More stories

Snapchat torent boven Cannes uit met blikvangers

Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.

Cannes Lions

Dropbox helpt jong creatief talent op weg

Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.

Cannes Lions

‘Resultaat’ mag nu bij Cannes Lions

De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.

Cannes Lions

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Kijk mee met ‘Lions Live: Creativity On Demand’

Iedere dag twee live video’s vanuit Cannes. Dat is wat Lions Live omvat. Een manier voor de thuisblijver om toch live de sfeer op te snuiven en mee te luisteren met hot topics.

Cannes Lions

Dé trends van Cannes 2017: data en techniek smelten samen met creatie

De Cannes Cyber Lions zijn in mijn ogen toch een beetje de mondiale eredivisie van onze industrie. En als jurylid van deze categorie heb ik de kans gekregen om het beste werk vanuit de hele wereld te zien. Ik zag fantastische states of the art, trends, overeenkomsten en verschillen. In dit artikel deel ik welke trends mij tijdens het bestuderen van de eerste 400 cases opvielen en wat het effect hiervan op de Nederlandse markt zal zijn.

Cannes Lions

Sheryl Sandberg van Facebook op Cannes’ podium

De COO van Facebook, die het bedrijf samen met Mark Zuckerberg groot maakte, is een van de keynote speakers op het Cannes Lions. Sheryl Sandberg en collega’s treden veertien keer op Franse podia.

Cannes Lions

Twee nominaties voor MediaMonks bij Innovation Lions

Het Hilversumse MediaMonks heeft twee nominaties gekregen voor de Innovation Lions. Andere nominaties voor het innovatiefestival van Cannes gaan naar Google, Intel, Ogilvy en BBH. In totaal zijn 35 projecten genomineerd.

Cannes Lions

Eerste sprekers op Embassy of Dutch Creativity bekend

Komende maand presenteert de Nederlandse creatieve industrie zich op het internationale reclamefestival in Cannes. De eerste sprekers die de Nederlandse delegatie op het podium zet, zijn bekend.

Cannes Lions

Derde Nederlandse creatieve handelsmissie naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity organiseert voor de derde keer een handelsmissie naar de Cannes Lions. Tientallen Nederlandse creatieve bureaus werken samen om Nederland internationaal op de kaart te zetten als natie van creatie.

Digital Agencies

MADE.FOR.DIGITAL: ‘Digitale video wordt belangrijker’

Jelle Kolleman van videocontentbedrijf MADE.FOR.DIGITAL vertelt op Cannes Lions over de groei in videoproductie voor digital: “Facebook heeft op een gegeven moment besloten om video te gaan pushen. Dan gaat het gewoon hard. Dat maakt dat vele merken opeens behoefte hebben aan video naast hun tv-commercial.”

Video

Second Degree: blik op LinkedIn na de overname

Martine Meijburg van Second Degree vertelt op Cannes Lions over de inzet van LinkedIn: “Het is geen veredelde Twitter of Facebook. De content die je post moet waarde hebben voor je netwerk. Dus geen stomme puzzeltjes.” Meijburg reageert ook op de overname van LinkedIn door Microsoft.

Social

Hans Maltha (DDA): ‘De markt internationaliseert’

Hans Maltha, oprichter van Burst en bestuurslid van DDA, vertelt op Cannes Lions over de internationalisering van de markt: “Niet alleen aan de business kant maar ook aan de talentkant. Daarom is het belangrijk om aanwezig te zijn op Cannes en je gezicht te laten zien naar de internationale partijen en ook dat talent.”

Digital Agencies

Bert Hagendoorn over Nederlandse creativiteit op Cannes

“Een gezamenlijk initiatief om Nederland op de kaart te zetten en te verbinden met interessante mensen”, zo omschrijft Bert Hagendoorn van Dutch Digital Design op Cannes Lion het Embassy of Dutch Creativity. “We zoeken vooral contact met buitenlandse potentiële opdrachtgevers, persmensen en partners.”

Digital Agencies

Mirabeau focust op airlines, tekent Air France

Adjan Kodde van Mirabeau vertelt tijdens Cannes Lions over de focus van Mirabeau op airlines: “We merken dat we met onze klanten KLM en Transavia in een heel competitief speeldveld zitten in Europa. Dat zorgt ervoor dat ons werk wel gezien wordt.” Recent koos China Southern Airlines voor Mirabeau en zojuist werd de vierde airline bekend: Air France.

Digital Agencies