Channel B2B online

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B online marketing, communicatie en sales. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practises, opinie en cases. Bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar dennis.de.vos@emerce.nl.

More stories

Mercateo lanceert B2B-inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben voortaan de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert daarmee naar eigen zeggen op de sterk stijgende vraag naar globale inkoopsystemen en –processen.

B2B online

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

B2B online

Het belang van B2B content: hoe doen GE en Maersk het?

Talloze predikers van content marketing adviseren om toch vooral te investeren in engaging online content. En natuurlijk zijn er even zovele voorbeelden te bedenken van merken die daar creatief op in kunnen spelen. Maar wat als je geen Coca Cola, Nike of LEGO bent? Ook ‘saaie’ bedrijven produceren succesvol hun content.

B2B online

Groupon begonnen met testen van webwinkels

Koopjessite Groupon wil bedrijven of merken de mogelijkheid bieden om een eigen webwinkel in te richten en inkomsten te delen. Onder de noemer Groupon Stores is de Amerikaanse onderneming een proef begonnen.

B2B online

Groupon begint B2B-veiling voor faillissementsverkopen

Groupon is in Europa een B2B-veiling voor faillissementsverkopen begonnen. Het initiatief gaat uit van de Zwitserse tak van het Amerikaanse bedrijf, Groupon Goods Global.

B2B online

Oracle lanceert B2B clouddienst

Oracle lanceert een nieuwe B2B clouddienst onder de noemer Data-as-a-Service. Daarbij levert het Amerikaanse bedrijf gegevens waarmee bedrijven potentiele klanten kunnen benaderen.

B2B online

Bedrijven prefereren bestaande apps boven maatwerk

Bedrijven gebruiken grotendeels bestaande apps op hun doelen te bereiken. Maatwerk komt minder vaak voor. Dat blijkt uit een enquête van CDW onder 374 ondernemingen.

B2B online

LeadBoxer wil waardevolle B2B leads leveren

LeadBoxer is een jong Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op het genereren van zakelijke klanten. Een dezer dagen werd hun nieuwe gelijknamige SaaS dienst officieel ten doop gehouden. Een gesprek met medeoprichter Wart Fransen.

B2B online

Canon Nederland wint B2B Marketing Award

Canon Nederland heeft gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt gekregen.

B2B online

Aandeel millennials in B2B neemt toe

Het aandeel van millennials in B2B aankoopbeslissingen groeit snel nu de babyboomers met pensioen gaan, zo blijkt uit een gezamenlijke studie van Google en het bureau Millward Brown Digital.

B2B online

Online B2B-markt Rusland groeit

De Russische online B2B-markt begint aardig aan te trekken, net als trouwens de B2C markt, die goed was voor omgerekend 8 miljard dollar omzet.

B2B online

IBM en Apple breiden zakelijke apps uit

IBM en Apple hebben op het Mobile World Congress in Barcelona opnieuw gezamenlijk apps aangekondigd als onderdeel van hun vorig jaar gelanceerde MobileFirst for iOS programma, dit keer voor luchtvaartmaatschappijen, retailers en banken.

B2B online

De ingrediënten van een B2B-contentstrategie

Ieder vorm van marketing heeft zo zijn specifieke doeleinden. Net als binnen B2C neemt contentmarketing in B2B een enorme vlucht. Maar wat verwachten zakelijke lezers van deze content? De belangrijkste aspecten op een rij en hoe deze in te vullen.

B2B online

Sociale media voor B2B marketeers (infographic)

Sociale media werken ook voor B2B marketing en de potentie daarvan wordt nog steeds onderschat. Voordelen zijn meer bezoekersverkeer, meer leads en een verhoogde omzet. Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de belangrijkste platforms voor B2B marketing, maar Instagram mag niet uit het oog worden verlored. FedEx en Maersk Line zijn enkele van de bedrijven die er gebruik van maken. Cijfers? Cijfers!

B2B online

B2B: sociale media belangrijker dan mobiel

92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.

B2B online