More stories

Google update: gratis Tag Manager

Afgelopen maandag heeft Google een gratis tag management tool gelanceerd: de Google Tag Manager. Met de gratis tool gaat het bedrijf de strijd aan met betaalde tools zoals TagMan, Tealium, UberTags en Ensighten. Wat is het precies? En wat betekent de komst van de gratis tool van Google voor de markt van Tag Management tools?

Analytics

‘We hebben de oplossing voor de cookiewet’

Greenhouse Group uit Eindhoven denkt de oplossing te hebben gevonden voor de drempels die cookiewet opwerpt. De bedrijvengroep ontwikkelde een vernieuwend concept en script. De software wordt onder een opensource-licentie vrijgegeven.

Analytics

KPI’s voor meer inzicht in SEO

Hoe hou je als online marketing manager in de gaten of de opbrengsten van SEO opwegen tegen de investeringen? Vier betrouwbare KPI’s geven, door ze in combinatie te gebruiken, een verfijnder inzicht in het resultaat van je SEO-inspanningen.

Analytics

Google’s SEO richtlijnen voor online testen

Na het integreren van A/B-testing in Google Analytics heeft Google nu ook officieel een aantal richtlijnen gepubliceerd voor waar je op moet letten met betrekking tot SEO, zodat testing niet leidt tot ongewilde resultaten of penalties in de zoekmachine. Een overzicht van deze richtlijnen en de mogelijke implicaties.

Analytics

Update Google Analytics: vier nieuwe tools

De laatste weken heeft Google een aantal belangrijke functionaliteiten toegevoegd aan Google Analytics. Een overzicht van vier nieuwe tools.

Analytics

Ook mobiele ontwikkelaars ontduiken cookiewet

Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.

Analytics

De toekomst van website optimalisatie

De technologie van het A/B-testen is in ontwikkeling met als recent hoogtepunt het integreren van de Google Website Optimizer in Google Analytics. Maar ook personalisatie en profiling zijn in opkomst in website optimalisatie. Waar moet je op letten?

Analytics

Het gevaar van de conversieratio

De conversieratio is één van de meest gebruikte metrics binnen webanalyse en optimalisatietrajecten, maar wordt vaak verkeerd begrepen en daardoor voor het verkeerde doel ingezet.

Analytics

Social Mentions als Performance KPI

Performance is de belangrijkste indicator voor elke online experience. Je kunt nog zo’n mooie site of campagne hebben, maar elke seconde vertraging of onbeschikbaarheid verhoogt het risico op directe omzetschade. Social mentions hierover zijn een goede performance KPI.

Analytics

Human information: meer inzicht door rich data

Informatie is van levensbelang voor succesvol zakendoen. Alleen door de analyse en het gebruik van informatie kunnen organisaties strategieën ontwikkelen, inzicht krijgen in hun klanten en jagen op rijp geworden verkoopkansen.

Analytics

Goed is slecht en slecht is goed

Het ‘last cookie counts’-principe is oneerlijk en schetst een verkeerd beeld. Dat kan en moet anders.

Analytics

Sentiment is de nieuwe graadmeter

Bij analytics draait het niet meer om conversie, maar om het sentiment. Het is de belangrijkste KPI in de klantcontactstrategie.

Analytics

Socialbakers met Analytics Pro

Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.

Analytics

Emerce Conversion: T-Mobile maakt API voor ‘klantwaarde’

T-Mobile Nederland bouwt een API om informatie over klantwaarde van zijn abonnees te kunnen exporteren naar zijn eigen apps en die van derde partijen.

Analytics

Meet de waarde van social media met Google Analytics

Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?

Analytics