Blij met je databrij
Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?
Niet verzuipen in bergen data is een uitdaging. Hoe vind je de juiste combinatie van data die je verder helpt?
Met andere conversiemetingen kan je op basis van vaak onontgonnen bronnen je campagne-aansturing aanmerkelijk verbeteren. Maar hoe doe je dat?
Smishing: kwaadaardige links verstuurd via tekstberichten. Deze vorm van oplichting neemt sterk toe. Elke organisatie dient zich er actief tegen te wapenen.
Het aantal contentkanalen breidt snel uit en technisch zijn er oneindig veel opties. Maar hoe vertaal je creativiteit naar contentmarketing?
Kleine beloningen kunnen helpen om bepaald gedrag online te stimuleren of om de loyaliteit van bezoekers te verhogen. Start-up THX wil de mogelijkheid om dergelijke cadeautjes uit te delen aanbieden aan app-exploitanten: gamification as a service.
Met een datagedreven SEO-strategie – A/B testing – zorg je ervoor dat jouw content als beste antwoord wordt gepresenteerd door Google.
Het Digital Maturity Model geeft inzicht in waar je je bevindt op digitaal gebied en gebruik je ook voor het reviewen van bedrijfsprocessen.
Binnen 5 jaar stopt 80 procent van de marketeers met personalisatie-inspanningen. De juiste uitvoering van de strategie, daar draait het om.
De opkomst van de pc, internet en de smartphone ging relatief langzaam. Bij de vierde revolutie – spraakbesturing – is dat totaal anders.
Bij het Datalab van Pon werken maar liefst 18 data scientists en AI-specialisten aan het slimmer maken van het handels- en sevicebedrijf.
Spreker en auteur Menno Lanting benoemt vijf faalfactoren waar het bij organisaties vaak misgaat op het gebied van digitaliseren.
Bij een goede contentstrategie is het belangrijk dat alle silo’s en stakeholders betrokken zijn en dat je rapporteert op basis van KPI’s.
E-mailen naar je doelgroep valt goed te automatiseren. Welke 5 stadia zijn er en hoe zorg je dat klanten terugkeren?
B2b-e-commerce heeft zich lange tijd in eigen tempo ontwikkeld in de slipstream van de b2c. Mede door de noodgedwongen digitale transformatie van verschillende sectoren door de coronapandemie is er echter een enorme versnelling gaande. En tekent de online markt van honderden miljarden zich steeds scherper af. Een speelveld met eigen regels en kansen. Welke lessen vallen er reeds te trekken?
De aandacht van gamers trekken voor je merk is een datagedreven wetenschap. Hoe bouw je een sales funnel voor deze doelgroep?