More stories

Hoe Apple dan toch de AR/VR markt wil veroveren

Dit voorjaar presenteert Apple naar verluidt eindelijk zijn langverwachte Augmented en Virtual Reality-bril. Het bedrijf is laat met de ontwikkeling ervan, maar heeft vaker een nog nauwelijks ontwikkelde markt naar zich toe kunnen trekken. Naast de iPhone ook de Apple Watch. Hoe kansrijk is Apple in dit nieuwe speelveld?

Media

Emerce Premium: interest-based e-commerce, misvattingen in de Creator Economy, Generative AI workflows en meer

Vandaag publiceert Emerce zijn eerste collectie premium artikelen. Een reeks verhalen die je up to speed brengt met ontwikkelingen in […]

E-commerce

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion

Amazon met modelenzen naar Snap

Gebruikers van Snap kunnen binnenkort kleding van Amazon Fashion virtueel passen via een speciale lens. De samenwerking begint met zonnebrillen.

E-commerce

Hoe het ‘real world metaverse’ alvast vorm krijgt

Niet jezelf afsluiten van de buitenwereld en de metaverse instappen, maar juist de deur uitgaan om de realiteit met digitale aanvullingen te beleven. Mede door nieuwe ontwikkelingen in locatiegebaseerde augmented reality komt dit een stap dichterbij. Grote spelers als Snap en Niantic zetten er vol op in en ook Google doet een duit in het zakje. En dat brengt nieuwe businessmodellen met zich mee.

Marketing

Google: ‘There is one more thing’

Aan het eind van de twee uur durende presentatie op Google I/O verklapte CEO Sundar Pichai hoe de volgende generatie hardware van de techgigant eruit ziet. Augmented reality in elegant ogende brillen staat daarin centraal.

Augmented Reality

Google koopt specialist MicroLED-schermen

Exact honderd woorden. Niet meer tekst gebruikt Google om de overname van techbedrijf Raxium te melden. De impact daarvan kan een veelvoud aan verhalende woorden opleveren over, bijvoorbeeld, AR- en VR-werelden en digitale brillen.

Augmented Reality

De vijf belangrijkste influencertrends voor 2022

Influencermarketing is volwassen geworden. Lees hier de vijf belangrijkste trends zijn ingezet en die zich dit jaar verder gaan ontwikkelen.

Influencer marketing

Maker van Pokémon GO koopt AR-platform

Niantic, de maker van spellen als Pokémon Go, koopt het vijf jaar oude 8th Wall. Dat bouwde een ontwikkelaarsplatform voor AR-toepassingen.

Augmented Reality

Digitale kleding als uithangbord voor modemerken

Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.

Virtual reality

De acht trends die online consumentengedrag gaan vormgeven

Een uitgebreide duik in de acht belangrijkste trends die consumentengedrag (gaan) bepalen: technologie, economie, metaverse en meer.

Digital Transformation

Metaverse: van belofte naar nieuwe realiteit en wat je nu al kunt doen

De metaverse lijkt voor ‘gewone’ e-commercebedrijven nog toekomstmuziek. Toch kan de overgang nu al beginnen. Lees wat eraan komt en wat je nu al kunt doen.

Web-design

Hoe je augmented reality in je app kunt inzetten om klanten te helpen

De augmented reality app van Gamma is een serieuze reactie op de concurrentie van ‘category killers’ en ‘boutique brandstores’. 

Augmented Reality

Column: Het holle Holodeck

Jaren terug ging ik naar de opening van Amsterdams pop up virtual reality-bioscoop. Getooid met een kekke bril keken we naar enigzins korrelige beelden. Als je je hoofd draaide naar iets nét buiten je blikveld, had je ineens een hele andere film. Bijzondere ervaring. Het voegde alleen weinig toe om samen naar de bios te gaan. Je zat in je eigen brillenwereldje. 

Augmented Reality

Digitale flagshipstore vol droomwerelden

Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Designlabel Moooi werkt daarom aan een soort digitale flagshipstores, met bijna filmische productintroducties.

Digital Design