More stories

3 manieren om groei te realiseren met geïntegreerde B2B e-commerce

E-commerce is niet meer synoniem aan alleen online verkopen. Door integratie met allerlei bedrijfskritische en logistieke systemen heeft online zakendoen grote impact op de sales en het functioneren van een organisatie. Drie tips om met geïntegreerde B2B e-commerce aan de slag te gaan. 

B2B online

Open marktplaats voor horeca-ondernemers en leveranciers van start

Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.

B2B online

MediaMarkt start (online) B2B diensten voor het MKB

MediaMarkt Nederland stort zich op de zakelijke markt met MediaMarkt Zakelijk. Het midden- en kleinbedrijf (MKB) kan daarmee beschikken over een groot assortiment aan zakelijke producten, relevante diensten en – zegt de retailer – aantrekkelijke prijzen.

B2B online

Digitaal platform Grolsch ondersteunt horeca met selfcare en data

Regio voor regio rolt Koninklijke Grolsch een innovatief online portaal uit. Het platform staat volledig in het teken van selfcare en het leveren van data-analyses aan horecaondernemers. Omdat de accountmanagers hiermee in belangrijke mate worden ontlast, ontstaat er meer ruimte voor hun eigenlijke werk. Het platform biedt horecabedrijven daarnaast de middelen om gerichter zaken te doen en te groeien.

B2B online

Manutan verovert C-class markt met fikse investering in digitale transformatie

Spelers in de C-classmarkt hebben het niet makkelijk. Het gaat om low-interest goederen die nodig zijn, maar die niet direct bijdragen aan de business. De markt is enorm versplinterd, maar wie het slim aanpakt en klanten helpt door te besparen, kan rekenen op flink wat marktaandeel. Alleen, hoe doe je dat? 

B2B online

5 redenen waarom corporate startups falen

Met zijn bedrijf Aimforthemoon helpt Leonard Bukenya om innovatie binnen grote bedrijven te versnellen. Dat gebeurt in de vorm van corporate startups: nieuwe bedrijven binnen een bestaand bedrijf, waar ondernemerschap de hoofdrol speelt. Zulke corporate startups zijn niet altijd succesvol. Leonard deelt 5 redenen waarom ze falen en wat je kunt doen om dat te voorkomen.

Corporate start-ups

B2B klant is veeleisend, en wil communicatie op maat

Het traditionele onderscheid tussen B2B- en B2C-marketing verdwijnt in hoog tempo, het koopgedrag van consumenten wordt tegenwoordig namelijk ook door zakelijke klanten overgenomen. Dit blijkt uit het onderzoekrapport Creating Epic Customer Experiences van Marketo, tegenwoordig onderdeel van Adobe.

B2B online

Succes met B2B spareparts draait om digitalisering en customer experience

Het is niet verwonderlijk dat steeds meer partijen die C-parts en MRO-artikelen verkopen de stap naar e-commerce en digitalisering zetten. De verkoopkosten zijn relatief hoog en klanten verwachten een hoge servicegraad. Digitalisering van processen en dienstverlening is een logische manier om die kosten naar beneden te krijgen. En dan is er ook nog de algemene trend, dat B2B-inkopers een B2C-beleving verwachten.

B2B online

Gerco van Leeuwen, Würth: ‘We halen de online shop uit de anonimiteit’

De sleutel om een traditionele organisatie om te vormen tot digitaal, innovatief bedrijf zit in het enthousiasmeren van de sales force, zegt Gerco van Leeuwen, e-commerce specialist bij Würth. Zo is het bedrijf omgebogen tot een organisatie waarin de vertegenwoordigers de kansen die e-commerce biedt, volledig benutten.

B2B online

Marco van der Werf, co-founder Bit: ‘Van de tien AI-projecten stoppen er acht al na drie weken’

Om van de voordelen van kunstmatige intelligentie te kunnen profiteren, moeten bedrijven intern veel meer gaan samenwerken, zegt Marco van der Werf, co-founder van Bit, een bedrijf dat futuristische prototypes in AI bouwt. Tijdens B2B Digital gaat hij in op de rol van AI binnen bedrijven.

Artificial Intelligence

AI-driven business models: hoe benut je het volledige potentieel van AI?

Veel bedrijven zijn gestart het potentieel van AI voor hun toekomstige bedrijfsactiviteiten te verkennen. Toch zijn tot nu toe maar weinig bedrijven er echt in geslaagd de waarde in real-life bedrijfstoepassingen te verwezenlijken. Waar te beginnen en wat moet er gebeuren om te slagen?

Tech

Succesvolle B2B-webshops leren van B2C

Om succesvol B2B e-commerce in te voeren, is het goed om te kijken hoe B2C-webshops zijn ingericht, met name op het gebied van personalisatie, interactie en de zoekfunctie. Dat is de norm voor hoe je je online presenteert.

B2B online

LeasePlan: marketing van 32 landen centraal aansturen

LeasePlan is een van de grootste ‘Car-as-a-Service’ aanbieders ter wereld. Het bedrijf is actief in 32 landen en beheert een vloot van 1,8 miljoen auto’s. Om de marketing beter te kunnen doen, werd besloten om de digitale services te centraliseren en optimaliseren. Daarbij ligt de focus op automatisering en selfservice, oftewel: het gebruik van technologie om klanten beter van dienst te kunnen zijn.

E-commerce platforms

Marketingbureaus Bright en Cliptoo fuseren

Full-service marketingbureau Bright fuseert met Cliptoo Marketing. In de nieuwe constellatie willen ze zich duidelijker profileren als specialisten in B2B online marketing.

B2B online

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B online