More stories

Premium

Emerce E-Commerce Platforms: de buitendienst gedigitaliseerd

Groothandel Brand Masters deed zaken op de vertrouwde manier, met een buitendienst die bij de klant aan tafel schoof en orders uitschreef. Inmiddels is er een bestelplatform waarmee het bedrijf ook de internationale markt op wil gaan. Stefan Buitenhuis en Sander van Steenpaal van De Nieuwe Zaak en Brand Masters vertellen er meer over in de videocollectie Emerce Platforms.

E-commerce platforms
Premium

Emerce E-Commerce Platforms: ‘Van product naar merk is best een uitdaging’

Voor Secrid, de bekende ontwerper van pasjeshouders, werd corona het omslagpunt. “We raakten ineens vijftig procent van onze klanten kwijt. Het was onvermijdelijk dat we een webwinkel zouden beginnen voor consumenten,” vertelt e-commerce specialist Nick Vermeulen in de videocollectie E-Commerce Platforms, die vandaag live wordt gezet.

B2B Digital

Uitdagingen voor de CIO in de digitale transformatie (en hoe je ze overwint)

De digitale transformatie vraagt veel van de Chief Information Officer. Iedereen wil een ‘digital-first’-bedrijfscultuur. Dat blijft lastig in de praktijk.

Digital Transformation
Premium

‘Tijd voor volgende e-commerce-investering groothandels’

Groothandels in Nederland moeten nadenken over hoe ze hun volgende digitale transformatie willen doorlopen. Dit soort diepte-investeringen vindt elke 5 à 10 jaar plaats, wat rond deze periode is.

E-commerce platforms

Data driven marketing in online internationale B2B

Deze whitepaper legt uit hoe internationale marketing managers de regie kunnen terugnemen over het klantcontact in de totale buyer journey.

B2B Digital

‘Meerderheid B2B-marketeers blijft optimistisch over marketingstrategie’

Hoewel ongeveer de helft van de Nederlandse B2B-marketeers aangeeft dat hun budgetten op de een of andere manier zijn beïnvloed door de huidige economische omstandigheden, blijft de meerderheid optimistisch over hun marketingstrategie voor de komende zes maanden. Dit blijkt uit een nieuwe studie van LinkedIn.

B2B Digital

Hacks kunnen elk bedrijf raken: omarm het gevaar en zorg dat je een plan hebt

Cyberaanvallen: erken het gevaar en bereid je voor. Steeds meer partijnen eisen dat je je zaken op orde hebt. Met deze simpele stappen is al veel te winnen.

Security

Digitale tweelingen: testen en optimaliseren zonder verstoring in de echte wereld

Met een digitale tweeling – van een apparaat, een toevoerketen, of zelfs een mens – kunnen bedrijven veilig testen, aanpassen en processen optimaliseren.

Digital Transformation

Zo beheer je wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar

Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?

Cross Border

De grote vertrouwenscrisis: zo herstel je de relatie met B2B-klanten

Ook in B2B brokkelt het vertrouwen af: te veel ‘lead nurturing’, reclame en ‘greenwashing’. Herstel begint bij goede content vrij ter beschikking stellen.

Contentmarketing

Wat als je B2B-klant niet om innovatie vraagt?

Hoe transformeer je van een traditioneel bedrijf naar een vooroplopend, innovatief bedrijf dat datagedreven werkt en gebruik maakt van robotica, sensoring en VR?

Digital Transformation

Experimenteren met conversie-optimalisatie en PIM in een internationale B2B-omgeving

Hoe optimaliseer je je conversies en manage je je productinformatie als je als e-commerce-bedrijf actief bent in verschillende landen? 

PIM

Zo maak je een whitepaper die je prospects willen downloaden

Het verspreiden van een goede whitepaper is een sterk onderdeel van de marketingstrategie. Het levert naamsbekendheid, autoriteit en leads op.

Contentmarketing

Marketplaces ook steeds belangrijker voor de B2B-wereld

In B2C zijn marketplaces al normaal. Door ze ook in B2B in te zetten optimaliseren aanbieders hun verkoopprocessen. Is dit toekomst van ‘procurement’?

Marketplaces

In 5 stappen een betere klantervaring binnen B2B

Wil je als B2B-bedrijf succesvol zijn en blijven dan is een e-commerceplatform zonder handmatig werk, nauwkeurige data en geautomatiseerde processen, via elk kanaal, een must.

Customer Experience