More stories

‘Helft van de A/B-testen klopt niet’

“De helft van de A/B-testen klopt niet. De opzet ervan is verkeerd of de resultaten worden verkeerd geïnterpreteerd”. Ton Wesseling wil hier een einde aan maken en begint het bedrijf Testing.Agency, waarbij hij een online tool exploiteert die testen op maat maakt.

Analytics

KPN en Mindshare zetten standaard voor waardebepaling social footprint

Is de social footprint rondom een merk in euro’s uit te drukken? Moeilijk, maar KPN en Mindshare ontwikkelden samen een maatwerksysteem dat nauwgezet de financiële waarde van online verhalen en gesprekken kan bepalen. De makers vertellen hoe.

Analytics

‘Zet data centraal in de reisbranche’

Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.

Analytics

IBM lanceert gratis ‘Watson Analytics’

IBM wil het spitten in bedrijfsdata simpeler maken. Daartoe is Watson Analytics gelanceerd: een cloudtoepassing gebaseerd op de kunstmatige intelligentie van de supercomputer Watson. Het is misschien wel de eerste freemium dienst op dit gebied.

Analytics

Cross device tracking: Facebook versus Google

Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te springen om deze techniek en met het oog op de dalende ’populariteit’ van de cookie is het buitengewoon interessant om de zojuist genoemde titanenstrijd eens onder de loep te nemen.

Analytics

Big Data een van de hoekstenen van de digitale transformatie

Negenentachtig procent van de ondervraagden in een nieuw wereldwijd onderzoek van Accenture beschouwt Big Data als ‘zeer belangrijk’ of ‘uiterst belangrijk’ voor de digitale transformatie van hun bedrijf. 82 procent is het erover eens dat Big Data een waardevolle bron voor hun bedrijven is.

Analytics

Publicis Groupe en Adobe samen in marketingplatform

Publicis Groupe en Adobe zetten gezamenlijk een end-to-end marketing management platform op die alle marketinginspanningen van de klant automatiseert en verbindt. Het platform is grotendeels gebaseerd op Adobe Marketing Cloud.

Analytics

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

Groeigeld voor mobiele analytics

Het Berlijnse bedrijf Adjust, gespecialiseerd in mobiele analytics, heeft 7,6 miljoen dollar opgehaald voor internationale expansie. De startup wil uitbreiden naar de VS, China en Japan.

Analytics

Wakoopa overgenomen door Netquest

Netquest en het Amsterdamse Wakoopa bundelen hun krachten. Wakoopa wordt een volledige dochteronderneming van Netquest, maar blijft zelfstandig opereren. Dat hebben beide bedrijven vandaag aangekondigd.

Analytics

Nieuwe operationeel directeur DMA Institute

Jelle Pastijn is begin augustus aangetreden als operationeel directeur van DMA Institute uit Amsterdam.

Analytics

Universiteiten willen academisch opleidingscentrum voor Big Data

De TU/e en Tilburg University (TiU) willen in Den Bosch een Graduate School met drie mastertracks opzetten: Data Science, Entrepreneurship en Governance. De universiteiten bundelen hun krachten voor de ontwikkeling van data science en big data vanwege het cruciaal belang voor de samenleving en het bedrijfsleven.

Analytics

Google wil Analytics toegankelijker maken

Google Analytics is de populairste aanbieder van webanalyses, want gratis, maar een deel van de Amerikaanse webretailers vindt de dienst ontoegankelijk.

Analytics

Ook Pinterest lanceert analytics

Pinterest lanceert een analytics platform speciaal voor marketeers. Die krijgen daarmee beter inzicht in het gedrag van gebruikers. De startup verwacht dat daardoor ook de inhoud kan worden verbeterd.

Analytics

Mobiel bereik Nederland ‘groter’ dan op vast internet

Nederlands grootste websites bereiken dagelijks 40 procent van het publiek via smartphones en 50 procent via tablets. Cumulatief is dat meer dan de 85 procent die via desktops wordt bereikt.

Analytics