Toezichthouder akkoord met IAB-cookiewalls
Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.
Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.
Orange, Telefónica, Vodafone Group en het moederbedrijf van T-Mobile willen een gezamenlijk bedrijf oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.
Het is verboden voor Facebook en Instagram om persoonsgerichte reclame te versturen aan hun leden zonder de uitdrukkelijke toestemming daarvoor van die mensen. Dat bepaalt de European Data Protection...
Noorwegen draait Meta duimschroeven aan op het gebied van diens privacyregels. Het Amerikaanse bedrijf zou een boete moeten krijgen voor illegale dataoverdracht van persoonsgegevens, vindt de toezichthouder.
De Amerikaanse overheid mag bedrijfsdata van Europese bedrijven inzien als deze met Amerikaanse leveranciers werken. Dat bevestigt een advocatenkantoor aan het Ministerie van Justitie.
Europese toezichthouders maken veel impact. Maar komt er een algeheel verbod op Google Analytics of niet? En wat is de bredere betekenis van de besluiten?
De EU wil met de Digital Services Act grip krijgen op techgiganten. Censuur en bemoeizucht? Of goed dat er wordt ingegrepen en de consument wordt beschermd?
Let op: als je je gegevens door een IT-bedrijf laat beheren en dáár vindt een hack plaats, dan ben je zelf desalniettemin aanspreekbaar door slachtoffers.
De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu...
RTL Nederland blijft voorlopig trackingcookies gebruiken voor reclamedoeleinden. De uitgever wacht op een officieel statement van de Autoriteit Persoonsgegevens alvorens zijn beleid te wijzigen. DPG is al om en...
Europese toezichthouders dwingen media- en reclamebedrijven tot nieuwe praktijken om geld te verdienen. Het profileren en volgen van consument verdwijnt. "ROI's en klikprijzen gaan omlaag", zegt een kenner.