More stories

Sterkere positie voor werknemers in het digitale domein vergeleken met voor corona

Hoe gaat het met de financiële positie en het takenpakket van werknemers in het digitale domein? De ontwikkelingen ten opzichte van vlak voor corona.

Recruitment

Hoe je grip krijgt op snelgroeiende IT-uitgaven

IT-uitgaven blijven naar verwachting groeien. Inzicht in en grip op die kosten is dus belangrijk. Dat is te bereiken met goede inventarisaties en planning.

Strategy

Podcast ‘Shaping the future’: Max Pinas over ‘mixed realities’ en metaverses

In de ‘Shaping the future’-podcast van DDMA iedere week een gesprek met een expert uit de digitale marketing. Deze keer met Max Pinas (Dept Agency).

Virtual reality

De tien belangrijkste instellingen voor Google Analytics 4

Dit zijn de tien belangrijkste instellingen in Google Analytics 4 die je moet kennen (en aanpassen) om de nieuwe versie zo effectief mogelijk te gebruiken.

Analytics

Case: hoe Brexit tot de overstap naar een headless CMS leidde

De structuur van de website maakte internationaal zaken doen lastig voor Functional Nutrition. Een nieuwe website en een headless CMS brachten de oplossing.

CMS

Start-up: Grow-ID helpt bedrijven uitdagingen terug te brengen naar een project

Grow-ID is een SaaS-platform dat projectmatige oplossingen voor bedrijfsuitdagingen biedt. Het zoekt investeringen om te groeien en zich te ontwikkelen.

Start-ups

Twijfel bij klant in de webshop te lijf met Machine Learning

Het opsporen en tegengaan van twijfel bij klanten in je webshop is een belangrijk middel om je conversie te verhogen. Machine Learning kan daarbij helpen.

Analytics

Hoe kan het online advertentielandschap snel inclusiever en duurzamer?

Inclusieviteit en duurzaamheid zijn geen harde wetenschap met eenduidige oplossingen voor alles. Hier zijn alvast wat zaken die je direct kunt doen.

Online advertising

Do’s and Don’ts of Digital B2B Commerce

Wat maakt een succesvolle B2B-marketplace oplossing? In deze whitepaper wordt deze vraag beantwoord met richtlijnen over hoe B2B-bedrijven een digital marketplace kunnen omzetten in concurrentievoordeel.

B2B Digital

Case: Vision Healthcare’s ontwikkeling van een MACH-architectuur

Vision Healthcare, aanbieder van voedingssupplementen, werkt al sinds 2015 met een MACH-architectuur. Deze werd deels zelf gebouwd en deels ingekocht.

Research and development
Premium

Bernard Schreiner (Keephub): ‘De markt ontwikkelt zich richting modulaire micro-SaaS’en’

Zijn vorige bedrijf Paazl bouwde hij vanaf de grond op en bleek een succes in e-commerce. Nu gebruikt Bernard Schreiner zijn learnings om in een totaal andere branche Keephub vanuit een andere levensfase op te schalen.

Tech

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie
Premium

Infographic: De grootste mijlpalen in B2B Social Media

Wist je dat sociale media al sinds het jaar 2003 bestaat? Hoe de zakelijke sector (B2B) daarop inspeelde zie je in de tijdlijn van de infographic van Oktopost. Klik hier voor een grotere versie.

B2B Digital
Premium

Column: waarom geen abonnementen als NFT’s?

Inmiddels hangt om NFT’s een zweem van hypes, onzin en bedrog. Jammer, want écht nuttige toepassingen zijn er wel degelijk: zoals digitale abonnementen.

Digital Transformation

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing