More stories

Big Data voorspelt hitpotentie dancenummers

Onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen denken met Big Data te kunnen voorspellen welke dancenummers hitpotentie hebben.

Analytics

De toekomst van Big Data (infographic)

Big Data is inderdaad al behoorlijk ‘big’ en wordt nog groter. De markt voor hardware en software in elk geval, net als die van dienstverleners. De kosten voor opslag gaan omlaag en dus wordt het aantrekkelijker om gegevens te bewaren en te analyseren. De verwachte data-explosie wordt intussen vooral in de hand gewerkt door een fenomeen als de internet of things.

Analytics

Real time inzicht bij bedrijven ontbreekt

Maar 4 procent van de door IT-dienstverlener Sogeti ondervraagde Nederlandse organisaties heeft real time inzicht in hun dagelijkse operaties. 23 procent heeft dat binnen een dag, 18 procent binnen een week en bij 22 procent duurt dat nog altijd langer dan een maand.

Analytics

Europese cookiewetgeving kost 1,8 miljard euro

De Europese cookiewetgeving is een zeer dure grap gebleken voor zowel websites als internetgebruikers. De Europese belangenorganisatie Ecommerce Europe citeert een studie van denktank ITIF, die de jaarlijkse kosten van deze Europese wet schat op 1,8 miljard euro.

Analytics

20 must haves voor meer resultaat uit Google Analytics

Een analytics pakket als Google Analytics is een essentieel onderdeel voor het goed kunnen runnen en optimaliseren van een website, maar daarvoor is natuurlijk wel van essentieel belang dat Google Analytics goed is geïmplementeerd op je website.

Analytics

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.

Analytics

(Emerce Performance) ‘Data voor marketeers moeilijker toegankelijk’

We kunnen vrijwel alles meten, maar hoe maak je gebruik van heel veel verkregen data? Hoe zet je kennis van de klant of doelgroep in tijdens online campagnes. En hoe past dit binnen de marketing strategie? Dirk van der Steenhoven, docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, praat er aanstaande donderdag over op Emerce Performance.

Analytics

Groupon koopt analytics startup

Groupon heeft voor een onbekend bedrag analytics startup Swarm Mobile overgenomen. Het bedrijf gebruikt WiFi, Bluetooth en infraroodtechnologie om klantgedrag in winkels te analyseren en daarop aanbiedingen af te stemmen.

Analytics

Bronnen voor Big Data (infographic)

Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven aan Big Data kunnen komen. Deze infographic van Kapow laat zien wat de belangrijkste bronnen zijn van Big Data, wat hun omvang is en of ze gestructureerde of ongestructureerde data bevatten. Het aanbod is heel divers: van het publieke web tot aan sensor data.

Analytics

ING schort plannen voor proef betalingsgedrag op

Plannen van ING om klanten op basis van hun betalingsgedrag commerciële aanbiedingen te doen zijn opnieuw opgeschort. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Dit keer is ophef over privacy niet de aanleiding. Volgens de bank wegen de baten voorlopig niet op tegen de kosten.

Analytics

Google lanceert analyticstool Enhanced Ecommerce

Google heeft Enhanced Ecommerce, een geavanceerde tool voor online retailers binnen Google Analytics, officieel gelanceerd en een samenwerking aangekondigd met onder meer Shopify en PrestaShop.

Analytics

Universiteit van Amsterdam krijgt eerste MBA in Big Data & Business Analytics

De Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam start de eerste MBA in Big Data & Business Analytics in Nederland.

Analytics

Piekdag e-commerce verwacht op 10 december

Webwinkels kunnen op 10 december de allerdrukste dag van het jaar verwachten. Op die dag zullen ze volgens Adobe gezamenlijk voor 94 miljoen euro omzetten. Dan zal ook blijken wie goed is voorbereid op de mobiele transitie die de consument doorloopt.

Analytics

Veel vertrouwen in datagedreven marketing

De waarde van datagedreven marketing wordt hoog ingeschat. Dat blijkt uit een onderzoek van Global DMA in samenwerking met Winterberry Group naar de rol, inzet en invloed van datagedreven marketing in 17 landen.

Analytics

20.000 aanmeldingen voor gratis online college Data Science

Er zijn ruim 20.000 aanmeldingen uit 165 landen voor de gratis online cursus (Massive Open Online Course, MOOC) van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). De cursus biedt de kans analysetechnieken te leren waarmee men waardevolle inzichten uit Big Data haalt. Inzichten die bijvoorbeeld kunnen helpen ziektekosten terug te dringen, fraude tegen te gaan of informatiesystemen beter af te stemmen op klanten

Analytics