Retargeting: sigaar uit eigen doos?
Levert retargeting éxtra sales op of worden prospects benaderd die hoe dan ook zullen converteren. Met andere woorden: is retargeting niet een sigaar uit eigen doos?
Levert retargeting éxtra sales op of worden prospects benaderd die hoe dan ook zullen converteren. Met andere woorden: is retargeting niet een sigaar uit eigen doos?
Het medialandschap verandert snel en daar moet de zoekmachinestrategie op inspelen. Social media, mobiel en real time search maken analytics complexer, maar des te belangrijker om goed te weten welke rol elk marketingkanaal vervult.
Met websites en webanalytics wordt nog steeds geen droog brood verdiend. Met die constatering betoogde Avinash Kaushik tijdens de jaarlijkse GACP summit bij Google in Mountain View dat bedrijven en webanalyticsleveranciers nog steeds falen om webanalyticsdata op grote schaal naar business realiteit te vertalen. Het tijdschrift Wired gaat deze maand nog een stap verder en verklaart het Web voor dood.
“Jij, in training bij Nedstat? Dat ik dat nog een keer mag meemaken”, luidde een reactie van een collega toen ik enkele weken geleden in opleiding was bij onze vaderlandse webanalytics leverancier. Ach…je bent nooit te oud om te leren en Sitestat is nog steeds een van de meest interessante tools in een markt die momenteel sterk in beweging is.
Elke website heeft een doel. Dat doel moet zo snel, simpel en vaak gehaald worden als mogelijk. Het liefst door een grote groep tevreden, terugkerende gebruikers. Hoe bereikt u dat? Door vanaf nu webanalytics niet meer ´erbij te doen´ maar deze belangrijke tool als onderdeel van uw site te zien. Emerce helpt u op weg.
In de online wereld volgen technologische ontwikkelingen elkaar zo snel op dat je er een dagtaak aan hebt om bij te blijven. Wat vandaag nog niet mogelijk is, is morgen het speeltje van een gefortuneerde avant garde en overmorgen gemeengoed. Een voorsprong op je concurrenten heb je nooit lang en wil je die voorsprong behouden, dan moet je sneller innoveren dan de rest.
De keuze is eenvoudig. Een dashboard over bezoekersgedrag en omzet op een website voor 15.000 euro per jaar, óf datzelfde dashboard voor nop. Steeds meer bedrijven kiezen voor de gratis software van Google en Yahoo. Daniël Markus van Clickvalue zet de afwegingen voor wel/niet betalen op een rij.
Alle data is dood. Ook webanalyticsdata. Zonder vergelijking, zonder umfeld, zonder historie zeggen de cijfers hoegenaamd niets. Webanalisten moeten daarom alle mogelijke additionele databronnen aanboren om hun webanalyticsdata in perspectief te zetten en daarmee tot leven te brengen.
Steeds meer bedrijven verschuiven de verantwoordelijkheid van webanalytics naar de afdeling business intelligence. Toch lukt het weinig BI-afdelingen de data te vertalen naar praktische adviezen.
Een goede naam is snel besmeurd, dus laten bedrijven hun reputatie monitoren door webcare specialisten. Maar hoe goed zijn die webbewakers? Onderzoekers Raoul van de Hoef en Nick de Heer van Deloitte Webstrategy zijn een illusie armer.
Slimme ondernemers gebruiken een Analytics-pakket om hun siteverkeer, verkopen en leads te analyseren. Echter, leads generen op zich stelt niets voor als blijkt dat potentiële klanten afhaken. Hoe scheid je het klikkende kaf van het betalende koren?