More stories

Exact Online favoriet bij online boekhouden (infographic)

Meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven in Nederland gebruikt Exact Online als online boekhoudprogramma. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching onder 41 bedrijven die of in de Deloitte Fast50 staan of een FD Gazelle zijn.

B2B Digital

Brian Speelman chief digital officer van Infotheek

Brian Speelman is de nieuwe Chief Digital Officer van de Infotheek Group. De voormalig directeur en oprichter van e-commerceplatform Centralpoint.nl gaat de digitalisering van Infotheek Group op zich nemen.

B2B Digital
Premium

E-commerceplatform Spryker naar Benelux

Spryker is in Nederland op zoek naar lokale partners die kunnen helpen om het enterpriselevel e-commerceplatform hier te positioneren.

E-commerce

Amazon Business heeft serieuze impact op B2B-handel

Amazon probeert ook de B2B-handel naar het platform te trekken. Voor het ene bedrijf is dat een schrikbeeld, de ander ziet ziet juist een hoop kansen. Maar hoe groot is de impact werkelijk?

Disruptie

Online inkoopplatform haalt groeigeld op

Het online inkoopplatform voor Europese groothandel en tuincentra FlorAccess uit Utrecht heeft 750.000 euro financiering opgehaald bij niet nader genoemde e-commerceinvesteerders.

B2B Digital

‘Aanbieders inboedelopslag online schimmig over prijzen’

Aanbieders van inboedelopslag zijn erg onduidelijk over de prijzen die ze hanteren. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

B2B Digital

Softbank steekt 460 miljoen euro in Auto1

De kogel is door de kerk: Softbank investeert 460 miljoen euro in het Duitse Auto1 Group tegen een waardering van 2,9 miljard euro. Bij die waardering is Auto1 Europa’s op een na grootste start-up, na Spotify.

Start-ups

Bouwsector voorop met B2B e-commerce

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

B2B Digital

Bidfoods transformatie: ‘E-commerce alleen niet meer onderscheidend’

Een digitale transformatie stopt niet zodra de stap naar e-commerce is gezet. Groothandel Bidfood mag dan 95 procent van de omzet online verdienen, in de ogen van Director e-commerce & marketing Anouk Beeren begint het nu pas. “Op termijn is e-commerce een hygiënefactor”.

B2B Digital

Dit zijn de digitale trends voor de vastgoedmarkt

Vastgoed is in een enorme digitale versnelling terecht gekomen. In alle facetten van het dagelijks leven raken mensen steeds meer gewend aan digitale technieken, waarom zou dat voor vastgoed anders zijn? Het is tijd om voor te sorteren op de laatste ontwikkelingen, zodat vastgoed straks niet achterloopt. Dit zijn de belangrijkste digitale trends voor 2018 op het gebied van vastgoed.

Strategy

Een zesde Europese bedrijven verkoopt online

Zestien procent van de bedrijven in Europa deed vorig jaar zaken via zijn site of app. Dat aantal verkopers lag niet wezenlijk hoger dan het jaar ervoor. Bovendien verkoopt men overwegend in het eigen land.

Online marketing

Messagebird koopt concurrent Highside

Cloudcommunicatieplatform Messagebird versterkt zijn team met de overname van de eveneens Amsterdamse concurrent Highside. Omdat de productportfolio’s ook sterk overlappen, koopt Messagebird ook marktaandeel.

Dialogue Marketing

Jan Joris Vereijken (ING) naar Crunchr

Chief security architect van ING Jan Joris Vereijken stapt over naar start-up Crunchr, gespecialiseerd in – wat heet – HR of People Analytics.

Security

Technische groothandel Lasaulec start gratis leveringen

De technische groothandel Lasaulec.nu is in Heerenveen een proef gestart waarbij online bestellingen binnen een uur met een elektrische bestelbus worden geleverd.

B2B Digital

PostNL koopt CheapCargo

PostNL heeft in korte tijd zijn tweede zogeheten pakketstapelaar overgenomen, dit keer in de vorm van CheapCargo uit Nijmegen.

Logistics