More stories

SEAL start ICO voor blockchainplatform tegen namaakindustrie

De Amsterdamse startup SEAL van broers Bart en Joris Verschoor start zondag een eigen muntuitgave, beter bekend als een ICO. Het bedrijf wil 33 miljoen euro ophalen voor een blockchainplatform waarmee de authenticiteit van bepaalde producten kunnen worden gewaarborgd.

Blockchain

Telegram haalt met voorverkoop ICO al 850 miljoen dollar op

Het van oorsprong Russische Telegram heeft met zijn initial coin offering (ICO) al zo’n 850 miljoen dollar opgehaald. Met dat geld wordt een eigen blockchainplatform opgetuigd, en Telegram Messenger verder ontwikkeld.

Blockchain

ABN komt met blockchainalternatief voor derdengeldenrekening

ABN lanceert een blockchain alternatief voor de derdengeldenrekening. Klanten krijgen via de blockchain een bankrekening bij ABN AMRO Clearing Bank (AACB). Dat is stukken goedkoper dan de huidige oplossingen, zegt de bank.

Innovatie

Icecat begint voorverkoop cryptomunt ICURY

De uitgever van productinformatie voor de e-commercemarkt Icecat is de voorverkoop begonnen van zijn cryptomunt ICURY. Wanneer de munt over enkele weken wordt uitgegeven is het de eerste die door een Nederlands beursgenoteerd bedrijf in omloop wordt gebracht.

e-commerce

20 miljoen dollar voor gedecentraliseerde YouTube

Het Amerikaanse bedrijf Lino heeft 20 miljoen dollar opgehaald bij de Chinese investeerder Zhenfund om een gedecentraliseerde YouTube te ontwikkelen met behulp van blockchaintechnologie.

Entertainment

Singapore Airlines gebruikt blockchain bij loyaliteitsprogramma

Singapore Airlines gaat blockchaintechnologie inzetten bij het frequent-flyerprogramma KrisFlyer. Er komt een digital wallet waarin leden hun punten kunnen uitgeven bij retailpartners.

Blockchain

Doel voor 2018: investeren in kennis over blockchain

Het enorme potentieel van blockchain doet denken aan de begindagen van het internet. De hype rond cryptocurrencies and ICO’s wordt vergeleken met de internetzeepbel. Maar met blockchain is nog zoveel meer mogelijk, in allerlei sectoren en industrieën – voor banken, overheid, gezondheidszorg en meer. De technologie is nog flink onderbelicht, en als we de mogelijkheden als maatschappij ten volle willen benutten is het zaak dat daar in 2018 verandering in komt.

Blockchain

ING wil meer doen met blockchain

ING wil zich de komende tijd vooral bezighouden met blockchaintechnologie. Dat zegt CEO Ralph Hamers in een toelichting op de jaarcijfers.

Blockchain

‘Cryptomarkt over jaar heel anders’

​KPN werkt aan een beveiligde simkaart waarop een portemonnee voor cryptomunten komt te staan. Die moet voorkomen dat cryptomunten als gevolg van een hack verloren gaan. Dat vertelde Jan Kees de Jager, ex-Minister van Financiën en CFO van KPN, vandaag op de Dag van de Crypto in Amsterdam.

Bitcoin

Ook bitcoinondernemers zijn voor regulering

Ook bitcoinondernemers denken dat het beter is als de markt voor cryptomunten gereguleerd wordt. Dat vertelden ze woensdag op een hoorzitting in de Tweede Kamer over cryptovaluta.

Bitcoin

Travel Tomorrow: synergie door samenwerking

‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.

Artificial Intelligence

ICO Telegram wordt met 1,2 miljard dollar grootste ooit

Chatapp Telegram wil met een eigen ICO (Initial Coin Offering) zeker 1,2 miljard dollar ophalen. Het gaat om een van de grootste ICO’s uit de geschiedenis. Het Russische bedrijf ziet de ICO echter niet louter als financiering, maar wil een nieuw betaalmiddel in de markt zetten.

Bitcoin

IBM en Maersk vormen blockchainbedrijf

IBM en ’s werelds grootste containerverscheper A.P. Moller-Maersk vormen een joint-venture rondom blockchaintechnologie. Het moet de wereldhandel versnellen omdat het veel tijdrovende papieren werkprocessen worden geautomatiseerd.

Blockchain

Wat wordt de impact van blockchain op de digital advertisingindustrie?

Blockchain kon in 2017 rekenen op serieuze aandacht van grote bedrijven die deze technologie massaal hebben omarmd. Maar ondanks de groeiende (media)aandacht voor zowel blockchain als bitcoins zijn er nog maar weinig marketeers die weten wat deze twee trending topics echt inhouden en welke impact ze op de digital-advertisingindustrie zullen hebben.

Blockchain

Tim Rutgers (Bloqhouse): ‘Bij ons kun je simpel, snel en goedkoop in vastgoed investeren’

Wie op dit moment geld wil investeren in vastgoed moet óf beschikken over grote bedragen óf het geld in een relatief anoniem fonds stoppen waarbij niet precies duidelijk is waar je geld wordt belegd. Bloqhouse wil daar verandering in brengen. De startup, in gesprek met Top Names, ontwikkelt software op basis van de blockchain. Binnenkort zal er een pilot gaan draaien in samenwerking met vastgoedbeheerder Annexum. Deelnemers krijgen de mogelijkheid om tegen kleine bedragen zogenaamde tokens te kopen die een aandeel in specifiek vastgoed vertegenwoordigt.

Blockchain