More stories

Cannes Lions: meer diversiteit is écht nodig

Voornamelijk witte heteromannen van 35-50 bepalen op Cannes Lions het straatbeeld, spreken op het evenement en halen de prijzen op. Diverse groepen als vrouwen, etnische minderheden en LHBT’s zijn veruit in de minderheid op topposities. Meer diversiteit is écht nodig.

Cannes Lions

Nederland bij Cannes Lions, de foto’s

Een grote groep Nederlanders uit de creatieve, marketing- en bureauwereld is deze week in Cannes voor het jaarlijkse Lions-festival. De Embassy of Dutch Creativity geeft een sfeerimpressie in beeld.

Cannes Lions

In dit tijdperk van data & techniek blijft creativiteit key

Een veelbesproken onderwerp in Cannes is of de techniek vele malen belangrijker wordt dan creatie. Ik kan dan ook geen betere plek bedenken om het nieuwste speerpunt van IAB Nederland aan de sector te presenteren: ‘creativiteit in het tijdperk van data & technology’. Let’s give it a name: new creativity.

Cannes Lions

YouTube verleidt reclamebranche tot bumper ads

Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.

Campagnes

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

Snapchat torent boven Cannes uit met blikvangers

Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.

Cannes Lions

Dropbox helpt jong creatief talent op weg

Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.

Cannes Lions

‘Resultaat’ mag nu bij Cannes Lions

De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.

Cannes Lions

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Kijk mee met ‘Lions Live: Creativity On Demand’

Iedere dag twee live video’s vanuit Cannes. Dat is wat Lions Live omvat. Een manier voor de thuisblijver om toch live de sfeer op te snuiven en mee te luisteren met hot topics.

Cannes Lions

Dé trends van Cannes 2017: data en techniek smelten samen met creatie

De Cannes Cyber Lions zijn in mijn ogen toch een beetje de mondiale eredivisie van onze industrie. En als jurylid van deze categorie heb ik de kans gekregen om het beste werk vanuit de hele wereld te zien. Ik zag fantastische states of the art, trends, overeenkomsten en verschillen. In dit artikel deel ik welke trends mij tijdens het bestuderen van de eerste 400 cases opvielen en wat het effect hiervan op de Nederlandse markt zal zijn.

Cannes Lions

Sheryl Sandberg van Facebook op Cannes’ podium

De COO van Facebook, die het bedrijf samen met Mark Zuckerberg groot maakte, is een van de keynote speakers op het Cannes Lions. Sheryl Sandberg en collega’s treden veertien keer op Franse podia.

Cannes Lions

Twee nominaties voor MediaMonks bij Innovation Lions

Het Hilversumse MediaMonks heeft twee nominaties gekregen voor de Innovation Lions. Andere nominaties voor het innovatiefestival van Cannes gaan naar Google, Intel, Ogilvy en BBH. In totaal zijn 35 projecten genomineerd.

Cannes Lions

Eerste sprekers op Embassy of Dutch Creativity bekend

Komende maand presenteert de Nederlandse creatieve industrie zich op het internationale reclamefestival in Cannes. De eerste sprekers die de Nederlandse delegatie op het podium zet, zijn bekend.

Cannes Lions

Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.

Digital Agencies