Channel B2B online

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B online marketing, communicatie en sales. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practises, opinie en cases. Bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar dennis.de.vos@emerce.nl.

More stories

Contentplatform Dirkzwager: ‘maak het je experts makkelijk’

Content is king. Breng dat maar eens in de praktijk. Dirkzwager kreeg zijn advocaten en fiscalisten daadwerkelijk aan het schrijven.  

B2B online

Contextual targeting als cookie-alternatief

Contextual targeting staat in de belangstelling als cookie alternatief. Het plaatsen van advertenties in een relevante context maakt echter nog meer mogelijk.

Online advertising

Verleid je klanten door het gebruik van data

Personalisatie wordt lastiger zonder third party cookies. Hoe zorg je ervoor dat je data toch genoeg inzicht geeft zonder zware datatools?

Data

Conversie verhoog je met persona’s, niet door te toeteren

De vFAS – een vereniging van Familie- en erfrechtadvocaten- wil er middels relevante content voor zorgen dat het gezien wordt als een keurmerk voor echtscheidingen.

B2B online

Dott: de UX van step naar app

Hoe zet je een merk neer? Hoe onderscheid je je van de concurrentie? In deze video gaan Maxim Romain en Jasper Tempel van Dott in op deze vragen.  

B2B online

Rebranding: van Nuon naar fossielvrij Vattenfall

Ga er maar aanstaan: een rebranding én aansluiten op het thema duurzame energie. Jorissa Neutelings en Remy Lammers laten zien hoe Vattenfall dit heeft aangepakt. 

B2B online

No Rules Rules: hoe Netflix zorgt voor de beste mensen op de juiste plek

No Rules Rules van Reed Hastings en Erin Meyer beschrijft hoe en waarom Netflix z’n HR-beleid volledig opnieuw definieerde. Een samenvatting.

Digital Transformation

SEO: inspelen op voice-search

Naar verwachting zal  50% van alle zoekopdrachten in 2022 spraakgestuurd zijn. Hoe speel je in op zoeken via voice search?

SEO

Fabrikanten: word eens customer-centric!

B2B-klanten hebben meer controle over het kooptraject dan ooit. Fabrikanten zullen dus de klant centraal moeten zetten in alle bedrijfsprocessen: customer centricity.

Customer Experience

Begin niet met creativiteit, begin met data

Hoe verzamel je relevante data? Welke data is überhaupt relevant? En hoe zet je deze data vervolgens op de juiste manier in? Insights en praktische tips op het gebied van personalisatie.

B2B online

Hoe maak je het verzendproces schaalbaar?

Hoe optimaliseer je het verzendproces zo dat je succesvol op kunt schalen? En hoe speel je daarbij zo goed mogelijk in op de verwachtingen van klanten? 

B2B online

Zo begin je als werkgever met remote onboarding van nieuwe collega’s

Door de lockdowns is online onboarden in één klap uitgegroeid tot onmisbaar HR-ingrediënt. Wat zijn de belangrijkste stappen?

Recruitment

CarePay digitaliseert de Afrikaanse gezondheidszorg via de smartphone

Verrassend veel zaken worden in Afrika geregeld via de smartphone. Het Nederlandse CarePay digitaliseert het zorgstelsel in Oost Afrika via mobiele technologie. Twaalf vragen aan founders Onno Schellekens en Kees van Lede. 

Payment

Google Ads steeds grilliger met matching: zo ga je om met de recente updates

Google heeft recent veel veranderd op het gebied van zoekwoord matching. Tips en advies om daarmee om te gaan.

Online advertising

Case: digitaal spelbord helpt jeugdhulpverleners bij de besluitvorming

Jaarlijks worden zo’n 40.000 kinderen (tijdelijk) uit huis geplaatst. De gemeente Amsterdam probeert dat, ondere andere door de inzet van data, te voorkomen.

Digital Transformation