More stories

Waarom nog betalen voor analytics software?

De keuze is eenvoudig. Een dashboard over bezoekersgedrag en omzet op een website voor 15.000 euro per jaar, óf datzelfde dashboard voor nop. Steeds meer bedrijven kiezen voor de gratis software van Google en Yahoo. Daniël Markus van Clickvalue zet de afwegingen voor wel/niet betalen op een rij.

Analytics

Het einde van eyetracking

Alle data is dood. Ook webanalyticsdata. Zonder vergelijking, zonder umfeld, zonder historie zeggen de cijfers hoegenaamd niets. Webanalisten moeten daarom alle mogelijke additionele databronnen aanboren om hun webanalyticsdata in perspectief te zetten en daarmee tot leven te brengen.

Analytics

De ROI van webanalytics

Steeds meer bedrijven verschuiven de verantwoordelijkheid van webanalytics naar de afdeling business intelligence. Toch lukt het weinig BI-afdelingen de data te vertalen naar praktische adviezen.

Analytics

Online reputatiemonitoring moet veel dieper kijken

Een goede naam is snel besmeurd, dus laten bedrijven hun reputatie monitoren door webcare specialisten. Maar hoe goed zijn die webbewakers? Onderzoekers Raoul van de Hoef en Nick de Heer van Deloitte Webstrategy zijn een illusie armer.

Analytics

Weg met de waardeloze leads!

Slimme ondernemers gebruiken een Analytics-pakket om hun siteverkeer, verkopen en leads te analyseren. Echter, leads generen op zich stelt niets voor als blijkt dat potentiële klanten afhaken. Hoe scheid je het klikkende kaf van het betalende koren?

Analytics
1 60 61 62