Google Analytics stopt ondersteuning Internet Explorer 9
Google Analytics werkt vanaf 31 december niet meer via Internet Explorer 9. Dat heeft Google vrijdag bekend gemaakt. Alleen IE10 en 11 zijn nog te gebruiken.
Google Analytics werkt vanaf 31 december niet meer via Internet Explorer 9. Dat heeft Google vrijdag bekend gemaakt. Alleen IE10 en 11 zijn nog te gebruiken.
Zeg je Big Data, dan zeg je analytics. Beiden niet bepaald onbekend op Emerce. Ook voor de marketeer een van de belangrijkste ontwikkelingen in jaren. Een minder voor de hand liggend onderwerp om dan over te spreken is hosting. Want bij hosting denken we aan het plaatsen van websites of het stallen van de backup. En dat is iets voor de it-jongens aan het einde van de gang. Toch?
Coosto maakt voortaan de gemiddelde intensiteit van een zoekopdracht gedurende de dag of week zichtbaar. Zogenoemde heatmaps tonen aan hoeveel berichten op het internet zijn gepubliceerd over een onderwerp naar keuze. Dit stelt organisaties in staat piekverkeer voor de klantenservice te voorspellen.
Analytics bedrijf Hortonworks, leverancier van Hadoop software, gaat vandaag naar de beurs voor 16 dollar. Op NASDAQ handelt de onderneming onder het symbool HDP.
Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.
Om de privacy van internetgebruikers beter te waarborgen zou de wetgever minder nadruk moeten leggen op het idee van geïnformeerde toestemming. Toestemmingsverzoeken, bijvoorbeeld voor het toestaan van cookies, worden nauwelijks gelezen. Dat vindt jurist Frederik Zuiderveen Borgesius. Hij promoveert op 17 december aan de Universiteit van Amsterdam.
De Russische zoekgigant Yandex vestigt een B2B Big Data divisie in Amsterdam. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend op het congres Le Web.
Veel organisaties richten zich op de consument waarvan ze denken dat die bewuste koopbeslissingen neemt. Maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95 procent van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen kunnen van klanten fans gemaakt worden. Vanuit die wetenschap is Zeeshan Khan eerder dit jaar zijn eigen bedrijf gestart, Funsumers. Hij vertelt er volgende week over op Emerce Engage.
2015 zou het jaar kunnen worden van Apache Spark. Bedrijven zullen de open source Big Data oplossing Hadoop wel eens aan de kant kunnen zetten. Dat verwachten insiders.
Mediabureau Mindshare lanceert samen met Google een nieuwe dienst Search As Signal, waarmee trends kunnen worden bestudeerd. Het wordt de opvolger van een interne oplossing die de WPP-dochter voor Kleenex had ontwikkeld.
Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.
Vorige week kondigde Google aan dat Enhanced Ecommerce voor Google Analytics officieel uit bèta is en daarmee voor iedereen beschikbaar. Google noemt Enhanced Ecommerce geoptimaliseerde e-commerce. E-commerce handelaren hebben met het gebruik hiervan nog meer tools in handen gekregen om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en klanten op hun webwinkel. Maar wat kan je er dan mee?
Ook voor device fingerprinting, identificatie aan de hand van de eigenschappen of technische specificaties van gebruikte apparaten, zou toestemming van gebruikers moeten worden gevraagd. Dat vindt een adviesgroep van Europese privacywaakhonden.
Google gaat zijn webwinkel Google Play en een gratis versie van Google Analytics beschikbaar stellen aan de Cubanen. In Cuba heeft maar een kwart van de bevolking toegang tot internet.
De opmars van gamification vindt zijn weg van HR tot steeds meer marketing toepassingen: branding, loyaliteit en omzet. Per definitie zorgt gamification voor meer engagement. Hoe is de koppeling van gamification naar merkbeleving te maken op een manier die de consument echt aanspreekt?