Marketing Mix Modeling voor adverteerders van nu: een revival
MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools 'open source' zijn.
MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools 'open source' zijn.
Marketingattributie wordt vaak niet expliciet benoemd maar wel impliciet toegepast. Hoe stel je objectief vast of je marketingcampagne echt een succes is?
Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en 'engagement' via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?
Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond 'tracking' en 'reporting' van semester 2.
Hoe gaat het in de praktijk met de cookieless wereld? Een gesprek met Anton Kanis van Annalect Nederland over hoe het bedrijf de omslag maakt.
Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.
In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.
Google stelt het cookieloze tijdperk uit, maar dat is geen reden om je 1st-party datastrategie uit te stellen: 5 stappen om klaar te zijn voor de toekomst.
Meten is weten, ook in het digitale tijdperk. Digitaal meten is extra complex en onjuiste statistieken trekken de marketingstrategie scheef.
Peter van der Putten(Universiteit Leiden en Pegasystems) over de rol van AI bij cookieless: "Responsible AI gaat een enorm belangrijk onderwerp worden."