Mark Pritchard (P&G) op Embassy of Dutch Creativity
De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.
De chief brand officer van P&G, Mark Pritchard, is maandag 18 juni een van de gasten op de Embassy of Dutch Creativity tijdens het Cannes Lions-festival.
Driehonderd internationale bezoekers kwamen vorige week langs in de Nederlandse stand van de Embassy of Dutch Creativity, de verzamelde Nederlandse vertegenwoordiging op Cannes Lions.
Het Lions Festival in Cannes is dé plek om de transformatie van tegen elkaar aan schurende werelden van dichtbij te bekijken. In een tijdperk waarin we duidelijk in een shift zitten van traditionele advertising via traditionele kanalen als TV, print en radio naar marketing via customer experience en digital touchpoints.
Voornamelijk witte heteromannen van 35-50 bepalen op Cannes Lions het straatbeeld, spreken op het evenement en halen de prijzen op. Diverse groepen als vrouwen, etnische minderheden en LHBT’s zijn veruit in de minderheid op topposities. Meer diversiteit is écht nodig.
Een grote groep Nederlanders uit de creatieve, marketing- en bureauwereld is deze week in Cannes voor het jaarlijkse Lions-festival. De Embassy of Dutch Creativity geeft een sfeerimpressie in beeld.
Een veelbesproken onderwerp in Cannes is of de techniek vele malen belangrijker wordt dan creatie. Ik kan dan ook geen betere plek bedenken om het nieuwste speerpunt van IAB Nederland aan de sector te presenteren: ‘creativiteit in het tijdperk van data & technology’. Let’s give it a name: new creativity.
Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.
Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.
Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.
Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.
De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.
Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.
Iedere dag twee live video’s vanuit Cannes. Dat is wat Lions Live omvat. Een manier voor de thuisblijver om toch live de sfeer op te snuiven en mee te luisteren met hot topics.
De Cannes Cyber Lions zijn in mijn ogen toch een beetje de mondiale eredivisie van onze industrie. En als jurylid van deze categorie heb ik de kans gekregen om het beste werk vanuit de hele wereld te zien. Ik zag fantastische states of the art, trends, overeenkomsten en verschillen. In dit artikel deel ik welke trends mij tijdens het bestuderen van de eerste 400 cases opvielen en wat het effect hiervan op de Nederlandse markt zal zijn.
De COO van Facebook, die het bedrijf samen met Mark Zuckerberg groot maakte, is een van de keynote speakers op het Cannes Lions. Sheryl Sandberg en collega’s treden veertien keer op Franse podia.