More stories

Publieke Omroep verwijdert cookiemuur

Geen cookiewaarschuwingen meer op Uitzending Gemist en de sites van de omroepen. De Publieke Omroep (NPO) haalt de cookiemuren neer. Uiterlijk pas in juni.

Analytics

Jongeren laten Facebook vaker links liggen

De Amerikaanse jeugd brengt steeds minder tijd op Facebook door. De groep van 13 tot 34 jaar behoort tot de grootste groep ‘uitcheckers’.

Analytics

Vernieuwd Google Analytics doet offline en mobiel app-metingen

Google brengt de vernieuwde versie van zijn meetinstrument, Universal Analytics genaamd, uit voor alle gebruikers. Zij kunnen over bezoekers en klanten over meerdere apparaten, in apps en zelfs via touchpoints in de bakstenen wereld gaan volgen.

Analytics

Hoe bepaal je wat jouw Smart KPI’s zijn?

Elke organisatie heeft goede sensoren nodig om signalen uit de interne en externe omgeving op te kunnen pikken die relevant […]

Analytics

Coca-Cola: geen relatie social media-buzz en sales

Een kortstondige aandachtspiek op social media heeft geen significante impact op de verkopen bij Coca-Cola. Display advertising blijkt daarvoor een veel beter middel.

Analytics

Distimo koppelt met Omniture voor mobile analytics

Merken en andere grote bedrijven kunnen analyticsdata over hun mobiele apps gaan integreren in hun reguliere webanalytics. Het Utrechtse app analytics-bedrijf Distimo opent zijn API richting enterpriseklanten, van wie Adobe de eerste is.

Analytics

Testingtools: wat zijn de mogelijkheden?

Conversieoptimalisatie zonder testingtool is natuurlijk ondenkbaar. Anders blijft het content plaatsen op je site op basis van gut-feelings. De afgelopen jaren komen er steeds meer testingtools op de markt. Een zeer gunstige ontwikkeling voor marketeers die fact-based willen werken. Uit welke testing tools kun je kiezen?

Analytics

Nieuwe interface en dashboardfunctionaliteiten Google Analytics

Google begint het nieuwe jaar voortvarend door in de eerste maand verschillende aanpassingen qua design, functionaliteit en structuur van Google Analytics door te voeren.

Analytics

Google Analytics: onderscheid tussen mobiel en tablet gebruik

Steeds meer traffic naar websites komt vanaf mobiele apparaten. Dit vraagt om een andere benadering van het begrip ‘website’. Er moet rekening gehouden worden met de mogelijkheden van de apparaten van de bezoekers en de situatie waarin content wordt gebruikt.

Analytics

Optimaliseer de bijdrage van marketingkanalen in het aankoopproces

Business Analytics vormen een steeds belangrijkere rol in het ontwikkelen van inzicht in de prestaties van marketingkanalen en het optimaal inzetten van het (online) marketingbudget. Maar hoe zet je dit concreet in?

Analytics

Statsground zoekt buitenlandse uitbreiding

Statsground, een bedrijf dat web analytics aan televisie koppelt, breidt zijn dienstverlening uit naar het buitenland.

Analytics

‘Meer pure players richting tv-reclame in 2013’

Volgend jaar zullen meer pure players, internetbedrijven, zich tot televisie wenden om reclame te maken. Dat denkt Rogier van Duyn van 5 Oceans Media. Hij sloot een pact met TBWA voor commercials tegen lagere opstartkosten en met webanalytics.

Analytics

Workshop big data

Elke dag worden er wereldwijd enorme hoeveelheden data geproduceerd. Hoe kunnen bedrijven deze gebruiken om hun marketing te verbeteren en bedrijfsprocessen te optimaliseren? Beantwoord de vragen en u kunt uw managers ontslaan.

Analytics

Flurry op weg naar beursgang

Mobile analytics bedrijf Flurry doorloopt zijn laatste private financieringsronde voor een beursgang. Die kan mogelijk al in 2013 plaatsvinden.

Analytics

Google Update: vernieuwingen op een rij

Vorige week heeft de jaarlijkse Google Analytics Partner Summit plaatsgevonden. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen die werden bekendgemaakt.

Analytics