More stories

Expertgroep Convenient and Safe Login gaat voor iDIN

Op basis van eerder onderzoek zet de expertgroep dit jaar de volgende stap naar de oplossing voor het accountprobleem: een demo van de iDIN-inlogmethode.

Payment

Digitale marketing: veranderingen, uitdagingen en kansen

Digital marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in rap tempo op. Aan marketingteams de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren.

B2B online

Hoe bouw je een algoritme?

Artificial intelligence (A.I.), Machine learning, algoritmes, allemaal mooie en aansprekende termen, die meestal voorkomen in inspirerende toekomstvisies of technische uitwerkingen.  

Artificial Intelligence

Waarop selecteert een zakelijke besteller een webwinkel?

Uit de B2B E-commerce Markt Monitor blijkt dat de belangrijkste reden om zakelijk online te bestellen tijdsbesparing is. Maar op basis waarvan selecteert iemand de webwinkel?

E-commerce

Jumbo breidt online assortiment zakelijke markt uit

Jumbo vergroot haar online assortiment speciaal voor de sterk groeiende zakelijke markt. Vanaf nu kunnen zakelijke klanten op Jumbo.com kiezen uit nóg meer producten.

Food

Herman Kienhuis (KPN Ventures): ‘Wij willen ook gewoon een goede exit’

Herman Kienhuis, managing director van KPN Ventures. “Uiteindelijk wil je dat het fonds bijdraagt aan de strategie en doelstellingen van het bedrijf.”

Venture

De impact van ITP en ETP op data-driven marketing

Browsers ontwikkelen steeds meer functionaliteiten om de privacy van gebruikers te beschermen. Zo worden er met Intelligence Tracking Prevention (ITP) […]

Data

De tracking wapenwedloop tussen Apple en marketeers

Inzicht van welke campagne of welk kanaal een transactie afkomstig is vormt de basis voor het optimaliseren van verschillende campagnes.

Analytics

Nextview: op het kruispunt van purpose strategy en digitale transformatie

Gedreven om meer voor de maatschappij te betekenen, helpt platinum Salesforce-partner Nextview klanten aan een strategie om positieve impact te maken.

Strategy

Vlaamse marktplaats voor afgedankte elektronica

Na een proef in Brussel en West-Vlaanderen gaat non-profitorganisatie Recupel zijn onlineplatform Smartloop uitrollen in heel België. De digitale marktplaats moet bedrijven rechtstreeks in contact brengen met erkende ophalers van afgedankte elektronica.

B2B online

Onderzoek: De opkomst van digital experience in B2B Commerce

B2B-organisaties kunnen niet meer ontsnappen aan het feit dat digital experience gemeengoed is geworden en dat hun zakelijke klanten steeds hogere eisen stellen. Episerver heeft onderzoek gedaan naar de B2B-voorkeuren en -plannen, tactieken en technologieën voor digitale ervaring onder dienstverleners, fabrikanten, distributeurs en retailers worden belicht. De onderzoeksresultaten zijn samengevat in dit trendrapport “B2B Digital Experiences Report 2019: Hoe bedrijven aan stijgende verwachtingen voldoen”.

B2B online

De toegevoegde waarde van een Experience Commerce-platform

Uit onderzoek van de Temkin Group blijkt dat 86 procent van de klant die een ervaring hebben opnieuw een aankoop doet, terwijl dertien procent dat niet doet. De wereld van commerce is drastisch aan he veranderen, slimme bedrijven veranderen mee. E-commerce is niet langer een strijd om het winkelwagentje maar om het winnen van het hart van je klanten. Maar hoe je doet? En welke technologie heb je hiervoor nodig? Lees het antwoord in deze whitepaper van Sitecore.

B2B online

Digital commerce in B2B: hoe salesmedewerkers profiteren

Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?

B2B online

Maayke Damen (Excess Materials Exchange): ‘Wij maken de waarde van afvalstoffen zichtbaar’

Veel bedrijven produceren afvalstoffen. Om daar vanaf te komen moeten ze betalen. Maar vaak kunnen die afvalstoffen nog heel goed voor allerlei dingen gebruikt worden. Zo kan uit koffiedrab bioplastic gemaakt worden. De vezels en inkt kunnen eruit gehaald worden en vervolgens kun je er ook nog eens champignons op laten groeien. In plaats van dat je als bedrijf moet betalen voor de afvoer van afval kun je dus feitelijk geld verdienen. Excess Materials Exchange maakt het mogelijk. “Wij omschrijven onszelf als een datingsite voor materialen. Wij matchen vraag en aanbod van materialen. En dan met name de meest hoogwaardige hergebruik optie”, aldus oprichtster Maayke Damen. Meer bij Top Names.

Marketplaces

Zo voorkom je een race to the bottom in B2B

Trends uit de B2C-markt vinden ook hun weg naar de B2B-markt. Dit stelt veel ondernemingen voor een dilemma: Hoe kom je tegemoet aan verwachtingen van je klanten en voorkom je tegelijkertijd een race to the bottom?

Strategy