerking aangegaan. Beide partijen hebben een integratie tot stand gebracht tussen diverse SAP oplossingen, waaronder HANA, met de ArcGIS-applicaties en kaarttechnologie van Esri.